1 Ağustos 2013 Perşembe

Süt şerbetli ıslak kurabiye


MALZEMELER:  
125 gr margarin ya da tere yağı
1 cay bardağı sıvıyağ
1 yumurta 
yarım su  bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 kaşık kakao
yeteri kadar un
Şerbeti için: 1 bardak süt, 1 çay bardağı şeker
Üzeri için:Hindistan cevizi, isteğe göre mavi haşhaş
Şerbetin hazırlanması: Kurabiyelerimizi yapmadan önce şerbetini hazırlamalıyız.Süt ve şekeri bir iki taşım kaynattıktan sonra ocaktan alıp soğumaya bırakın.Hatta ılınınca buz dolabına koyun ve oldukça soğuk bir şerbetimiz olsun.
YAPILIŞI: Malzemeleri sırasıyla katıp yoğuralım.Yumuşak ama ele yapışmayan bir kurabiye hamuru elde edelim.Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekiller verip tepsiye dizelim.Ben bazılarını mavi haşhaşa buladım.Görüntü açısından da oldukça şık duruyor.170 derecelik fırına verelim.Yaklaşık 20-25 dk da oluyor.Çok çabuk çatladığı için kontrol ederek pişiriyorum.Kurabiyeler fazla yarılmadan fırından alıp soğuk şerbetle buluşturuyoruz.Mavi haşhaşa bulamadıklarımı, şerbetini verdikten sonra üzerlerini hindistan cevizine buladım.

16 yorum:

  1. çok güzel olmuşlar, sütlü şerbetli tatlıları ben de çok severim..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. sanırım bende tarifi uygulamaya geçiyorum cok nefis gözüküyorlaar :))

    YanıtlaSil
  3. Ya bunu denemeyi cok istiyorum, bir kere yemistim misafirlikte, tadi damagimda kaldi :) simdi sende de gorunce debresti anilarim heralde :)
    Ellerine saglik, soyle elimi uzatsam alsam bir tane ne guzel olurdu.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Semanurcum.Keşke ikram edebilseydim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor.. tam seveceğim tarzda :D Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. HELE O AĞIZDA DAĞILIŞI YOKMU AHH :)
    ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM..
    SEVGİLER..
    HAYIRLI CUMALAR..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım.tam da tarif ettiğin gibi ağızda nefis dağılıyor.Sana da hayırlı cumalar,sevgilerimle...

      Sil
  7. Görünüşü çok güzel, bende en kısa süre içinde deniyeceğim kakaolu olması beni daha cok etkiledi :)

    Ellerinize sağlık.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler Reyhancım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. SLM BLOGUNUZU YENİ BULDUM ELİNİZE SAĞLIK NE KADAR GÜZEL GÖRÜNTÜSÜ MUHTEŞEM YALNIZ BUNDAN SONRAKİ TARİFLERİNİZİ DAHA DETAYLI FOTOLARLA AŞAMALI YAYINLARMISINIZ LÜTFEN

    YanıtlaSil
  10. şimdi yaptım daha çooook leziz bir şey oldu yaaa bu akşam gelen misafirler parmaklarını yiyecekler. Çok ölçülü güzel tarifleriniz var. Ben çok beceriksizim aslında ama bu sitedeki birçok hamur işi tarifini denedim hepsi çok güzel oldu... Eşim baştan bana hamur işi konusunda umutsuz vakaymışım gibi bakarken şimdi de yapma artık kilo alıyorum diyor :)) Sayenizde çok güzel şeyler yapıyorum.. Çook teşekkür ederim bu güzel tarifleriniz için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melikecim bu istekli ve azimli halin beni ziyadesiyle mutlu ediyor.Ayrıca tariflerimi deneyip memnun kalıp bana geri dönmen de çok nazikce bir davranış.Güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Denemeye devam :) sevgilerimle...

      Sil
  11. 10 numara bir tarif yaptım çok güzel oldu teşekkürler😃

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...