3 Mayıs 2013 Cuma

evde lahmacun yapımı,tavada lahmacun


Herkese kocaman bir merhaba!!!
Nasılsınız blogcanlar ve değerli takipçiler.Ben artık kendimi iyiden iyiye ev usulü lokanta moduna sokmuş bulunuyorum.Sevgili eşim Sedat bey,işten eve gelirken ya da gelmesine saatler varken ben denizi arar ve siparişini verir.Yemeğim varsa bile eğer beyfendinin canı o gün başka bişey istiyorsa o yapılacak,kesinlikle kurtuluş yok:) Ben de o sebeble lahmacunların resmini eşime de atıfta bulunarak espirili bir dille yayınlamaya karar verdim.Ama gerçekten harika oldular.Dışarıda yediklerimizden kat kat güzel olmuştu.'Sedatcığım kaç tane yedin,sayabildin mi acaba?'

İnanın şu an bunları yazarken bir yandan da keyifle gülüyorum.Bir gün de ben versem şu siparişleri nasıl olur acaba?Şaka bi yana hakkını da yiyemem sevgili eşimin.O da mutfağı çok sever.Et türü yemekleri yapmayı çok sever.Bu sebeble arada mutfağa girip bişeyler yapar bizde çocuklarla beraber afiyetle yeriz.Tabii yaptığı her şey benim kontrolüm altında oluyor:)Erkekler mutfağa girince sonucunu söylemeye gerek yok,kısaca savaş alanı desem yeterli sanırım:)



Eveet,bu kadar muhabbetten sonra geleyim artık malzemelere diimi ama.Sevgili hanımlar önce hamuru yoğurup mayalanmaya bırakalım.Hamur mayalanırken de harcını hazırlayalım.Bu arada söylemeden geçemeyeceğim.Fotoğraf makinamın şarzı bitince resimleri çekmek cep telefonuma kaldı.Umarım iyi gözüküyodur:(

Hamur için gerekli malzemeler:
1 çorba kaşığı maya
1,5 su bardağı ılık su
1 adet kesme şeker
1 tatlı kaşığı tuz
3 çorba kaşığı sıvı yağ
alabildiği kadar un
Yapılışı:
Öncelikle suyu kabımıza aktarıyoruz.Şekeri ve mayayı ekliyoruz.Şeker ve maya eriyene kadar parmak uçlarımızla karıştırıyoruz.Ardından yağını ve tuzunu ekliyoruz.Unu da yavaş yavaş ekleyerek kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.Kapaklı bir kabın içerisine koyup mayalanmaya bırakıyoruz.

İç Harcı İçin Gerekli Malzemeler:
500 gr orta yağlı dana kıyma
2 adet orta boy kuru soğan
2 adet orta boy kabukları soyulmuş domates
1'er kaşık domates ve biber salçası
10-12 dal maydanoz
3-4 adet yeşil biber
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı: Yukarıda harcı hazırladığım resimde de gördüğünüz üzere kıymanın üzerine doğranacak olan tüm malzemeleri küçük küçük doğrayın.Salçasını ve baharatlarını ekleyin.İyice harmanlayarak yoğurun.Son olarak yağını da ilave edin ve bir kere daha karıştırın.İç harcımız artık hazır.

Lahmacunların hazırlanması: Mayalanan hamuru gazını almak için tekrar yoğurduktan sonra yumurtadan biraz daha büyük bezeler oluşturalım.Ben büyük boy tavada yaptım.Tavayı önce biraz ısıtalım.Bezeleri tavaya sığacak büyüklükte açalım.Harcını üzerine yayalım,orta ateşte pişirelim.Tavanın ısısıyla harcınız kolaylıkla pişecektir.Endişelenmeyin.
NOT: Ayranı nasıl köpürttüğümü merak edenler için hemen söyleyeyim.Yoğurdun içine sadece maden suyu katarak bledırla uzun süreli çırparsanız eğer üzerinde harika bir köpük tabakası oluşuyor.
Deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin,sevgi ve muhabbetlerimle..

