25 Aralık 2012 Salı

Fırında Alabalık ve Alabalık tava


İştahları kabartan bir tarif daha . Alabalık, orta Asya'da ki kullanılan adıyla Farel,bizim favori balıklarımız arasında yerini alıyor.Her türlü pişirme tekniğiyle lezzetli olan bir balık çeşidi diyebilirim.Ben fırında ve ızgarada olanını çok seviyorum. Tavada olanı da ayrı bir güzel tabii...
Bugün sizlere fırında ve tavada alabalık yapımından bahsedeceğim.



MALZEMELER: 

Ø  2 adet alabalık
Ø  2 tane orta boy patates
Ø  1 tane orta boy doğan 
Ø  2 adet domates
Ø  1 adet limon
Ø  2-3 diş sarımsak
Ø  maydonoz,defne yaprağı
Ø  tuz ve karabiber


YAPILIŞI:Balıklarımızı güzelce temizledikten sonra,pişireceğimiz fırın tepsisinin altına önce  yuvarlak doğradığımız patatesleri diziyoruz.Sarımsakları rendeleyip balığımızın içine dışına elimizle iyice yediriyoruz.Sonra tekrardan içine ve dışına tuz ve karabiber serpiyoruz.Bu işlemden sonra balıkları patateslerin üzerine yerleştiriyoruz.Yuvarlak doğradığımız soğan,domates ve limonu sırasıyla balıkların üzerine yerleştiriyoruz.Son olarak üzerine biraz sıvı yağ gezdirip, maydanoz ve defne yaprağını ekliyoruz. Üzerini kapatmadan  önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dk pişirmeniz yeterli olacaktır.


Balığın patatese ve soğana nasıl bir lezzet verdiğini tahmin ediyorsunuzdur.Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun:))


........................................................................................................................................................................................................................................................................



Alabalık Tava


Hepimizin bildiği ve sıklıkla yaptığı bir pişirme tekniği olan tavada kızartma yöntemiyle yaptığım alabalık tavayı da sizlerle paylaşmak istedim.


Yanına  limon, sıvı yağ ve tuzla ovup yumuşattğım mor lahana ya havuç,taze soğan ve mısır ekleyerek yaptığım salatayla servis yaptım.

4 yorum:

  1. Ben bunlari gordukce iştahım kabarıyor ve ayrica goz hakkı diye birsey var. Komşuda pişer , bizede düşer arkadaşım hiç sesin çıkmıyor, site işlerinden sanırım kolay gelsin cok iyi gidiyor masallah :-)

    YanıtlaSil
  2. Evet arkadaşım.Allah razı olsun,beraber de yeriz inşallah.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel tarifler yayınlıyorsun, iyice sevdim bloğunu :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. aslında burada imkanlarım biraz kısıtlı.çünkü geçici bir süre için eşimin işi gereği buradayız.Türkiyeye dönmemize 1,5 sene kaldı.yinede elimden geleni yapmaya çalışıyorum.beğendiğine sevindim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...