14 Nisan 2013 Pazar

kurutulmuş sebzeli bulgur pilavı


Kokusuyla,tadıyla sizi başka diyarlara götürecek enfes bir pilav.Yazdan kuruttuğum sebzelerimi bulgur pilavıyla bütünleştirmek geldi aklıma ve ortaya da böyle lezzetli bir pilav tarifi çıktı.Böyle kurutulmuş sebzelerle yapılmış pilav tarifleri var ama benimki benim mutfağıma ve bana özgü bir tarif.Şimdi size içindeki malzemeleri ve yapım aşamalarını anlatayım:



MALZEMELER: 
Kurutulmuş biber-kabak-patlıcan-domates
2 su bardağı bulgur
1 adet orta boy soğan
biraz sıvı yağ ve iki yemek kaşığı tere yağı ve tuz


YAPILIŞI: Öncelikle kuru sebzeleri bir tencereye alıp üzerini geçecek kadar su koyup haşlayın.Haşlanan sebzeleri süzdürüp biraz soğuduktan sonra minik minik doğrayın.Pilav tencerenize sıvı yağ ve tere yağını koyup minik küpler halinde doğradığınız soğanı da ekleyip pempeleşinceye kadar soteleyin.Üzerine doğradığınız sebzeleride ekleyip kavurmaya devam edin.Daha sonra yıkayıp süzdürdüğünüz bulgurları da ekleyin ve biraz da bu şekilde çevirin.Tuzunu ekleyin.Üzerini geçecek kadar su ekleyin ve pişmeye bırakın.
Bu lezzetli pilavı deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun.

16 yorum:

  1. sebzeleri yazdan kurutmak çok iyi bir fikir canım ben de mutlaka öyle yapcam :) ellerine sağlık pilav nefis görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım.kesinlikle kurutmalı ve bu tarz bir pilavda da denemelisin.

      Sil
  2. elıne sağlık sebzeyle enfes olmus hemde kendın kurutmussun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle.hem de pilavda acayip lezzetli oldu.denemenizi tavsiye ederim.

      Sil
  3. ellerinize sağlık..
    pilavınız çok lezzetlidir eminimki..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Vallahi hiç aklıma gelmedi ben kurutulmuş sebzelerin hastasıyım! Hala da bitiremedim sebzelerimi mutlaka deneyeceğim! ;) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım kesinlikle denemelisin.benden de sevgiler..

      Sil
  5. amanın, bulgur olsun da neli olursa olsun :)

    YanıtlaSil
  6. rengarenk bir bulgur olmuş, ben çok severim bulgur pilavını, elinize sağlık Şulecim.

    YanıtlaSil
  7. Yine harika ve bayıldığım bir lezzetle buluşturdun bizi.ben bu pilavı domatesli biberli soğanlı yaparım.ama yaş sebzelerle.biz tarafta pek kuru sebze alışkanlığı yoktur.sadece bamya ve yeşil fasulyeyi kuruturuz.bunuda mutlaka denemek isterim.eline sağlık canım.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle de yapıyorum ben.o nu da çok severiz.Ama bunun tadı bir başka oldu.mutlaka denemelisiniz.sevgilerimle..

      Sil
  8. Şulecim her yaptıgın gibi bu da çok lezzetli görünüyor, ellerine saglık canım.. Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  9. Kurutulmuş sebzelerin haşlanırken yaydığı o muhteşem koku beni benen bir adım daha ileri gidip onları bulgurla buluşturmuşsun..mmmm mis gibi olmuş belli:))Ellerine emeğine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...