20 Şubat 2013 Çarşamba

Evde Peynir Yapımı Ve Çeşitleri


Beklenen gün geldi.Artık koy şu peynirlerini siteye de yapımına bir bakalım diye sabırsızlanan arkadaşlarıma sürpriz olsun.Arkadaşların dışında  beni tanıyan herkes ve akrabalar da buna dahil.Neyi bekliyorsun sorularından kurtulmak için yayınlıyorum.Zaten neyi beklediğimi ben de bilmiyorum.Sırada beklettiğim o kadar tarif var ki bazen hangisini yayınlasam acaba diye uzun uzun ekran karşısında baktığım oluyor.



İsterseniz ev yapımı peynirlerimi tanıtayım size.Örgü Peyniri(Tel peynir),Kaşar peyniri,Salamura beyaz peynir.




Toplamda 20 kg sütten yaptığım bu peynirleri merak edenler için bütün yapım aşamaları ve püf noktalarıyla anlatacağım.20kg sütten yaklaşık 2,5 kg peynir çıktı.Bu peynirleri yapmak aşamalarıyla birlikte toplam da bir günümü aldığını söyleyebilirim.Ama ben zevkle yaptım ve sabırsızlıkla olmasını bekledim.Ortaya bir sanat eseri çıkarmışçasına oturup peynirlerimi izledim ve sizler için fotoğrafladım.Artık yavaş yavaş neler yaptığımı ve nasıl yaptığımı aşamalı olarak size anlatayım. 



Öncelikle peynir mayası kullanmanız şart.Ben Türkiye'den getirtmiştim.Büyük marketlerde ya da eczanelerde bulabilirsiniz.Süt kesinlikle pastötize olmamalı,çiğ inek sütü olmalı.Yoksa peynirimiz olmaz.Hatta bir de süt yağlıysa işte o zaman daha da süper olur.Şimdi anlatacağım ölçüler 10 kg süt için.Ben iki gün üst üste 10 ar kilodan yaptım.




1.aşama: Sütü tencerelere boşaltıp parmağımız yanmayacak kadar ısıtıp büyük bir leğene boşaltalım.Sütün ısınma ayarının sıcaklığı parmağınızı ısıracak kadar olmalı.
2.aşama: Bir kasede biraz suyla açtığınız  2 kaşık yoğurt hazırlayalım ve ilk olarak yoğurdu sütün içine karıştıralım.
3.aşama: Ardından iki kaşık peynir mayası koyalım ve kaşıkla biraz karıştıralım.O esna da sütün içinde kesikler göreceksiniz.Üzerini kapatarak 1 saat mayalanmaya bırakıyoruz.


4.aşama: Eveet.İşte bir saatin sonundaki o harika mayalanma görüntüsü.Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi mayalanan sütün üzerine yeşil suyunun çıkmış olması gerekiyor.Artık içi tamamen pelteleşmiş durumda.
5.aşama: Bıçakla atabildiğiniz kadar çizikler atıp pelteyi birbirinden ayırıyoruz. 


Kesikler attıktan sonraki hali.


6.aşama: Herhangi temiz bir bez ya da tülbent de olabilir.Ama ben bunun için özel bir süzdürme kesesi hazırlamıştım.Peteyi süzdürelim.Süzdürdükçe peynirin oluşumunu gözlemleyebilirsiniz.Resimde gördüğünüz gibi peynir artık oluştu.
7.aşama: Peyniri keseden çıkartmadan sıkışması ve kalan suyunun süzülmesi için üzerine 5 lt'lik su bidonu koydum.Siz ağırlık yapacak herhangi bir şey koyabilirsiniz.Bu şekilde 4-5 saat bekletiyoruz.



Ortalama 4-5 saatlik beklemenin ardından peynirin görüntüsü.Sıkılaştı ve sertleşti.



Peyniri kesip rondodan geçirip parçalayalım.Rondosu olmayanlar rendeleyebilirler.


Biz bunları yaparken bir tencereye 5 lt su koyup içine 2 su bardağı tuz koyalım ve kaynamaya bırakalım.



8.aşama: Kaynayan tuzlu suyun altını kısalım ve biraz durulmasını ve kaynama oranının 80 dereceye düşmesini bekleyelim.Yani suyumuz sıcak ama fokurdamayan bir su olmalı.Delikli bir süzgeç yardımıyla tuzlu suyun içine 2 avuç kadar peynirden koyup eritmeye başlayalım.Tahta bir kaşıkla karıştıralım.Yavaş yavaş yumuşadığını ve sakız kıvamına geldiğini göreceksiniz. 



9.aşama: Sakız kıvamına gelen peyniri hemen suyun içinden alın ve biraz elinizle üzerine bastırıp suyunu alın ve resimde gördüğünüz gibi uztabildiğiniz kadar uzatın.Fakat bu işlemi yaparken kopmamasına özen gösterin.İkiye katlayıp bükün ve içinden geçirin.


10.aşama: Yaptığınız peynirleri hemen sertleşmesi  için 5 dk kadar soğuk suyun içinde tutun.Fazla bırakmayın ki tuzu gitmesin. 



İşte bu da salamura yaptığım peynir.Yukarıda ki resimde süzdürdüğüm halinden sonra peyniri dilimlemiştim.Önceden hazırlayıp soğuttuğum tuzlu suyum vardı.Peynirleri kavanoza koyup üzerine suyu boşalttım.Bu peynir ne kadar uzun süre salamura da kalırsa o kadar lezzetleniyor.

Bir de kaşar peyniride anlatayım hemen.Yine onu da aynı örgü peynirini yaptığız aşamayla yapıyoruz.Tek farkı sakız kıvamına geldiğinde hemen istediğiniz bir kabın içine basıp bekletiyorsunuz.Soğuyup sertleşince ters çevirip içinden çıkarın ve peyniriniz artık hazır.

Peynir yapımıyla ilgili sormak istediğiniz  ve marak ettiğiniz şeyleri sorabilirsiniz.Bu peynirleri ilk defa yapmasam da ilk defa bana ait olan bir sitede paylaştığım için çok mutluyum.Çünkü bu benim için de ileride çocuklarıma aktaracağım harika bir anı  olacak.Tecrübelerimi paylaştığım bir blok oluşturmak benim için harika bir deneyim oldu.

NOT: Salamura peyniri en az 1 ay bekletip daha sonra tüketmelisiniz.Peynirin salamurada uzun süre beklemesi mikobun kırılması için yeterlidir.Daha uzun süre bekletmeniz ise peynirin lezzetini artıracaktır. 

184 yorum:

  1. Sen nasıl anlatıyorsan bilmiyorum artık, burda gördüğüm tarifler bana ulaşılmaz gibi gelmiyor, iş çıkartttın başıma:)muhteşem görünüyor peynirlerin,yakında değil ama mutlaka yaparım diye düşünüyorum, sorularımı o zamana saklıyorum, sen bloğunu yazmaya devam et, ellerine sağlık, sevgileer:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım.yaptığın zaman sorularını beklerim.sevgiler.

