17 Nisan 2013 Çarşamba

Kırmızı Pancarlı Pirinç Salatası



Aslında çin salatası da deniyor.Ama ondaki tek eksik pancar.Pancarsız haliyle de epeyce yaptığım bir salatadır.Ama pancarlı haliyle  görsel açıdan ve lezzet farkıyla bir başka güzel oluyor.İçinde neler yok ki.Malzemesiyle oldukça zengin bir salata diyebilirim.Doyurucu özelliğiyle çocuklar açısından oldukça da besleyici.Benim kızlarım çok seviyorlar.İyisi mi ben size malzemeleri vereyim:)



MALZEMELER: 
2 su bardağı pirinç, havuç(haşlanmış),bezelye,mısır,kornişon turşu,2 adet orta boy pancar(haşlanmış),dere otu,maydonoz ve yeşil soğan,1,5 limonun suyu,karabiber biraz, pul biber,tuz
YAPILIŞI: Öncelikle pirinci aynı pilav yapar gibi biraz sıvı yağını fazla koyarak pişirelim.Bu işlemi üzerine sonradan yağ eklememek için yapıyoruz.Pirincin piştikten sonra tane tane olmasına özen gösterin.Pilav soğuduktan sonra harmanlayacağınız kabın içine alın.Yeşillikleri incecik doğrayın,havucu ve turşuyu da küçük küpler halinde doğrayın,pancarı rendeleyin,bezelyeyi ve mısırı da katın,biraz baharatlarını ekleyin,limonu sıkın ve şöyle bir harmanlayın.Tuzuna bakın damak zevkine göre tuzunu da ayarlayın.Biraz el oyalayıcı bir salata tarifi.Ama lezzeti bir harika.Mutlaka denemelisiniz. 

20 yorum:

  1. Çok farklı bir salata tarifi oldu benim için. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. sulecım ne kadar guzel bır renk olmus emınım tadıda oyledır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tadı da gerçekten çok güzel oluyor.Denemeni tavsiye ederim.SEVGİLER ABLACIM:)

      Sil
  3. Ellerine sağlık Şule hanımcım salatayı çok severim bu tarifte bir harika olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
  4. risk alıyorum ve bu salatayı önümüzdeki hafta kuran günümde yapıyorum.rengine bayıldım,çok değişik geldi bana.sodalı börekten iki defa yaptım.kuran günümde birde onu yapacağım.oda çok güzel oluyor.sen tarifleri yayınlamaya devam et canım.arada bir tutmasada burda deneyen biri var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ablacım,güzel yorumlarınla her dafasında gönlümü bir kez daha fethediyorsun.Ben paylaşımlarıma son sürat devem edeceğim inş.Denememye devam o zaman.sevgi ve muhabbetlerimle..

      Sil
  5. renk bir harika, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Renk ve sunum harika,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Salata öyle güzel görünüyor ki.Pembeli kırmızılı gül demeti gibi.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ablacım çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
    Ben de senin gibi becerikli bir eş olurum inşallah :)

    YanıtlaSil
  9. inşallah camım.güzel yorumun için teşekkürler:)sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. Güzel göründü gözüme.Renkli renkli ne güzel :)

    YanıtlaSil
  11. Görüntüde renkte çok hoş olmuş .

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...