36 yorum:

  1. bennde sıparıs versem elıne sağlık gercekten cok guzel olmus pıserken kıyması guzel pısıyormu bırde tavanın kapağını kapatıyormusun deneyecem bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ne demek:)Hiç endişen olmasın ablacım,hem de harika pişiyor,kapağını kapatmıyorum.O zaman buhar yapıp hamuru etkileyebilir.Tavanı pişirmeye başlamadan önce iyice ısıt ve kıyman da orta yağlı olsun.
      Teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  2. Sabah sabah lahmacun yiyesim geldi muhtesem olmuslar canim ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, ben tavada pişirirken kapağını kapatıyordum, kıyma iyice pişsin diye, sonra açıyordum kapağı..
    ya da kapalı pide şeklinde yapıyorum, iki yanını da pişiriyorum..
    Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.O şekilde hiç denemedim.Genelde böyle yapıyorum.Kapağını kapatınca sanki bana hamuru etkiler gibi geldi.O sebeble kapağını kapatmadım.Ama böyle de harika pişti.

      Sil
  4. ben bir sefer yaptım bu lahmacundan.iki üç sene evvel.emme fırında yapıveediydim guruyuveedi.ondan sora lahmacuna küsüveedim.benimkide hangi akla hizmetse sanki taş fırının var evde.ama denemelere ara vermemin bir sebebi malatyada lahmacunu çok güzel yapan bir yer var.arada canımız istedikçe nefsimizi körlüyoruz.benimki,seninki kadar güzel olmasada bunuda mutlaka deniycem.not.ayranıda ben aynı senin gibi yaparım.ellerine sağlık canım.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ablacım alemsin sen.Bak bunu dene,nasıl güzel olacak.Sana garanti veriyorum.Beni gülderen güzel ve samimi yorumun için teşekkürler.sevgilerimle:)

      Sil
  5. Merhabalar :) Kırgızistan dan yazılan bir blog görmek okumak mutlu etti beni :) bizde Bişkek de yaşıyoruz, 5. Yılımız bu sene , bizde http://etkaca.blogspot.com da 2 yaşında ki oğlumla yaptığımız aktiviteleri paylaşıyoruz, bekleriz:) bu arada lahmacunlar nefis görünüyor ellerinize sağlık , görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,bloğuma hoşgeldiniz.Aynı şekilde ben de çok mutlu oldum.Bizimde4.senemiz ama allah nasip ederse seneye dönüyoruz.Bende hemen bloğunuzu ziyarete geliyorum.Güzel yorumunuz için teşekkürler,sevgiler..

      Sil
  6. Bundan sonra lahmacun yemeye sana gelmek lazım :)Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii canım ne demek,her zaman.Ah keşke mesafeler kısa olsa da ikram edebilsem.Güzel yorumun için teşekkürler.sevgiler..

      Sil
  7. Bende yaptım canım iyiki evde yapılıyor artık nefis olmuş eline sağlık Şuleçiğim acaba benimle ilgili sorun çözüldümü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler kardelen ablacım.Şimdi geliyorum bloğunuza,bakıcam.

      Sil
  8. slm
    çok kolay anlatmışın umarım yapımıda kolaydır
    deneyeceğim,
    ellerine sağlık
    ankardan sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Yapabileceğinizi umuyorum.Ankaradan selam göndermeniz beni çok mutlu etti.Çünkü ailem orada.sevgilerimle..

      Sil
  9. ellerinize sağlık banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Valla bizimde canimiz cekti simdi,e yapilacak en kisa zamanda insallah,yanliz ben hic tavada yapmadim,aslinda halam cok eskiden tavada yapardi görmüstüm onda ama ben hep firinda yaptim,tabi kuru oluyorlar biraz,böylede denicem daha kolay ve eminim yumusacik oluyordur,bakalim esim ne diyecek,benimkide cok bildiginden bir fikir yürütmese sasarim! Hani üsüt cig filan kalirmi diye korktum biraz,cok tesekkürler esinizede afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler.Sanki pişmicekmiş gibi geliyor ama tavanın ısısının etkisiyle üstü de pişiyor.Hamur mayalı olduğu için yumuşacık harika lahmacunlar oluyor.Denerseniz eğer şimdiden kolay gelsin diyorum.sevgiler..

