10 Haziran 2013 Pazartesi

Tava böreği


Lezzetiyle ve yapılışının pratikliğiyle benim çok sevdiğim bir börek çeşididir.Tava da pişmesinin vermiş olduğu lezzet de bir başkadır bence.Yine benim yıllardır yaptığım ve özellikle de Bişkek'de fazlasıyla pişirmiş olduğum bir börek türüdür.Ayrıca kahvaltılarda  da yapabilirsiniz.Sıcak sıcak süper gider.Aslında tadı ilk piştiği sıcaklığıyla yerseniz su böreğini de andırıyor.Bildiğim kadarıyla bu böreğe yalancı su böreği diyenler de var.Ama ben size en yakın zaman da orjinal ev yapımı su böreği tarifimi de vereceğim.Şimdi tava böreğimin tarifine geçeyim:


Malzemeler:
5 adet yufka(küçük boy tava için 4 yufka yeterli olur)
1 su bardağı süt
yarım su bardağı su
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
içi için:peynir ve maydanoz
Yapılışı: 

  • Önce yumurtayı ve diğer sıvıları bir kaba alıp çırpma teliyle biraz çırpalım.
  • Tavanın altını biraz yağlayalım.Yufkanın uçları dışarı sarkacak şekilde ilk yufkayı yerleştirelim.
  • Daha sonra iki yufka alıp elimizle parçalayıp sosa batırarak içine yerleştitelim.
  • Bu aşamadan sonra peynirli harci koyalım.
  • Kalan iki yufkadan birini yine elimizle parçalayıp sosa batırıp peynirli harcın üstüne yerleştirelim.
  • En üste son yufkayı sosa batırmadan hafif elimizle büzerek yerleştirelim.
  • Kalan sosu üstüne dökelim.
  • Kenarlardan sarkan yufkayıda üzerine kapatalım.
  • (Ben bu aşamadan sonra en az 1 saat sosu da biraz emmesi için dolapta bekletiyorum.)
  • Daha sonra kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.
  • Bir yüzü pişince çevirebileceğimiz bir tepsi yardımıyla çevirip diğer yüzünü tavaya yerleştirip pişiriyoruz.
  • Kısık ateşte yaklaşık 1 saatte pişiyor.Her iki yüzünü yarım saat kadar pişirmek yeterli olur.Kısık ateşte içini çeke çeke piştiği için harika kabarıyor. 
Deneyecek olanlara afiyet olsun...

36 yorum:

  1. ellerine sağlık canım
    bende çok severek yapıyorum
    gerçekten tadı su böreğine çok benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.evet öyle.eminim seninki de çok lezzetli oluyordur.

      Sil
  2. hem kolay hem leziz bir börek eline sağlık Şulecim...

    YanıtlaSil
  3. Şulecim nerelisin sen bu böreği bizim burda çok yaparlar ve ben çok severim.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben Erzurunluyum.Sizin ora neresi nerede böyle yapılıyor merak ettim.teşekkürler.

      Sil
    2. Karadenizdeyim canım burda bayanlar çok yapıyor.. çok severim ben ama yapamıyorum..

      Sil
  4. çok leziz görünüyor canımm tarifi aldım hemen ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.Artık yaparsın yeni evinde misafirlerine:)pratik oluyor.

      Sil
  5. Ellerine saglık çok guzel olmuş. Ben bu böreği kuru yufka ekmekten de yapıyorum . Öok güzel oluyor . Pratik bir börek zamanı az olanlar için coook iyi olur. KEVSER ablan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen yaparsın da güzel olmaz mı.teşekkürler.sevgilerimle...

      Sil
  6. görüntü muhteşem, blogunuzda öyle takipteyim
    banada bekliyorum.:)
    http://sadeheceler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. elıne sağlık bende arada yaparım cok guzel ve kolay oluyor ben pısmeye yakın yarım sıse soda katıyorum hem kabartııyor hemde dedığın gıbı su boreğı gıbı oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ablacım,eminim öyle de güzel oluyordur.Sodalı olanı ben fırında yapıyorum.Hatırlarsın belki tarifi yayınlamıştım.kesinlikle kabarmasına yardımcı oluyor.Tava da da sosuyla bekletince harika kabarıyor.yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  8. bende yapıyorum bazen çocuklara bu börekten.fakat ben buzdolabında filan bekletmiyordum.bir dahakinede öyle yapayım.sen yaptıysan tamamdır.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ablacım.Öyle yapmamın sebebi daha çok kabarması için.Evet öyle de deneyebilirsin.teşekkürler sevgiler

      Sil
  9. ayyy çok lezzetli görünüyor oyy ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  10. sevgili Şule'cim.canım ellerin dert görmesin.benim pratik,becerikli müslüman kardeşim.ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için Allah razı olsun canım arkadaşım.teşekkürler sevgiler...

      Sil
  11. Çok pratik bir tarif
    Kahvaltı sofralarının vazgeçilmezi olmaya aday
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Annem bunu çok sık yapar, ben henüz denemedim ama gerçekten su böreği gibi oluyor hem de çok pratik..
    Ellerine sağlık ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman en kısa zamanda denemeni tavsiye ederim.Gerçekten harika oluyor.teşekkürler canım

      Sil
  13. Şule cim görüntü harika. Hemen denicem tarifini.cok pratik. Kuru yufkaylsda olur sanirim.biskege selam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım ama yorumunun sonuna adını da yazarsan daha bi mutlu olurum.sevgiler...

      Sil
  14. çok severim tava böreğini ben genelde 3 yufkadan yapıyorum içinde su yok benimkinin,seninki biraz daha görünüş olarak tam su böreğine benzemiş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gülşencim.Ben de küçük boy tavaya yapacaksam eğer bazen 3 bazen 4 yufka kullanıyorum.Büyük boy tavaya yaptığım için 5 yufka kullandım.Anca kafi geliyor zaten.sevgilerimle canım...

      Sil
  15. Ben de çok severim ve sık yaparım kahvaltılar için. Ama hiç bekletmeden yapıyordum, böyle güzel kabarık görünecekse senin gibi yaparım bundan sonra. Çok güzel görünüyor çünkü. Ellerin dert görmesin, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Denizcim.Evet,öyle de deneyebilirsin.Sevgilerimle...

      Sil
  16. Harika :)Aç karnına bakmak hiç iyi olmadı :)

    YanıtlaSil
  17. Eline sağlık canım ben hiç tavada börek yapmadım ilk fırsatta senin tarifinle deneyeceğim İnşaAllah sevgiler

    YanıtlaSil
  18. eline sağlık şuleciğim tava böreğini ben de yaptım çok beğenildi yokluğumda eşim de deneyecek

    YanıtlaSil
  19. eline sağlık Şuleciğim tava böreğini ben de yaptım çok beğenildi yokluğumda eşimde yapacak

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...