      Sil
    2. Merhaba salamura tuz oranini nasıl ayarliyim .bu arada tarif mükemmel sonuç mükemmel. Elinize sağlık Allah razı olsun

      Sil
  2. elıne sağlık peynırcı dukkanı acarsın bunları yapmak marıfet ıster

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülümsettiniz beni.çünkü aynı şeyi arkadaşlar da dedi.Hatta yap bize sat dediler.Ama ben bunu ve tüm tariflerimi keyif aldığım için yapıyorum..yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
    2. goda yada edemar yapabilirmisiniz tarif yazarsanız sevinirim


      Sil
  3. peynir delisi biri olarak ağzım sulandı şuandaki görüntüye :)))) peynirin her çeşidini çok seviyorum :)) çok zahmetli bir iş gibi görünüyor ama bir yandan da kendin yaptığın için gönül rahatlığıyla dilediğin kadar yiyebiliyorsun :) canımm ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle.oldukça zahmetli.Ama yemesi de bir o kadar keyifli.Yorumun için teşekkürler canım.

      Sil
  4. ev yapımı her zaman favorimdir.gerçektengönül rahatlığıyla yenir.çünkü içinde neolduğunu biliyorsun.ellerinize sağlık.selamlar.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık,bende arada evde yaparım peynirimi ve tadına doyulmaz.Senin peynirlerinde çok güzel görünüyorlar ,doğal ev yapımı gibisi yok .Afiyetle tüketin.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.tabi insanın kendi yaptığının lezzeti bir başka oluyor.sevgiler.

      Sil
  6. Şulecim ne kadar güzel olmuş peynirlerin eskiden bende yapardım köyde evlenmeden önce kendi ineğimiz vardı.Salamura peynire bayılırım:) canım peynirin suyunu döküyomusun yoksa lor mu yapıyosun? lor da çok güzel oluyor:)eline sağlık canım çok güzel görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genelde lor peyniri sütü limonla kestirerek yapıyorum.peynirin suyunu denemedim.yorumun için teşekkürler sevgiler.

      Sil
  7. 20 kilo sütten 2,5 kilo peynir..bize ne yetsin canım yaa..uğraş uğraş 2 günde mafiş :)))Ellerine sağlık..bir gün sana peynir yemeye gelmeli :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah.evet bizde peyniri kısa sürede tüketen bir aileyiz.ama onu yapmanın keyfi ve zevki bir başka oluyor.sevgiler

      Sil
  8. Hep merak edip, denemek istediğim birşeydir peynir yapmak. Böyle anlatınca kolay görünüyor. Birgün kendi peynirimi yapmak isterim bu tariflerle. Teşekkürler paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizcim zaten zor diğil sadece uğraştırıcı.e bide emek istiyor tabii.inşallah bir gün yaparsın canım.sevgiler.

      Sil
  9. Benim şu aşamaları gördükten sonra yapmam imkansız:) ellerine sağlık
    Ama notumu alıyorum şimdi annemi kandıra bilirsem ona yaptırırım :)

    YanıtlaSil
  10. vaaaaooov gerçekten harika :)
    üşenmesekte yapsak iyi olurdu :)
    ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık seni süper sule ilan ediyorum.
    çünkü yaptıkların;süpeeeeeeeeeer
    sevgilerimle arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım.sen de süpersin.benden de sevgiler.

      Sil
  12. Valla sulecim harikasin,ellerine saglik nekadar cok emek verdigin belli oluyor, dogal olan herseye bayiliyorum,bir ciftlikte yasayip herseyi kendim yapmayi cok isterdim.....
    Bu tarifini yapilacaklar listeme ekledim bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım.Bizimde ileriye dönük böyle hayallerimiz var.RABBİM İSTEYEN HERKESE DİLEDİĞİNİ VERSİN İNŞALLAH(amin)sevgilerimle.

      Sil
  13. Şulecim Ellerine Sağlık.Anlatımınla Benide Şevklendirdin.Saç Örgü Peyniri Denicem.Ama bizler Burada Şanslıyız Çünkü Senin Peynirlerinin Tadına Bakma Şansına Erdik.Çok da Lezzetli Olmuşlardı.Her Zamanki Gibi Ellerine Sağlık.Gülcan Ablan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ablacım.inşallah seninkinin de tadına bakarız.sevgiler.

      Sil
  14. ellerini,ze sağlık yoğurt katılarak yapılandan sık sık yapıyorum bende:)
    nefis oluyor..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet.eminim sizinki de lezzetli oluyoyordur.benden de sevgiler.

      Sil
  15. Bu yazınız harika bir kaynak olmuş. Bütün tarifleriniz orjinal. Ben de denemem isterim
    İyi ki blog dünyasına girmişsiniz

    YanıtlaSil
  16. teşekkürler pınar hanım her zaman beklerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Uzanıp hepsinden alasım geldi,bu nefis peynirler için ellerine emeklerine sağlık canım.
    Peynir yapımıyla ilgili harika bilgilendiri bir yayın olmuş.
    Bu süper peynir dosyası için teşekkürler ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler.faydalanmanıza sevindim.bloğuma hoşgeldiniz.

    YanıtlaSil
  19. harika görünüyorlar, peynir sevdalısı biri olarak tarifinizi deneme arzusu uyandırdınız bende :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle olmasına sevindim canım.umarım denersin.sevgiler.

      Sil
  20. ellerinize sağlık çok emek vermişsiniz ama tabi ev yapımı lezzetler bir başka oluyor sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,emek verince yemesi de ayrı güzel oldu.teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  21. Şule'cim maşallah sana harikasın çok güzel fotoğraflamışsın emeğine sağlık,afiyetle tüketin sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. bayıldım bayıldım..harika görünüyorlar..ellerine sağlık....ilk olarak bir peynir mayası edinelim gerisini senin bloğa yapışcam artık..aşamaların anlatımın süper.....ellerine emeğine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  23. Maşallah ne kadar güzel görünüyor hepsi.. Allah afiyetle yemeyi nasip etsin..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. harikasın sen vallahi :)

    1.ci aşamada parmağımız dayanacağı kadar sıcaklık demişsin ya, sütü önce kaynatıp mı o sıcaklığa gelmesini beklicez yoksa kaynamaması mı gerekiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır canım sütün kaynamamış olması gerekiyor.

      Sil
  25. ayyy harika görünüyor ellerinize sağlık sizi çok takdir ettim,örgü peynire bayılırım okadar güzel anlatmışsınki sanki zor değil gibi hemen mutfağa gidip yapasım geldi,hiç böyle bir düşüncem yoktu ama aklıma soktun bende peynir yapmayı deneyeceğim :)
    inşallah evdekileri zehirlemeden :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güldürdün beni alemsin:)sende bu beceri varken yaparsın diye düşünüyorum.

