1 Ocak 2013 Salı

PROFİTEROL


Profiterol deyince aklıma hemen lise dönemlerim geliyor.O zamanlar yapmayı bilmediğim için genelde cafeye arkadaşlarla beraber sırf bu tatlıyı yemek için giderdik.Hatta, sanki yiyecek başka tatlı yokmuş gibi takılmıştım ben buna.Aradan yıllar geçti ve ben nasıl yapıldığını öğrenince bu sefer de dışarıdaki hoş gelmemeye başladı.10 senedir bildiğim,yaklaşık 5-6 senedir yaptığım nefis bir tatlı diyebilirim.Artık yapa yapa elim alıştığı için bana hiç zor gelmiyor.Uğraştırıcı olmasına rağmen sanki bir çırpıda yapıyomuşum gibi geliyor bana. 6-7 yumurta kullanılan profiterollerden uzak durduğumu söyleyebilirim.Ağır bir koku hissediyorum ve yiyesim gelmiyor. Özellikle çevremden gelen talepler doğrultusunda yapımını ayrıntılı resimleriyle anlatacağım.Zaten malzemeleri oldukça basit ve külfetsiz.


MALZEMELER:
100 gr margarin
1,5 su bardağı su
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı şeker
bir çimdik tuz 
3 yumurta  

YAPILIŞI: Birinci resimde gördüğünüz gibi önce malzemeleri bir tencereye koyup margarin eriyene kadar kaynatalım.Kaynayan karışıma bir su bardağı unu katıp hızlıca karıştıralım.3.resimde gördüğünüz gibi bir hamur elde edeceksiniz.Hamurunuz oluşunca ocağın altını kapatıp ılınmaya bırakalım.Hamurumuzu ılınırken arada bir kaşıkla karıştıralım.Elimiz yanmayacak derecede ılınınca yumurtaları teker teker kırıp ister elinizle yapın, ister mikserle çırpın.Burada önemli olan nokta yumurtaları iyice hamura yedirmeniz.






Şimdi 5 ve 6.resimlere bakalım.Hamurunuz patates püresi kıvamına geldiyse oldu demektir.Tepsinize yağlı kağıt serin.Tatlı kaşığı yardımıyla birer kaşık hamur bırakın.Hamura şekil veremeyeceğiniz için mümkün olduğunca yuvarlak koymaya çalışın.Ben bu ölçüden 35-40 arası çıkarıyorum.Daha büyük isterseniz 25-30 arası çıkar.Nasıl kabardıklarını fırının içindeki haline bakarak anlayabilirsiniz.Ancak önemli bir püf noktası var ki,bunu bana soran bütün arkadaşlarıma özellikle söylüyorum.Pişme aşamasında asla fırının kapağını açmayın ve sakın ayarıyla oynamayın.İşte o zaman fosalıyor ve malesef kötü bir sonuç çıkıyor ortaya.Önce 200 derecede kızarana kadar alt üst pişirin.Kızardıklarında birazda kurutmak için 180 derecede tutabilirsiniz.kremalar zaten hamuru yumuşatacağı için biraz kurumasında fayda var.Yaklaşık 1 saat kadar pişecek.Ayrıca bu şekilde hazırladığınız profiterolleri direk derindondurucuya da koyabilirsiniz,ama içini doldurmayın.o zaman güzel olmuyor.

İÇİNİN KREMASI İÇİN MALZEMELER: 
 3 su bardağı süt
 3 yemek kaşığı un(tepeleme)
 2 yemek kaşığı nişasta(tepeleme)
 5 yemek kaşığı şeker
 bir paket vanilya

YAPILIŞI: Vanilya hariç tüm malzemeyi tencereye koyup pişirelim.altını kapatmaya yakın vanilyasını ekleyelim ve biraz daha karıştırıp ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.Bu krema soğuyunca biraz katılaşıyor.Ben üzerine biraz süt ekleyerek blendır yardımıyla çırpıyorum.Yalnız bu işlemi yaparken sütü azar azar ekleyin. yoksa kremanız birden cıvıyabilir.Krema akıcı olmayan bir kıvama gelince resimde gösterdiğim gibi açıp içine kaşık yardımıyla sürebilirsiniz.

ÜZERİ İÇİN: Ben hazır çikolata sos kullanıyorum.Bazende hazır supangle kullanıyorum.ikisi de çok güzel oluyor.Ama yine de size çok güzel bir ev yapımı çikolata sos tarifi vereceğim.Çikolata sosum olmadığı zaman hemen bunu yapıyorum.

ÇİKOLATA SOS İÇİN: 
 2 su bardağı süt
 1 çorba kaşığı un
 1 çorba kaşığı nişasta
 2 kaşık kakao
 50 gr margarin
 1 çay bardağı şeker
 vanilya
 1 çorba kaşığı pudra şekeri
 1 paket bitter çikolata

YAPILIŞI: Vanilya, pudra şekeri ve bitter çikolata hariç bütün malzemeleri bir tencereye alıp güzelce pişirelim.Piştikten sonra 1çorba kaşığı pudra şekeri ve vanilya ilave edelim.Biraz çırpalım.İçine bitter çikolata koyup eriyene kadar karıştıralım.Bu sosu ben pastalara da kullanıyorum.Çok güzel olduğuna emin olabilirsiniz.Denemeniz şiddetle tavsiye olunur:)) SEVGİLER....

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık Şule.Diğer tariflerin gibi buda güzel.Zaten senin profiterollerinin tadını bildiğim için çok güzel yaptığını söyliyebilirim.Ellerine sağlık.Gülcan ablan

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun ablacım,iltifat etmişşin.

    YanıtlaSil
  3. Biz ailecek bu tatlıyı çok severiz bende şulecigimin profiterol tatlısını yiyen ve beğenenler arasındayım burdada tarifi gayet açık yazmış ama anlamam, bana sözü var bizim evde bana da yapacak , ustayla yapmak başka tabiiki, arkadaşım çok iyi gidiyorsun maşallah Allah nazardan korusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam arkadaşım ne zaman istersen yapalım inşallah

      Sil
  4. çoooook güzel görünüzyor.Ellerine sağlık en önemliside çok güzel açıklamışsın en kısa zamanda deniyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,kesinlikle denemelisin.şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  5. www.hayalsepeti.blogspot.com1 Ocak 2013 22:48

    eşim de bayılır bu tatlıya, cok güzel görünüyor en kısa zamanda deneyecegim.. blogunuzu izlemeye aldım bile :) sevgilerle..

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. tamam.kontrol edicem.farkında değilim,teşekkürederim.

    YanıtlaSil
  8. sulecigim, siten harika emegine saglik. Profiterol cok lezzetli görünüyor, mutlaka deniycem...
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  9. Denemeyen bir ben mi kaldım bu güzel tatlıyı..:( Ellerinize sağlık nefis görünüyor

    sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...