      Sil
  11. Süper gözüküyor arkadaşım kendini aştın artık bence istanbul da kesin birşeyler yapmalısın ellerine saglık bende en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım arkadaşım.İnşallah,nasip kısmet olur.Bencede denemelisin.sevgilerimle..

      Sil
  12. Ahaha çok güzel yahu :) Afiyet ola...
    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  13. Miss miss, kokusuna geldim.Ellerine sağlık canım nefis olmuş:))

    YanıtlaSil
  14. Çok faydalı tarifler veriyorsunuz, teşekkürler.
    Bu tarifle kaç tane lahmacun çıkıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.15-16 tane çıkıyor.

      Sil
    2. Süper ya. En yakın zamanda denicem. Çok güzel görünüyor.

      Sil
    3. Merhabalar , sitenizden ilham alarak evde lahmacun yapmaya çalıştım. Öncelikle içi pişmiyor mu diye kimse kaygılanmasın kesinlikle güzelce pişiyor. Ama ben başka bir sorunla karşılaştım . Hatta yapmadan önce sormayı bile düşünmüştüm ama aklıma gelen başıma geldi... Şöyle ki: lahmacun harcını hamurun üstüne yaydıktan sonra tavaya almada çok zorlandım. Oldukça sünerek bana azap yaşattılar. Hatta bir ikisini toparlayamadım topak gibi oldu ; ben de kapalı birşeyler yapıverdim.Acaba nerede hata yaptım ve ne tavsiye edersiniz?
      Saygılarımla...
      (Not: bu arada bugün tarifinize uyarak peynir yaptım. Şimdi preste bakalım nasıl olacak :) ? )

      Sil
    4. Beğenip denemenize sevindim.Afiyetler olsun.Öncelikle hamurun elinize yapışmaması için açtıktan sonraki hali biraz unlu olmalı.Harcınız çok sulu olmamalı(domates biraz sulandırıyor) ve sürdükten sonra bekletmeden hemen tavaya almalısınız.Ben ikiye katlayarak tavaya alıyorum ve tava da açıyorum.Eğer bu şekilde yapamıyorsanız,pazarlar da satılan yuvarlak tahtalar var.saplı ve ince.Ekmek yaparken de kullanılıyor.onun üstünde yapıp tavaya aktarmak daha kolay oluyor.Yada size son bir alternatif daha sunayım.Açtığınız hamuru üstüne harcı koymadan tavaya alıp çok az pişirip(yarım dk kadar) katılaşmasını sağladıktan sonra tekrardan tavadan alıp harcı üzerine yayıp bu şekilde de pişirebilirsiniz.Ben bu anlattığın yöntemlerin hepsini yapıyorum.Yani hamura göre yöntem belirliyorum.Tekrar denemenizi tavsiye ederim.Sevgilerimle...

      Sil
    5. Çok teşekkür ederim , hem ilginize ;hem de bizi kısa zamanda bilgilendirmenize... Bu arada peynir çok güzel oldu.Hatta peynir altı suyundan az birşey lor da çıkardım. Peynir altı suyunuda dolaba koydum.Whey proteini olarak çok değerli bir son ürün. Yalnız çabuk bozuluyormuş bununla ilgili öneriniz olur mu?
      Saygılarımla... Lahmacunu tekrar denemek için sabırsızlanıyorum...

      Sil
  15. Rica ederim ne demek.Faydalı olduysam ne mutlu.Dediğiniz şeyi ilk defa duydum.Bende araştırıcam.Teşekkürler.sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Ya varya cok guzel oldu olmaz lokanta usulu diyen esim bile bayildi malesef disim agridigi için yiyemedim cok uzuldum tarif super

    YanıtlaSil
  17. bir çorba kaşıgı maya demıssınız onun yerıne ınstant maya da kullanılabılır mı cunku en cok onu onerıyorlar kabarıyor dıye yada bahsettıgınız maya kuru mu yas mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur farketmez.Yaş maya da olur.Ben kuru maya kullandım.

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...