      Sil
  26. o kadar güzel görünüyorlar ve güzel anlatmışsınız ki ellerinize emeğinize sağlık.bendede denemek isteği uyandırdı bilemiyorum yapabilirmiyim.ama deneyeceğim ancak kaşık ölçüsü tatlı kaşığımı çorba kaşığımı.yardımcı olursanız sevinirim.Ayten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendinizse ne mutlu.umarım yaparsınız.mayanın ölçüsü çorba kaşığıyla olacak.sevgiler.

      Sil
  27. bende peynir yapmayı hep çok istedim sizdede görüp açıklamalı halini görünce yapmaya karar verdim.ama bir kaç sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.öncelikle kaşık ölçüsü ne olacak çorba kaşığımı acaba?bir saat mayalandırma sürecinde tencerenin kapağımı kapatılacak yoksa örtüye sarmakmı gerekir?birdesalamura için tuzlu suyu nasıl hazırlamamız gerekiyor?yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.elinize emeğinize sağlık.GÖNÜL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaşık ölçüsü çorba kaşığıyla olacak.evet.tencerenin kapağını kapatmanız yeterli.örtüyle sarmaya gerek yok.salamura peynirin tuzlu su ölçüsü yapacağınız miktara bağlı.Ben 2 lt hazırladım.tencereye 2 lt su koyup üzerine 1 su bardağı tuz koyun ve kaynamaya bırakın.iyice fokurdayarak kaynamasına özen gösterin.daha sonra soğutun.iyice soğuyan tuzlu suyunuzu peynirlerin üzerine dökün.bekledikçe peynirler tuzunu alacaktır.sevgiler.

      Sil
  28. superdir benim arkadasim peynirler goruntusu kadar lezzetide guzedi tatma hatta kavaltida yeme firsati buldum sansliyim ellerine saglik arkadasim cesareti olan bende yaparim bunda ne var ki diyen buyursun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için teşekkürler.arkadaşım.sevgiler.

      Sil
  29. Tebrik ederim gayet başarılı görünüyor. Vakit bulabilirsem ben de denemek isterim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekküeler.umarım denersiniz.benden de sevgiler.

      Sil
  30. çok güzel ve uğraştırıcı bir iş.emek istiyor.süt kaynatılmadan kullanılacak demişsiniz brucella açısından kaynatılmayan sütün sağlıksız olduğunu biliyorum.acaba kaynatsak olmazmı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarzda yapacaksak eğer kaynatınca olmuyor.ama şu açıdan içimiz rahat olabilir.peynirleri kaynayan suda tekrar pişiriyoruz.ve yine kaynamış bol tuzlu su da bekletiyoruz.bu sütün içindeki mikrobu alıyor.

      Sil
    2. Ben de denemek istiyorum beyaz peyniri kestikten sonra salamuraya direk koyup saklıyoruz değil mi?Onu hiç kaynar suya batıracak mıyız?Tuzlu su yeterli geliyor sanırım bu mikroplar açısından.

      Sil
    3. evet,zaten size de cavabını yazmıştım.salamura suyunu önceden hazırlıyıp soğutuyoruz.peynirleri içine koyup en az 1 ay sonra tüketiyoruz.peynir ne kadar tuzlu su da durursa o kadar güzel olur.hem bu sayede de mikrobu kırılmış olur.Ama şöyle de düşünecek olursak zaten insanlar peynir diye neleri yemişler.artık hiç bir gıdaya güvenli gözle bakmıyorum.en azından bunu kendim yaptım ve istediğim gibi tüketebilirim.

      Sil
  31. Peynirin her turlusune bayiliri, yazinizi itinayla okudum en kisa zamanda denemek isterim.
    Ellerinize saglik..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. peynirmi dedin hepsine bayılırım:)
    ellerine sağlık bune hamaratlık çok güzeller çok

    YanıtlaSil
  33. Ne faydalı bir post olmuş ellerinize emeğinize sağlık, Peynir yapmayı hiç denememiştim daha zahmetli gibi sanıyordum. Ama şimdi denemeden duramıyacağım çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biraz zahmetli ama yapımı o kadar da zor değil.umarım denersiniz.sevgiler.

      Sil
  34. İNANMIYORUM BU NASIL BİR HAMARATLIKTIR
    BU NASIL BİR BECERİDİR
    MAŞALLAH SUBHANALLAH 41 KERE
    ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  35. Şule Hanım ellerinize sağlık. Hep yapmak istediğim bir şeydi peynir. Ama bir türlü cesaret edemiyordum . Ama tarifiniz sayesinde kolaylıkla yapabileceğimi düşünüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  36. ben de peynirimi ve tereyagımı evde yapanlardanım özellikle şimdiki peynirlerin içine jelatin konuldugunu duyduktan sonra :) ellerinize saglık gerçekten cok güzel görünüyor, sakız gibi bembeyaz :)

    YanıtlaSil
  37. Eline sağlık şulecim valla bravo..En güzeli ev yapımı..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  38. peyniri denedim

    örgü peynir yapmak istedim...
    dediklerini uyguladım
    peynir tuzlu suda peltelenmeye başladı ama senin ki gibi pürüzsüz şekilde uzatamadım
    hatta hiç uzaatamadım
    sence nerde yanlış yaptım...

    YanıtlaSil
  39. ha bide çok sıcaktı elime alamadım ben peyniri....
    sen nasıl yanmadan uzatabildin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. suyun ısının biraz düşmesi gerekiyordu.zaten yazımda da belirttim.Ama yine de elin sıcağın etkisiyle biraz yanıyor tabii:)sanırım benim ki alışık.Aslında söylediklerin doğru yaptığını gösteriyor ama nasıl olmadı anlayamadım.Kaşıkla iyice ezer gibi yapıp sakız kıvamına getirmen gerekiyordu.Daha sonra tuzlu sudan çıkarınca yavaş yavaş çektirerek uzatıyorsun.Türkiye deki sütlerin yağını çok alıyorlar.Eğer sütünün yağ oranı düşükse ondan da olmamış olabilir.Mesela benim sütümün rengi neredeyse sarı gibiydi.Süt duru gibi ve bembeyazsa sütçü mutlaka satışa çıkarmadan önce bi işlemden geçirmiştir.Burada bulunduğum 4 sene içinde böyle şeyleri epey öğrendim.Demeye devam diyorum.sevgiler.

