22 Aralık 2012 Cumartesi

Evde Ekmek Yapımı

Ekmeğimi uzun zamandır evde yapıyorum.Eskisi gibi dışarıdan almıyoruz artık.Evde yapılan ekmeğin tadına varınca dışarıdaki hiç cazip gelmiyor.Hangi koşullarda yapıldığını bilmeyince,içimize sinmediğinden almıyoruz.Türkiye de iken genelde ekmek makinemde yapıyordum.Burada ise bileğe kuvvet deyip yapıyorum.Aynı Trabzon ekmeği gibi oluyor.en başta gördüğünüz resim benim ilk yaptığım ekmek.O zaman sadece pişmiş halini çekmiştim.Bugün yeni yaptığım ekmeğimi aşamalarıyla fotoğrafladım.Şimdi size bazı püf noktalarıyla yapım aşamasını anlatacağım.

  
MALZEMELER: 1kg un,1 tatlı kaşığı tuz,2 tatlı kaşığı şeker,1çorba kaşığı instant  maya(kuru maya),ılık su

YAPILIŞI: Genişçe bir kabın içine su hariç bütün malzemeleri katın.Suyu yavaş yavaş ekleyerek cıvık bir hamur elde edin.Kolunuz biraz yorulabilir ama macun kıvamına gelene kadar yoğurun.Hamurun kıvamını kaşık yardımıyla gösterdim.Üzerini kapatıp bir saat mayalanmaya bırakın.Mayalanan hamuru  bir kaşık yardımıyla karıştırarak havasını alıyoruz ve pişireceğimiz kabın     
içerisine aktarıyoruz.Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırına atıyoruz.Pişmeye yakın derecesini azaltabilirsiniz.

NOT: burada yaş maya olmadığı için hamur işlerine kuru maya kullanıyorum.Siz yaş mayayla da yapabilirsiniz.bu hamur biraz cıvık olduğundan pişireceğiniz kaba koyarken şekil vermekle uğraşmayın.Pişme aşamasında zaten şeklini alıyor.Eğer borcamda yapacaksanız altına yağlı kağıt sermeyi unutmayın.



                                           
       




VEE İŞTE FIRINDAN İLK ÇIKTIĞI AN


 Soğumasını bekledikten sonra kestim.Soğumasını beklerken ekmeğinizi temiz bir beze sararsanız daha güzel olur.Ekmeğin içinin güzelliğine bakar mısınız....Ekmek makinesının dışında sizler için farklı bir alternatif olabilir.



2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor, bende yapmalıyım :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...