10 Nisan 2013 Çarşamba

tahinli kurabiye

Tahinli her şeyi o kadar seviyorum ki bu tarif de yine yapmazsam olmaz dediklerimden.Zaten tahini tek başına pekmezsiz haliyle bile seviyorum.Ama tek başına yemiyorum tabii:)Kahvaltı da hazırlayacak olsam kasenin yarısından fazlasını tahin az bir kısmına da pekmez koyarım.Yani tahin tadı daha baskın olur.Yalnız bu kurabiye tarifimde bir değişiklik var.Kalorisi daha düşük olsun diye tahin oranını daha az koyuyorum.Ve kesinlikle bir fark olduğunu düşünmüyorum.Tahin zaten baskın bir tada sahip olduğu için benim koyduğum oranda da tahin tadı gayet fazla hissediliyordu.Tarife gelince:



MALZEMELER:
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı tahin
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
aldığı kadar un

YAPILIŞI: Un hariç tüm malzemeleri kabın içerisine alalım.Yavaş yavaş unu katıp kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.Şeklini verip fırında pembeleşinceye kadar pişirelim.
*Kıyır kıyır harika bir lezzet.Denemenizi tavsiye ederim.

10 yorum:

  1. Canim ellerine saglik kurabiye cok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Kursa gittiğim dönem hocamız getirmişti.bu kurabiyeden.o fındık kırığına bulamıştı kurabiyenin dışını.canım eline sağlık.bende çok severim bu lezzeti.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık, bayılırım tahinli kurabiyeye, sevgiler

    YanıtlaSil
  4. elıne sağlık hemde hafıf

    YanıtlaSil
  5. Direnmeye çalışıyorum ama, bunu denemeliyim :)
    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım. Çok beğendim. Bloğunu takibe aldım banada beklerim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, eli tatlı bayanlar... Yemekteyiz programında sizleri de görmek isteriz.
    Başvurularınız için: http://www.fox.com.tr/yemekteyiz/basvuru

    YanıtlaSil
  8. şu anda tarifi birebir uyguladım fırında pişiyor kurabiyeler inşallah güzel olur... Buradan tereyağlı peynirli poğaça yapmıştım süper oldu gerçekten... Ama ayva reçelli turta maalesef olmadı ama belki bir püf noktasını kaçırdım... Pişsin hemen nasıl olduğunu yazıcamm elinize sağlık tarifleriniz harikaaaaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel, maşallah size.Tarifleri uygulamanız beni ayrıca mutlu etti.Güzel yorumunuz için teşekkürler.Ayva reçelli turta aslında çok güzel oluyor,bir daha deneyebilirsiniz.Fazla pişirmeyin.Afiyetler olsun :)

      Sil
    2. Pişti şimdi tahinli kurabiye çok güzel oldu, benim gibi hamur işine sıfırdan başlayan biri için süper oldu eşim ve misafirlerim bayılacakk teşekkür ederim harikasınızzz :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...