      Sil
  40. süt bizim ineklerin sütü
    yani saf süt...
    benim peynirde ziyan olmadı...
    baktım örgü olmuyor bende bastım bir kaba
    suyunu iyice aldım...
    sonra tuzu gitsin diye soğuk suya aldım...
    dedim şunun tadına bi bakıyım..
    aaaa hellime benziyor...
    dilimledim kızarttım
    oldu mu sana hellim :D
    ohhh bundan iyisi şamda kayısı :D
    5 kg dan 300 gr. peynir çiktı bu arada :D
    denemelere devam bakalım :D

    YanıtlaSil
  41. Tamam o zaman,sütteki ihtimal de ortadan kalktığına göre o zaman denemeye devam tabii.Ama ziyan olmadığına da çok sevindim.mayalanma oranı daha katı olursa belki gram olarak daha fazla çıkabilir.normalde 10 kg dan 700-800 gr arası çıktığı oluyor.o haldeyken istediğiniz bir kaseye basıp katılaşmasını bekleyip ters çevirin.İşte oldu size kaşar.Zaten yazımın sonunda da belirtmiştim.Bu arada tostu da harika oluyor:)

    YanıtlaSil
  42. Merhaba Şule Hanım;
    Ben tarifinizi çok beğendim ve anlaşılır buldum fakat bir kaç soru var kafamda denemeden önc sormak istiyorum.
    Mayanın markası önemli mi birde kullanırken mayayı suyla inceltecekmiyiz ?
    Sütün çiğ olması içime sinmiyor günlük pastörize süttende elde edemezmiyiz ?
    Şimdiden teşekkür ederim, ayrıca paylaşımınız içinde teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar.bloğuma hoşgeldiniz.Beğenmenize sevindim.Mayayı resim de gösterdiğim markadan kullandım.markasının çok önemli olduğunu sanmıyorum.Zaten piyasada fazla marka yok.Hayır mayayı inceltmiyoruz.Mayanın kıvamı zaten su gibi oluyor.Malesef pastörize olmuş sütten olmuyor.Deneyen arkadaşlar olmuştu.Olmadığını söylemişler.

      Sil
    2. Sule hanim sutun pastorize edilmeden kullanilmasi soz sagliginiz 've cevreniz icin zararli olabilir o yuzden muhakkak pastorizasyon isleminden gecirin ben peynir ustasiyim 20 kg sutten 4 kiloya yakin yada tam 4 kilo peynir alabilirsinz bunun icin pihtinn suyunun iyice cekilmesini bekleyin 've baskiyi az Tutun yani soyle pihtiyi kestikten sonra telemenin iyice Alta cokmesini bekleyip suyunu iyice suzmesini bekleyin ayriyeten elinizle pihtiyi hirpalamadan pihtiyi biraz daha kucuk parcalara bolerseniz daha sert 've kivamli peynir elde edersiniz saygilarla

      Sil
  43. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukarıda ki yorumunuzun cevabında da belirttiğim gibi başka maya markası kullanmadım.başka sormak istedikleriniz varsa sorabilirsiniz.sevgiler.

      Sil
  44. Şuleciğim, ben bu yazını nasıl kaçırmışım :(
    Bu enfes bir anlatım, hiç bilmeyen biri bile çok rahatlıkla yapabilir Biiznillah.
    Evde peynir yapmaya daha başlayamadım ama yapacak olursam, ilk adresim sensin.
    Emeğine sağlık her bir zerresi için.
    Buarada geçen gün yorumuna mailde cevap vermiştim, ulaştı mı sana?
    Sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım güzel yorumun için.evet ulaştı.sevgiler:)

      Sil
  45. ağzımm açık okudum ellerinize saglık.maşallah size:))sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim zerrin hanım.bloğuma hoşgeldiniz.sevgiler:)

      Sil
  46. elerinize saglik bende uzun zamandir peynir yapmayi dusunuyordum.Tarifinizi denedim.Ama ben sutu kaynattim ve soguttuktan sonra mayaladim.Ama 5 saat sonunda bile söylediğiniz gibi pelte olmadi.Bende yogurt tutmadigimda yaptigim gibi tekrar ilik yaptim ve tekrar maya koydum.Sonuc ne olacak bekliyorum.Hatayi kaynatarakmi yaptim sizce yanlisim nedir?

    YanıtlaSil
  47. ah çiğdem hanım.yanlış yapmışsınız.Özellikle postumda ve bana gelen sorularda üzerinde durduğum bir nokta vardı ki,o da kesinlikle süt kaynamıyacak ve pastörize olmayacak.Ayrıca mayalanma süresi 5 saat değil.Yalnızca 1 saat mayalanması için yeterli oluyor.siz zaten yanlış yaptığınız için o kadar bekletmenize rağmen mayalanma olmamış.4-5 saat bekleme süresi pelteyi süzdürdükten sonra olmalı.Evet dedeiğim gibi kaynatma olmayacak sadece sütü parmağınızı ısıracak sıcaklığa gelene kadar ocakta tutup sonra alıp mayasını katarak mayalanmaya bırakmalıydınız.

    YanıtlaSil
  48. bende sizden hevesle denedim ama benimkide kesik kesik oldu sizin ki gibi pürüzsüz sünmedi nerde hata yaptım anlayamadım acaba robotto çektğim için mi pürüzlü oldu diye düşünüyorum dilimleyip te eritsek nasıl olur

    YanıtlaSil
  49. Yaa aslında böyle deneyimler yaşamanız çok normal.Bir de ilk yapıyorsanız mutlaka tutturamadığınız bir noktası olmuştur elbet.Robottan geçirmeniz gerekiyor zaten.Sanmıyorum o sebebten değildir.Bu aşamada suyun sıcaklığı çok önemli.Zaten sorun da burdan çıkıyor.Suyun sıcaklığını ayarlayamazsanız peynir tekrardan bütünleşmez ve sakız kıvamına gelmez.Olsun deneye deneye oluyor bu işler.Tarif üzerine bile yapmanız büyük başarı bence.Ben bloğumda detaylı herkes yapabilsin diye yayınladım ama kendim öğrenirken görerek ve izleyerek öğrendim.ben biraz görselciyimdir:)Bu sebeble çoğu tarifimi detaylı anlatımlı vermeye çalışıyorum.Herkes faydalansın diye,umarım yararlı oluyordur.Ama peynir yapımı kek,pasta,börek gibi bişey diğil,,tabii zorlukları var.Siz denemeye devem edin,kolay gelsin.yorumunuz için teşekkürler,sevgiler..

