23 Nisan 2013 Salı

donut yapımı

Merhaba hanımlar.
Bugün çocukları sevindirmeye ne dersiniz.23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımız Kutlu Olsun.Bayramı onlar için daha da tatlı bir hale getirebiliriz.
Biraz kolorisi yüksek ve yemesi de o kadar zevkli olan bu donutları kızlarım severek yedi.Tarifini de hemen sizlerle paylaşmak istedim.Renkli şekerlemeleri çok sevdikleri için onlarınkini ayrıca süsledim.


Malzemeler: 3 su bardağı un,1 yumurta,100 gr tere yağı veya margarin,4 yemek kaşığı toz şeker,1 çay kaşığı tuz,1 tatlı kaşığı kuru maya,yarım su bardağı süt

Üzeri için: benmari usulü eritilmiş bitter çikolata ya da pudra şekeri

Yapılışı: Kuru malzemeleri una ekleyip karıştıralım.Oda sıcaklığında yumuşamış olan yağı da katalım ve yoğuralım.Kalan malzemeyi de katalım ve yoğurmaya devam edelim.Hamur elinize yapışır vaziyetteyse biraz daha un ekleyin ve yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edin.Üzerini kapatıp mayalanmaya bırakın.Mayalanan hamuru gazını almadan tezgaha alın ve 6-7 mm kalınlığında açın.Daha sonra büyüklü küçüklü yuvarlak kalıplarla kesin.Tepsiye dizip tekrardan mayalanmaya bırakın.Mayalandıktan sonra kızgın yağda arkalı önlü kızartın.
Biraz soğuduktan sonra erittiğiniz çikolataya bulayabilirsiniz.Ya da pudra şekeri serpebilirsiniz.Bu leziz donutlardan şimdiye kadar hiç denemediyseniz muhakkak denemelisiniz.Bir de çocuklarınız varsa kapışılacağına emin olabilirsiniz.Sevgilerimle..

13 yorum:

  1. gelde simdi yeme ama en azindan firinda yapmissin iyi fikir ben k'zartarak yapardim eline saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selma ablacım tarifte kızartılacak diye yazmıştım.Fırında yapmadım.Fırın tepsisi geniş diye mayalanması için dizmiştim.Zaten fırında pişenini hiç duymadım ben.

      Sil
  2. pastanelerin vitrininde gördüğüm çok ilgimi çeken bir tatlıydı.artık bu tarifi aldıktan sonra bende yapabileceğim.ama ben bunun fırında piştiğini zannediyordum.kızartıdığını bilmiyordum bak sayende onuda öğrendim.bol kalorili diyerek gözümü korkutma benim.bir taneden hiç birşeycik olmaz.bu lezzeti tatmadan olurmu. ellerine sağlık.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki de çikolatalı değilde pudra şekerli yersen daha hafif oluyor.Ya da her ikisinin de tadına sadece birer tane bakabilirsin:)kesinlikle en kısa zamanda dene derim ben.yorumun için teşekkürler.sevgiler..

      Sil
  3. ellerine sağlık çok güzeller bende seviyorum bunları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet ben de çook seviyorum ama sık yapmamak için kendime söz verdim.

      Sil
  4. peki fırındamı pişecek yoksa tavada yağlamı kızartılacak?
    tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkalı önlü yağda kızaracak.rica ederim.Tarifin yapım aşamasında kızartılacak diye yazmıştım.Tekrardan güncelleyerek o kısmı belirginleştirmeliyim:)sevgiler..

      Sil
  5. ben de deneyeceğim inşallah :)
    Ellerine sağlık ablacım :)

    YanıtlaSil
  6. Görüntüleriyle iştah kabartıyorlar:)Orada olmak tadına bakmak vardı şimdi:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler.benden de sevgiler..

      Sil
  7. harika olmuşlar, görüntü on numara :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...