4 Şubat 2013 Pazartesi

Kolay Mantı



İşte,çoğumuzun bildiği pratik ve lezzetli bir tarif daha.Mantı yapmaya erinenlerin ya da mantıyı özleyip yapmaya fırsatı olmayanların,hemencecik yapabilecekleri lezzetli bir mantı türü.Yapımı da bir o kadar kolay.Diğer bir adı yalancı mantı.Aslında başlığını böyle koyacaktım.Lakin sevgili eşim yemeklere konulan yalancı ifadesinden hiç hoşlanmadığı için beni yazmamam konusunda uyarınca ben de vazgeçtim ve kolay mantı dedim.Umarım sizde yapar ve afiyetle yersiniz.Şimdi resimleriyle beraber yapım aşamasını anlatayım.




MALZEMELER:    2 adet yufka
                              200-250 gr kıyma(içine: tuz,karabiber ve soğan koymanız yeterli)
                              sıvı yağ ve su
                              2 bardak et suyu,kemik suyu veya su

Üzeri İçin: sarımsaklı yoğurt ve teryağında yakılmış toz kırmızı biber. 

YAPILIŞI: Yufkayı ortadan keselim.Resimde gördüğünüz gibi bir kaseye sıvı yağ ve su karışımını koyalım.Fırça yardımıyla yufkaya sürelim..Uzun kısma harcımızı koyalım ve rulo yapalım.Birer parmak kalınlığında kesip pişireceğiniz fırın tepsisine dizin.Bu işlemi fırın kabınızı doldurana kadar uygulayın.Önceden ısıttığınız fırında kızarıp kuruyana kadar pişirin.Daha sonra ben üzerine 2 bardak sıcak kemik suyu döktüm.Lezzetini daha da arttırdı.Eğer sizin, et ya da kemik suyunuz yoksa su kullanabilirsiniz.Sıcağı çıktıktan sonra üzerine sarmısaklı yoğurt ve tereyağlı sosdan döküp servis yapabilirsiniz.

10 yorum:

  1. buda denenesi tarifler arasına girdi.selamlar.

    YanıtlaSil
  2. super gorunuyor. ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Şule Hanım ne lezzetli birşey buu :)
    Blogumu ziyaretinize çok mutlu oldum teşekkür ederim,takipçinizimi,sizide beklerim takipçim olun bol bol görüşelim sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Nefis gözüküyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık, nefis olmuş.En kısa zamanda deneyeceğim bende.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Şule ellerine ,kollarına sağlık canım .yaptığın her şey çok güzel.Rabbim gücünü kuvvetini artırsın inşALLAH...

    YanıtlaSil
  8. Ben de sizi ziyarete geldim :) Nefis görünüyor, elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. N ekadar şirin olmuşlar.. Ben de caanım yemeklere tatlılara yalancı denmesine karşıyım :) gayet de gerçekler valla :) Ellerine sağlık, şifa olsun yiyenlere...

    YanıtlaSil
  10. Çok pratikmiş, bayıldım bu mantıya. Ellerine sağlık. Mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...