    YanıtlaSil
  50. Sevgili Şule bende yoğurt yapmaya taktım kafayı peynirlerini görünce yeni bir deneyime hazır hissettim kendimi:) Ellerine emeğine anlatımına sağlık muhteşemler. Canım bir konuda yardımını istesem ben yoğurt yapıyorum tadı harika ama kıvamı hazırlar kadar koyu değil nasıl koyu olabilir acaba bilgi verirsen sevinirim:)

    YanıtlaSil
  51. Sağol canım güzel yorumun için teşekkürler.Kategori listemde ev yapımı doğal ürünler bölümü var.Orada evde yoğurt yapımını anlatmıştım.Yine de kafana takılan bi nokta olursa sorabilirsin.Evde yapılan hiç bir yoğur hazır yoğurt gibi katı olmaz.Biliyorsundur onun o hale gelmesi için içine katkı maddeleri ekliyorlar.Ancak doğru sıcaklıkta ve doğru miktarda mayalarsan katıya yakın olma olasılığı daha yüksek olur.Dediğim gibi kategori listeme bakabilirsin.sevgiler:)

    YanıtlaSil
  52. süper hemen süt almaya gidiyorum ne zamandır istiyordum zaten olursa paylaşırım

    YanıtlaSil
  53. evet bugün harika peynirlerim oldu. 10 kilo sütten yaptım 1 kilo ancak peynir çıktı mayaya biraz da sirke elma ekledim yerim ben onları mükemmel oldu eşim şaştı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam,harika.çok sevindim.Kendi yaptığınızın tadı bir başka olur.afiyetle tüketin.sevgiler..

      Sil
  54. çıkan yeşil su değerlendirilebiliniyor mu sanki bir arkadaş kaynatın tekrar çökelek olur yazmış deneddiniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çökelek için yağı alınmış ayran kestirilir ve kurutulur.Lor ise daha yağlı ve daha az tuzlu bir peynir. İki farklı yöntemle yapılabiliyor, ya sütü kaynatıp kestirirsiniz (ki evlerde genelde böyle yapılıyor. kestirmek için limon kullanılır) ya da sanayide en yaygın şekli ile peynir altı suyunu kestirerek yaparsınız. Lor'un yağ miktarı arttıkça daha çok böreklik hale geliyor.bu iki peynir tat olarak birbirlerinden çok uzaktır. Çökelek daha keskin bir tatta iken, lor daha notr bir tattadır. Kullanım yerleri de farklıdır.Misal lor tatlılar için de börekler için de rahatlıkla kullanılabilirken, çökeleğin pek öyle bir şansı yok.bu yazıyı bilgi amaçlı veriyorum.ama dediğinizi ben henüz denemedim.Zaten o yeşil sudan çökelek değil lor elde ediliyor.Bizimki ev usulu olunca miktar zaten az oluyor.sanayilerde miktarda fazla olunca peynir altı suyu bu şekilde değerlendiriliyor.ben miktar az olunca genelde döküyorum.

      Sil
    2. Hemen bende yapıyorum:)

      Sil
  55. imdat peynirlerim suda eriyor neden olmadı anlamadım

    YanıtlaSil
  56. nasıl yaptığınızla ilgili bilgi verirmisiniz.Tuz miktarını ayarlayamamış olabilirsiniz. genelde ondan olur.salamura mı yaptınız?Tuzlu suyu kaynatıp soğutup,öyle peynirlerin üzerine dökmeliydiniz.aksi halde peynir erir.

    YanıtlaSil
  57. suyu kaynattım tuz ekledim soguttum peynirleri ekledim ama peynirler sanki yumuşaktı bende hepsini aldım börek yaptım pek lezzetli

    YanıtlaSil
  58. suyu tuzla beraber kaynatacaktınız.yani önce suyu kaynatıp sonra içine tuzu karıştırmak olmaz.İkisi bereber olacak.Neyse zaten börek yapmışsınız.AFİYET OLSUN.

    YanıtlaSil
  59. O kadar harika bilgiler ki bunlar ne kadar teşekkür etsem az...Hazırı yerine bu kadar temel besin maddelerini evde sağlıklı yapabiliyor olabilmek harika..Kesinlikle deneyeceğim.Şule Hanım güzel bilgilerin devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için teşekkürler canım.sevgiler..

      Sil
  60. Cok guzel bi tarif bende evde yapmak istiyorum bu arada mayayi trden getirttim demissiniz sizdemi yurt disinda kaliyorsunuZ

    YanıtlaSil
  61. merhabalar çok güzel görünüyor gerçekten ellerinize sağlık.

    Benim bir sorumolacaktı diğer sitelerin çoğunda bu kullandığınız peynir mayası kullanılmıyor acaba onunda içinde katkı maddesi varmıdır yoksa diğer tariflerde ki gibi maya kullanmadan yapsak olmaz mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Betül,yorumun için teşekkürler.
      Maya konusuna gelince ben hep bu mayayı kullandım.Mayasız peynir lor ve çökelek dışında yapmadım.Malesef katkı maddesi konusunda sana yardımcı olamıyacağım.İstersen bu mayanın arştırmasını kendin yap.Bir sonuç bulursan beni de bilgilendirirsin.Zaten piyasada 1-2 çeşitten başka maya bulamazsın.Onlardan biri de benim kullandığım zaten.Bu maya eczanelerde ve büyük hiper marketlerde satılıyor.

      Sil
  62. Çok sevindim bu tarifleri görünce. Ama okullar kapanınca ben ev sütü bulamaz oldum. Öğrencimden alıyordum, köyden getiriyordu ama şimdi çocuğa da ulaşamıyorum. Ya yeni bir yer bulacağım süt almak için ya da bekleyeceğim ki okullar açılsın. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacağın zaman seve seve yardımcı olabilirim.Aklına takılan bir şey olursa sorabilirsin.Teşekkürler.sevgiler...

      Sil
    2. Teşekkürler tabii ki sorarım.

      Sil
  63. ben kreş ögretmenyimdim evlendim eşimin çiftliği ve bi sürü de inekleri var hergün yogurt yapmaktan ve yemekden ben bıktım peynir yapayım dedim bu bloga girdim ve çok zor oldugunu gördüm lor peynir kolay ama yaaaaaaaa peynir yapmak istiyorum bunun çok kolay bi yolu yokmuu yardım edin lütfennnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldürdünüz beni.Ne güzel bence çok şanslısınız.Ben sizin yerinizde olsam hiç durmaz yapardım.Ama malesef benim öyle bir şansım yok.Evde kendimce yapmaya çalışıyorum.Peynir yapımı oldukça emek isteyen bir iş.Bilmem ki kolay yolu varmıdır.Ama ben yine de herkesin yapabileceği şekilde anlatmaya çalıştım.teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  64. selam ben derya şuan peynir tarifinizi yapıyorum kaşar peynirini ,sormak istediğim örğü peynir yaparken iki avuç koyup yaparken kaşar peynirinde ölçü ne hepsini koyup mu sakız kıvamına getiriyoruz acil cvp verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Derya.Kaşar peynirinde ölçüyü yapacağın kalıba göre belirleyebilirsin.Daha büyük yapmak istersen daha fazla koyarsın.Hepsi bu canım..teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  65. merhaba ben başka bir sitenin tarifine göre yaptım peynirimi sizinkiyle aynı fakat mayalama sırasında yoğurt koymadım fakat tuzlu suyun içerisinde peynirimin üzeri yumuşadı neden olabilir şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  66. Suyun tuz oranı oldukça fazla olmalı ve kaynatılmış soğutulmuş tuzlu su olmalı.Aksi taktirde peynirler yumuşayıp erimeye başlar.

