21 Aralık 2012 Cuma

2012 Kışlık Hazırlıklar

Merhabalar sevgili blok dostları.Bu postta sizi oldukça güzel tarifler bekliyor.Tarifleri dikkatle okumanızı tavsiye ederim:)



KONSERVE MENEMEN: Kışlık hazırlıklarımı kışın yayınlamak da varmış nasipte...işte menemenler.Kışlık hazırlıklarımı tamamlamam yaklaşık 1 ayı bulmuştu.Tabi bunların dışında daha derin dondurucuya koyduklarım da var.Bir yanda bücür cadılarım,diğer yanda kışlıklar...gelelim menemenin ölçüsüne: 5 kg sivri domates,1 kg sivri biber

YAPILIŞI: Öncelikle domatesin kabuklarını soyup,küp küp doğrayın.kesinlikle blendırdan geçirmeyin,hem lezzeti kayboluyor hem de çok sulanıyor.Biberlerinizi de orta büyüklükde doğrayıp genişce bir tencerede biraz sıvıyağla beraber soteleyin.Üzerine domatesleride ekleyip arada karıştırarak pişmeye bırakın.Sıcakken kavonozlara dolurup ters çevirin.


KONSERVE DOMATES SOS: Bu da sadece domates kullanarak yaptığım domates sosu.bunun bir ölçüsü yok istediğiniz kadar yapabilirsiniz.domateslerinizi üçe ya da dörde bölüp tencereye koyun.kendi kendine sulanarak piştikten sonra hemen blendırdan geçirin ve sıcakken kavanoza koyup ters çevirin.yemeklerde,kızartmalarda,makarnalarda,domates çorbasında,tarhanada... siz nerede kullanmak isterseniz.



KAHVALTILIK CEVİZLİ EZME: İştah açıcı bir özelliği olduğu kesin.Yedikçe yiyesiniz geliyor.Tarifi çok istenen bir sos.Aslında paylaşmak istediklerimin başında geliyor.kırmızı biber ve domates ikilisinden oluşuyor.ölçüleri bire bir kullanıyorsunuz.5kg domatese 5kg biber kullanmalısınız.bütün malzemeleri robottan geçirip genişce bir kapta karıştırın.tencerenize koyup önce yüksek ateşte,kaynayınca da kısık ateşte arada karıştırarak suyunu çekene kadar pişirin.Arada karıştırmazsanız dibine tutar ve kararır.tabi birazda sabır gerekir.çünkü pişme süresi salça yapımı gibi uzun sürüyor.Ekmeğe sürmelik kıvama geldiğinde biraz tuz atın,karıştırıp altını kapatın.sıcakken kavonozlara koyup ters çevirin.Daha sonradan yiyeceğiniz kadar çıkarıp içine baharatlarını,dövülmüş sarımsak ve cevizini koyarak,üzerine de zeytin yağı gezdirerek servis yapabilirsiniz.ben baharat olarak kimyon,pulbiber,karabiber,nane ve kekik koyuyorum.


ZEYTİN YAĞLI KURUTULMUŞ DOMATES: Kuruttuğum domateslerden et yemeklerinde kullanmak için zeytinyağlı bir karışım hazırladım.içerisinde kurutulmuş domates,dağ kekiği,tane karabiber,tane sarımsak ve üzerini geçecek kadar zeytin yağı var.


TURŞULAR: Olmazsa olmaz turşularımı iyiki yapmışım.Yeşil domates,sivri köy biberi,korniion salatalık,fasulye ve ezme usulü domates turşusu.Buradaki turşulardan sadece ezme usulü domates turşusunun tarifini vereceğim.Biraz zahmetli ama bir o kadar da lezzetli oluyor.Üstelik pişirmeden yapılıyor.
MALZEMELER: 5kg domates
                          1kg sivri biber
                          1 büyük su bardağı dolusu sarımsak,tuz
YAPILIŞI: Bütün malzemeleri sırasıyla robottan geçirip genişçe bir kabın içinde harmanlayın.Üzerine sirkesini ve damak zevkinize göre tuzunu katıp pet şişelerin içine HUNİ yardımıyla doldurun.Şişelerin ağzını kesinlikle sıkıca kapatmayın.Sadece kapaklarını üzerine oturtun ve bir leğenin içine yerleştirin.3-4 gün boyunca domates suyunu atacak.İşte bu sebeple ağzını sıkıca kapatmıyoruz.Aksi taktirde asitli su dışarıya çıkamadığı için şişe patlar ve evin içinde oluşacak olan felaketi tahmin bile edemezsiniz.Bunu ben yaşamadım ama yaşamış olan bir arkadaşımdan bizzat dinledim.Bütün mutfağınızın,tavanda dahil domates olduğunu düşünsenize.KORKUNÇ!!!
Neyse sizi daha fazla korkutmıyayım:))yapmaktan vazgeçmeyin.Sadece kontrollü olmanız yeterli.Bu aşamalardan sonra ezme usulü domates turşunuz hazır demektir.benim yaptıgım gibi kavanoza koyup buz dolabında muhafaza edebilirsiniz.Özellikle kısır ve bulgur pilavıyla süper gidiyor.Denemenizi tavsiye ederim.


İŞTE SABIRLA BEKLENEN GÜNLERİN ARDINDAKİ O MUHTEŞEM SONUÇ
KURUTULMUŞ SEBZELER:
                       sivri biber
                         acı biber
                         patlıcan
                         domates ve kabak
Önümüzdeki günlerde kurutulmuş sebzelerden yaptığım tarifleri sizlerle paylaşacağım.

3 yorum:

  1. Kırgızistana gelmeden once arkadaşımın yukarıda tarifini verdiği lezzetleri hiç yapmamıştım becerikli arkadaşımında bana destek vermesiyle kış hazırlığı yaptım hayatım boyunca unutmayacağım burada yaşadıklarımı, şule ile beraber karınca misali çalıştık arkadaşım gerçekten gayretli ve mutfakta da çok iyidir. Dün turşuların kavurmasını yedik harikaydı kavurma yapmak icin bile tursu yapılır. Şuleciğimin ellerine sağlık farklı tariflerini merakla bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. merhaba kışlı hazırlılarınıza bayıldım aferin ve ellerinize sağılık.bende sizin kadar değilse kendi bahçe mandalina kayısı karadut erik şeftale çilek ve kızılcık reçelleri yapıyorum. Tahranamı kurutuyorum.Biber salcası yapıyorum.Domates sosuna gelince artık yapmıyorum çünki sürekli patlıyorlar her şey denedim her tekniği uyguladım pes ettim emeklerime ve zamanıma yazık.Burası ayvalık mevsimine göre kendim ekiyorum taze taze topluyorum.zeytinimizi kendim yapıyorum yağını çıkarttırıyorum.kızlarıma gönderiyorum.Neyse benim sohbetim bitmez sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. ooo afife hanım daha ne olsun.size de maşallah diyim o zaman.ne güzel kendi bahçeniz varmış.inşallah ilerde benim de olur.sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...