10 Mart 2013 Pazar

yayın balığı şiş , yayın balığı ızgara


Herkese selaam.Bu gün bizim için harika bir gündü.Hava kaç gündür bozuk ve sürekli yağışlıydı.Güneşi bu gün görünce,baktık hava da güzel,attık kendimizi yine dağlara.Bişkek artık karlarla olan birlikteliğinin son demlerini yaşarken,biz de karda mangal keyfini kaçırmayalım dedik.İşin içinde balık varsa hiç kaçmaz zaten.Balık düşkünü bir aile olarak her hafta muhakkak yiyoruz ama kar üstünde balık mangalın keyfi bir başka tabii.




Nehir kenarına gittik.Mangalımızı yaktık,semaverimizi de koyduk.Eşim bunlarla uğraşırken ben de balıkları hazırladım.Bir kısmını şişe bir kısmını da ızgaraya dizdim.


Yayın balığının lezzetine bayılıyoruz.En güzel tarafı da hiç kılçığının olmaması.Kızlarım da balığı çok seviyor.Onlara da rahatlıkla yedirdim.küçük kızımın haline eşimle epey güldük.Yerken çıkardığı sesleri duymanız lazımdı(mmm,nım,nım nım...gibi)Büyük olan her zaman ki gibi beni peşinden koştursa da yine de severek yedi.Ah bu ilkler:)


Balık o kadar lezzetli ki ekstra bir marine işlemine gerek duymadan sadece tuz ve baharatlarla lezzetlendirdik.Hatta bu işlemi ben şişe taktıktan ve ızgaraya koyduktan sonra yaptım.Önce tuzladım,ardından karabiber ve kekik serptim.Yanına da sumaklı soğan salatası yaptım.


Balıkları sıcak sıcak yedikten sonra sırada dağ suyuyla yaptığımız  tavşan kanı çayı içmek vardı.Semaverde olan çayın tadı bir başkadır.İçtikçe içesi gelir insanın.Bir ara çocuklar arabaya gittiler.Onlar oyun oynarken biz de eşimle nehir kenarında hem çayımızı yudumladık hem de sohbet ettik ve bu güzel doğa karşısında sadece 1 dakikalığına tefekkür etmeyi de unutmadık.


Türkiye'ye dönmemize az bir zaman kalmışken buraları gerçekten çok arayacağımızdan bahsettik.Çünkü canımız sıkılsa hemen kendimizi böyle yerlere atıyoruz.Hem de en fazla 1 saat uzaklıkta.Ama Türkiye de böyle olmayacak.Hele ki biz İstanbul gibi bir yerde canımız istedi mi nerede gidicez böyle yerlere.Türkiye de belki buradan daha güzel yerler var ama gitmesi sıkıntı işte.O nedenle böyle düşünüyoruz.Neyse ben yine hayırlısı diyim.


Ah buraları bir de yazın görmeniz gerek.Ama merak etmeyin,inşallah bütün mevsimlerden piknik görüntüleri koyucam zaten.Gittikçe yayınlarım.Sizler de buranın doğal güzelliklerini görmüş olursunuz.


aaa dedim ya karların son demleri artık diye.Kızlarımla topraklı bir kartopu yaptık:)hem de kocaman.Oldukça eğlendiler:)


Birde bebek   arabası kavgamız vardı ki sormayın.Ablamız illa ben oturucam deyince minik kuşumada taşa oturmak kaldı:)

Bugünlük benden bu kadar. Daha güneşli ve sıcak günlerde görüşmek temennisiyle   hoşçakalın.

12 yorum:

  1. çok güzel bir gün olmuş canımm yayın balığını da ilk defa duyuyorum çok güzel görünüyor merak ettim doğrusu :) afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. kacikdik ziyafeti rusca kursu yakti bizi neyse guzel eglendiginize svinfim arkadasim unarim hastaligin tekrarlamaz :-)

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun canım:) yayın balığını duydum da hiç yemedim nefis görünüyor:) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. afiyet olsun görüntüleri çok hoşuma giderek izledim.yayın balığını ilk defa duydum.dek gelirse denerim.maşallah kızların çok sevimli.Rabbim hakkınızda hayırlısını nasip etsin.selamlar.

    YanıtlaSil
  5. elınıze sağlık cayda gozum kaldı

    YanıtlaSil
  6. :))) piknik güzelmiş:) farklı yerlerde yaşamak güzel olsa gerek..

    YanıtlaSil
  7. küçük kızın ne kadar da tatlı yiyor elindekini :) maşaallah, Allah bana da nasip eder umaqrım en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  8. ayy çok tatlı çocuklarınıız allah bağışlasın :)
    bu balığı hiç yememiştim denemek lazım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir gezi olmuş :) Karda piknik keyfi hiç yapmadım ama çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  10. gerçekten çooook güzel bir gün olmuş..bayıldım resimlere.sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Bu balığı ilk defa duydum, kara cahillik..
    Ablacım kızların çok tatlı maşallah. Allah bahtlarını açık etsin.
    Çok güzel yerler gerçekten..

    YanıtlaSil
  12. karda mangal çok zevkli oluyor sahidende:)
    afiyetler olsun..
    sevgiler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...