    YanıtlaSil
  67. Merhaba bn 10 gun sonra anne olucam ve hala kışlık hazırliklarim icin kosturyorum . Tesaduf eseri sitenize baktim ismi bnm kizima koyacagim isim Asya ... peynir tariflerinize gelince mükemmel . Simdiden cok tesekkurler. Bu gun peynir mayasi aldim yarin da süt alip yapicam hemen . Elinize emeginize saglik...

    YanıtlaSil
  68. Merhabalar:)maşallah deyim öncelikle,çok az kalmış.Rabbim bebeğinizi hayırlısıyla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah.Kolay gelsin ama bence kendinizi yormayın.Çook teşekkür ederim güzel yorumunuz için.Yorumlarınıza adınızı eklerseniz sevinirim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  69. Ilk once afiyetle yiyin.bende bugun ilkkez peynir yaptim suan tuzladim bidona koydum fakat benim aldigim tarifte suyunu kendi cikaracakmis.birde tuzlu suda bekletirken nerde tutayim yani dolaptami disardami.islem bitince nerde sakliyorsunuz.buzlukta olabilirmi.cevap yazarsaniz sevinirim peynirlerim zay olmaz insaallah

    YanıtlaSil
  70. Teşekkürler ve merhaba.Sizin aldığınız tarifle ilgili malesef bir şey diyemeyeceğim.Benim yöntemimle tuzlu suyu iyi derecede ayarladıysanız buz dolabında tutabilirsiniz.Hiç bir şey olmaz.

    YanıtlaSil
  71. merhaba ben dün yaptım peynirimi gece baskıdaydı sulu olduğundan sabaha bıraktım kaşar yapımını ancak şimdi peyniri eritemiyorum akıp gidiyor birleşmiyor ne yapabilirim ?teşekkürler

    YanıtlaSil
  72. merhaba ben dün yaptım peynirimi gece baskıdaydı sulu olduğundan sabaha bıraktım kaşar yapımını ancak şimdi peyniri eritemiyorum akıp gidiyor birleşmiyor ne yapabilirim ?teşekkürler

    YanıtlaSil
  73. Merhaba,kusura bakmayın ama tam olarak sorunu anlayamadım.

    YanıtlaSil
  74. tek kelimeyle harikasın! hem bu kadar marifetli olduğun için hem de resimli bir öğretmen edasıyla anlattığın için. en kısa zamanda tarafımdan denenecektir:))

    YanıtlaSil
  75. tek kelimeyle harikasın! hem bu kadar marifetli olduğun için hem de resimli bir öğretmen edasıyla anlattığın için. en kısa zamanda tarafımdan denenecektir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için.Herkesin faydalanabileceği şekilde anlatmaya çalıştım.

      Sil
  76. merhabalar tariflere bayıldım hemen deniyeceğim en kısa sürede benim sorum şöyle olacak ben sütü köy sütü alıyorum ve genelde yoğurt mayalıyorum onun içinde sütü gelir gelmez bir kaynatıyorum hem mikropları ölsün diye malum burusella hastalığı var peynirleri peki kaynatıp daha sonra soğuttuğumuz sütü tekrar bu aşamalarla ısıtıp yapsak oluyormu yoksa direk kaynamadan mı olmalı bunu merak ettim yardımcı olursanız sevinirim tekrar ellerinize sağlık bu harika tarifler için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatmacım.Bloğuma hoşgeldin.Böyle sorular oldukça sık geliyor.Malesef kaynamış sütten olmuyor.Ama peynirlerimizi tuzlu suda en az 1 ay kadar tutuyoruz.Sonra tüketiyoruz.Mikrobu öldürmenin tek çaresi tuz.teşekkürler sevgiler...

      Sil
  77. 41 kere masallah.Ne marifettir bu ne zenginliktir bu arsivinize hayran oldum
    takipcinizim bundan böyle Allah c.c. izni ile insallah.
    sevgilerimi birakiyorum muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hatice.Bloğuma hoşgeldin.sevgiler benden...

      Sil
  78. merhaba şule hanım sayenizde çok güzel peynirler yapıtım.ama şimdi bir sorunum var yardımcı olabilirseniz çok sevineceğim.salamura beyaz peynir yapmıştım .kabı biraz küçük olmuştu ama bişey olmaz diye düşündüm.(sıkışık oldu peynirler)dün baktım ezilmiş hepsi krem peynir gibi olmuş bu peyniri nasıl değerlendirebilirim ne önerirsiniz teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa sürede tüketebileceğiniz kadar azsa krem peynir olarak tüketebilirsiniz.Erimişse yapılacak fazla bir şey yok malesef.Eğer miktarınız fazlaysa suyunu süzdürüp dondurucuya kaldırabilirsiniz..Böreklerinizde de kullanabilirsiniz.Ben teşekkür ederim.sevgilerimle...

      Sil
  79. şulecim ne kadar güzel yapmışsın..hemen deneyeceğim..inşallah senin kadar başarılı olurum.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  80. Peyniri yaptım cok güzel oldu emeginiz icin tesekkur ediyorum 20 kilo sütten yaptim peynir suyunu doktum siz degerlendirebiliyormusunuz dokuyor musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genel olarak ben de döküyorum.Peynirinizi afiyetle tüketin.sevgilerimle...

      Sil
    2. Sule Hanim bende peynir ustasiyim ama yanlis okumadiysam 20 kg sutten 2.5 peynir elde ettiginizi okudum daha az baski 've pihtinn tamamen Sudan ayrilmasiylapeynir miktari 4 kiloya kadar cikabilir saygilarimla

      Sil
  81. Blogları gezerken yorum bırakan kişilere bakıp yeni bloglar görüyorum ve bu dosya sanki Tanrı tarafından karşıma çıktı nasıl mutlu oldum anlatamam en kısa sürede peynirleri yapıp bloğumda sizin adınızıda anarak yayınlayacağım. Yoğurdu evde yapan biriydim ama peynir çeşitlendirip yenilerini bekliyorum. Peynire ne kadar açım yorumdan belli dimi sevgiler ve teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim güzel yorumunuz için.sevgi ve selamlar...

      Sil
  82. iyi gunler bende beynır denemelerı yapıyorum size sorum olacak cevaplarsanız sevinirim :D
    orgu peynır ıcın sıcak suyun ıcıne koydum ama kuru peynır gıbı oldu bırlesmedı hıc :D bırde o orgu peynırı de salamura yapmak gerekırmı :D salamura olan peynır en erken ne zamn yenılebılır acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın yoğunluktan cevabın biraz gecikti.Örgü peynirin yaparken biraz incelikleri var tabii.Suyun ısısı da çok önemli,ilk denemenizse tutmamıştır muhakkak :) ama olsun yılmayın denemeye devam edin.Örgü peyniri salamura yapmaya gerek yok.
      Salamura yaptığınız peyniri en az 1 ay bekletip öyle tüketmelisiniz.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Sevgilerimle...

      Sil
    2. tesekkur edrım yardımınız ıcın bırde peynırı maya esnasında yogurt koymasak olur mu

      Sil
    3. Tabii koymasnız da olur.Ben bazen koymuyorum.

      Sil
  83. Merhabalar peynirleriniz harika olmuş gerçekten ellerinize emeğinize sağlık bende yaptım ama olmadı yani erimedi sıcak suda çökelek gibi oldu nerde yanlış yaptım acaba 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyun sıcaklığı çok önemli kaynayan su olmamalı.Fokurdamayan ama sıcaklığını koruyan bir su olmalı.80 dercede filan kalmalı suyun sıcaklığı.O biraz hassas bir ayar.El alışkanlığı lazım birazda.Ama yılmayın denemeye devam edin.Elbet olacaktır.

      Sil
    2. Cvp verdiğiniz için teşekkür ederim sanırım Bi termometre almam lazım bu sefer inşallah olur

      Sil
  84. ayyy ablacımm ben bunu nasıl kaçırdım yahuu :) deneyeceğim örgü peyniri ve kaşar peynırını ayy çok heyecanlandımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki canım,sonuçtan beni de haberdar edersin :)

      Sil
  85. Ellerinize sağlık bu akşam bende yaptım şuan suyu süzüyor yarın orgu peynir yapacağım umarım olur. Teşekkür ederim sayenizde 19 aylık kızıma doğal peynir yedireceğim, lordan sıkılmıştık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar güzel.çok sevindim.sizinde ellerinize sağlık,afiyetle tüketin inş.Maşallah ne kadar hassas bir annesiniz.Böyle düşünmeniz beni ziyadesiyle mutlu etti.Ben de öyle kızlarıma her şeyin doğal olanını yedirmeye çalışıyorum.Çok teşekkürler,sevgilerimle...

      Sil
  86. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  87. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  88. şule hanım bende dün kaşar peyniri yapmayı denedim çok güzel bir beyaz peynir elde ettim gerçekten çok lezzetli ama peynirin yarısıyla kaşar yapmak istedim ama sünmedi birtürlü ben düngece yaptım ve kesede sabaha kadar beklettim acaba çokmu fazla beklettim diyorum bunun bir püf noktası varmı yardımcı olursanız sevinirim peynir olayına fena taktım ama diğer peynirlerim çok güzel oluyor kaşarı yapamıyorum

    YanıtlaSil
  89. Elif Hanım Öncelikle sizi azminizden dolayı tebrik ederim.Peynirinizi afiyetle yiyin.Bakın tarifte 8. aşamada Kaynayan tuzlu suyun altını kısalım ve biraz durulmasını ve kaynama oranının 80 dereceye düşmesini bekleyelim.Yani suyumuz sıcak ama fokurdamayan bir su olmalı.Delikli bir süzgeç yardımıyla tuzlu suyun içine 2 avuç kadar peynirden koyup eritmeye başlayalım.Tahta bir kaşıkla karıştıralım.Yavaş yavaş yumuşadığını ve sakız kıvamına geldiğini göreceksiniz.Aslında bu çok hassas bir ayar.İlk denemelerinizde olmayabilir.Beyaz peyniri yapmak diğerlerine göre daha kolay tabii. Yazımın sonunda Bir de kaşar peyniride anlatayım hemen.Yine onu da aynı örgü peynirini yaptığız aşamayla yapıyoruz.Tek farkı sakız kıvamına geldiğinde hemen istediğiniz bir kabın içine basıp bekletiyorsunuz.Soğuyup sertleşince ters çevirip içinden çıkarın ve peyniriniz artık hazır. demiştim evet ama ben sizin nasıl yaptığınızı tam algılayamadım.Peyniriniz sünüp sakız kıvamına gelmeden kaseye bastıysanız tabiki olmaz.İllaki o aşamayı dikkatle yapmış olmanız lazımdı.Püf nokta alında aslında suyun sıcaklığı.Onuda özellikle belirttim zaten.Normalde peynir eriyince hemen kaseye basarsanız soğuyana kadar bekletmek yeterli olacaktır.Zaten hemen şekil alır.Dilerim yardımcı olabilmişimdir.Kolay gelsin sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bu kadar çabuk cevap yazdığınız için aşamaları aynen takip ettim sıcak suyun içinde haşlama aşamasında sünmedi sünmeyi bırakın birbirine yapışmadı bile sabaha kadar beklediği için fazla bekletmiş olabilirmiyim diye düşünüyordum ama sizin söylediğiniz şey kafama takıldı nasıl sıcaklıkta haşladığımı hatırlamıyorum sütüm geldiğinde tekrar tekrar denicem bu sefer ölçcem su sıcaklığını gelişmeleri yazarım bu arada kaşar yapmaya çalışıp yapamadığım peynirden adını bile bilmediğim farklı bir peynirim oldu oda çok lezzetli diğer yarısıda salamura yaptım onu bilmiyorum ne zaman pastörize olur bilginiz varsa yazarmısınız hamile olduğumdan dikkat etmem gerekiyor birde sirkeyle bir peynir türü denedim oda çok güzel tavsiye ederim

      Sil
    2. Evet dediğim gibi o peyniri bekletmenizle ilgili değil.Suyun sıcaklığıyla alakalı bir durum.İnşallah bir dahaki yapışınızda daha iyi sonuç alırsınız.Salamura peyniri en az bir ay kadar tüketmeyin.normalde benim 3 ay beklettiğim bile olmuştu.Ne kadar tuzlu suda kalırsa o kadar da mikrobu kırılır.Hem de peynir bambaşka bir hale lezzete gelir.
      Hımm demek öyle, çok güzel tariflerinizi bekliyorum o zaman :) sevgilerimle...

      Sil
  90. Kolay geldin,gerçekten faydalı bilgiler paylaşıyorsunuz
    Kullanılan süt peynir yapılana kadar hiçbir surette kaynatılmıyor yanılmıyorsam
    Kaynatılmayan sütten insanlara brusella adı verilen hastalık bulaşabilmektedir,eğerki o sütün sağıldığı hayvanda bu hastalık mevcutsa

    Bu yaptığınız peyniri 3 ay salamurada beklettikten sonra tüketmek bu hastalığa yakalanma olasılığınızı bitirir
    Yalnış bilmiyorsam yazınızın sonuna bu uyarıyı eklemeniz iyi olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim Yusuf bey.Muhtemelen yorumları okuma fırstınız olmamaıştır.Özellikle yorumların çoğunda bu soruya cevap verdim.Evet aynen dediğiniz gibi.Mikrobunun kırılması için en az 1 ay beklemesi yeterli..3 ay beklemesi de peynirin lezzetinde daha iyi sonuç almamızı sağlar.Zaten ne kadar uzun bekletirseniz o kadar iyi sonuç alırsınız diye belirtmiştim ama mikrobu konusunda genelde sorulan sorularda cevap vermiştim.
      Tabii ekleme yapmakta fayda var.Hemen Güncelliyorum.

      Sil
  91. Sule hanim peynir isi tamam fakat onceden hazirladiginiz sogutulmus tuzlu suyun oranlari nelerdir onuda yazar misiniz

    YanıtlaSil
  92. selam kasar peynirini denedim peynir sunmedi hic erimedi hatta kaynayan fokurdayan suya attim ordami yanlis yaptim acaba tuzlu suydu ama tuzu cok degildi tas gibi oldu peynir

    YanıtlaSil
  93. sule hanim slm. kasar yapmayi denedim erimedi kaynayan tuzlu suya attim orda mi yanlis yaptim acaba suyun sicakligini olcek yoksa nasil ayarlayalim tas gibi oldu peynir.

    YanıtlaSil
  94. Tesekkurler faydali bilgileriniz icin ilk defa peynir yapan biriyim gercekten cok kolay bize basta zor geliyor ama kek yapmak kadar kolaymis tesekkurler

    YanıtlaSil
  95. Merhaba. Gecen yıl her hafta beyaz peynir yapıyorduk. Dün yaptıgımız malesef mayalanmadı. Neyi eksik veya yanlıs yapmıs olabiliriz veya bu mayalanmayan süt nasıl degerlendirilebilir

    YanıtlaSil
  96. Merhaba. Gecen yıl her hafta beyaz peynir yapıyorduk. Dün yaptıgımız malesef mayalanmadı. Neyi eksik veya yanlıs yapmıs olabiliriz veya bu mayalanmayan süt nasıl degerlendirilebilir

    YanıtlaSil
  97. Merhaba
    Mayalanma gerceklesmezse o sütten başka nirsey yapilabilir mi veya ne sekilde degerlendirilebilr.

    YanıtlaSil
  98. Gülcan Hanım mayalanmaması tamamen mayanın yapısıyla da alakalı olabilir.Tarihine dikkat etseydiniz.Eğer tarihi geçmişse kesinlikle mayalamıyor.Mayalanmayan sütü nasıl değerlendirebiliriz demişsiniz.Yapılacak en güzel işlem kaynatarak kestirmeniz olur.Böylece lor peyniri elde etmiş olursunuz.Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  99. Benimde birtane ineğim var bende salamura ve diğer çeşitlerden yapmak istiyorum erzincan köylerinden birinde oturuyorum şimdi o burgu yaptııımız peyniri o şekilde salamura yapabilirmiyim lütfen hızlı cevap istiyorum çünki Şu anda yapıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burgu yaptığımız Olmaz Emine hanımcım.Çünkü erir.Ama diğer beyaz peyniri rahatlıkla yapabilirsiniz.Tarifi iyice inceleyin nasıl yapmanız gerektiği orada var.

      Sil
  100. Bu peynirin suyunu nasıl lor yapabilirim lütfen cevap bekliyorum teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
  101. Yanıtlar
    1. Emine Hanımcım Peynir altı suyunuzu tencereye koyup kaynamaya bırakın.
      Kaynamaya başladığı anda peynir suyunuzun mikatrına göre yoğurdunu döküp yenide kaynamaya çıkana kadar bekleyin.Kaynamaya başlayınca altını kapatın,1 saat kadar bekleyin ki,kesilen lor tamamen üstte biriksin.Üstte biriken loru kevgirle bir süzeğe alın yada suyuyla beraber süzeğe dökün.1-2 saat sonra lorunuz hazır afiyet olsun.Mesela 4 litre peynir altı suyuna 1 su bardağı ekşi yoğurt koyabilirsiniz.

      Sil
  102. Ekşi yoğurt olmazsa olurmu

    YanıtlaSil
  103. Ekşi yoğut olmasa olurmu

    YanıtlaSil
  104. İkidir yaptığım peynirin yesil suyu çıkmıyor peynirim olmuyor. Sence neden olabilir

    YanıtlaSil
  105. Merhaba,
    brucella hastaligi vs hastaligina karsi, kasar peyniri icin de beklemek icab ediyor mu yoksa ertesi gun hemen tuketebilir miyiz?
    Tesekkurler...

    YanıtlaSil
  106. Selamun aleykum ellerinize saglik .bende evde peynir yapmayi cok seven biriyim .kasar peynirini cok yapmak istiyordum ama bir turlu istedigim tarifi bulamiyordum sizin yaptiginiz gibi deneyecem insallah iyi sonuc alirim .elletinize emeginize saglik

    YanıtlaSil
  107. Merhaba. Örgü ve kaşar peynirin dayanma süresi nedir acaba? Ve nasıl uzun süre muhafaza edebilirim?

    YanıtlaSil
  108. merhaba,
    ellerinize sağlık gerçekten harika görünüyor ancak ben özellikle peynir yapımlarında tüketene kadar,peyniri muhafaza etmek için peynir suyu oluyor bununla ilgili detaylı bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  109. Öncelikle merhaba bu sorum olacaktı peynir yapımında çiğ süt kaynatılmaz mı

    YanıtlaSil
  110. Merhaba ben 5 litre sütten yapmak istiyorum ama nasıl ayarlarım ölçüyü bilmiyorum bilgi verir misiniz

    YanıtlaSil
  111. Tek kelimeyle harikasiniz başka tariflerinizi sabırsızlıkla bekliyorum en kısa zamanda deneyecegim🤗

    YanıtlaSil
  112. kaşar yapımı da tuzlu kaynak su mu olacak
    teşekkür derim

    YanıtlaSil
  113. Merhaba, bende kaşar ve örgü peynir denemeleri yaptım 4 defa. İlk seferinde çok güzel oldu, 2. ve 3. denemem biraz daha sert oldu 4. denemem de peynir haşlama aşamasında birleşmedi ve eriyip gitti. Peyniri bir gün dışarıda beklettim tutmayanlarda. Sorun bundan kaynaklanıyor olabilir mi? Suyun sıcaklığı 82-83 derecede idi. Nerede yanlış yaptığımı bir türlü anlamıyorum. Sizin tarifinizden tek farkı haşlama suyu olarak çeşme suyu değil peynir altı suyu kullandım ve tuz dökmedim içine. Diğer tarifler bu şekildeydi. Peynir altı suyunda bu şekilde haşlama yapamıyor muyuz? Nerede yanlış yaptığımla ilgili bir fikriniz olabilir mi?

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...