10 Ekim 2013 Perşembe

Karamel Şerbetli Etimek Tatlısı


Malzemeler: 2 paket tuzsuz etimek
Muhallebisi için: 1 litre süt, 3 fincan un, 3 fincan şeker,1 paket vanilya(ölçü kahve fincanı)
Üzeri için: 1 paket şanti ve 1 su bardağı süt
Süslemek için: Hindistan cevizi ve çekilmiş ceviz kullandım.Siz istediğiniz malzemeyle süsleyebilirsiniz.
Şerbeti için: 2 su bardağı şeker, 3 su bardağı sıcak su

  • Bunu özellikle fotoğraflı anlatımla göstermek istedim.Çünkü şekeri karamelize bir hale dönüştürürken çok dikkatli olmalıyız.Eğer şeker yanarsa şerbette acımsı bir tat olur.Bu sebeple eliniz hep ocağınızın ayarında olamalı. Önce orta ateşte sonra kısık ateşte şekerinizi sürekli tahta bir kaşık yardımıyla  karamelize bir hale dönüşene kadar karıştırmalısınız.Bu işlem biraz uzun sürüyor.
  • Bu sayede karamel yapımına da kısaca değinmiş olduk :)
  • İkinci resimde nasıl güzel karamelize olduğunu görebilirsiniz.Rengi de tam oldu.Yakmadan dikkatli bir şekilde  yaparsanız aynen resimde gördüğünüz gibi olacağına size garanti veririm.Bu hale gelince kaynattığımız sıcak suyu üstüne hızlı bir şekilde ekliyoruz.Aman dikkat bu esnada elliniz yanmasın.Yoğun bir buhar çıkıyor.
  • Fokurdaması biraz durulup buhar da kaybolunca tahta kaşıkla karıştırıp içinde katılaşan şekeri eritmeye çalışalım.Bakın 3.resimde ben bu işlemi yapıyorum.Endişelenmeyin katılaşan şeker kaynamanın etkisiyle eriyecektir.
  • Eveet son resimde şerbetimiz artık hazır.Rengi pekmez görüntüsünü aldı.  

Sıcak olan şerbetimizi kızarmış ekmeklerimizle buluşturuyoruz.Üzerine önceden pişirip soğumaya bıraktığımız muhallebiyi güzelce mikserden geçirip dökelim.1 su bardağı sütle hazırlamış olduğumuz şantiyi köpürtüp üzerine yayalım.İstediğimiz gibi süsleyelim.


17 yorum:

  1. bayılırız bu tatlıya eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım.Klasik bir tatlı aslında ve ben de yıllardır çok severek yaparım.

      Sil
  2. çok hafif yedike mutluluk veren bi tatlı ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Hic yapmadim bunu,cok begendim,mutlaka denicem,ellerine saglik canim...

    Bazi seylerin orda olmamasi kötü ama gercekten insan düsününce cok yaratici seyler bulabiliyor,senin gibi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın.teşekkürler Serpilcim.Denemeni tavsiye ederim.sevgi ve selamlar...

      Sil
  4. tatli krizlerindeyim ve üstüne bu fotograf hic iyi gelmedi :) bayrama kadar kimbilir ne guzellikler cikacak, bir kac gün ugramiyayim ben en iyisi :) $aka $aka :))ellerine saglik Sulecigim hakkaten cok guzel gorunuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırdır bir şey mi varda krizlerdesin :) Evet,harika tatlılarla devam edeceğim.Dayanamıcam daha fazla dersen bilemem yaniii :) Sağol canım.inşallah bize geleceğin zaman ne istersen onu yaparım ben.sevgilerimle...

      Sil
  5. Annemle teyzem çok yapar :) favori tatlıları :)) Ellerine sağlık. Ayrıca süslemesi de çok şık olmuş, Tadı bir o kadar güzeldir eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım.Benim içinde klasikleşmiş bir tatlıdır zaten.sevgiler...

      Sil
  6. bir ara çok yapıyordum bu tatlıdan ama artık yapmaz oldum.limiti doldurdum herhalde ondan mıdır nedir.şuleciiim ben buna karamel yapmaya üşeniyordum,granül kahveyi sulandırıyordum.kara rengi versin diye.bazen benim kiloların nedeni tembelikten herhalde diye düşünüyorum:) ellerine sağlık.tost ekmeği güzel fikir canım.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahveli olarak tadı nasıl oluyor merak ettim şimdi.Altı ekmekli ya ondan.Denemek lazım.Belki yemek konusunda öylesindir ama dikiş konusunda 1 numarasın bence.Herkesin bir yeteneği var işte...
      teşekkür ederim.sevgiler benden ablama gelsin...

      Sil
  7. aa ben dün yorum yapmıştım bu tatlıya gitmemiş mi? hatta dün yapmak istedim elim değmedi. bu gün yapayım inşaAllah. şerbetli tatlılar içinde çok hafif bir tatlı bakalım karamelli nasıl olacak?! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet ablacım.Nefis oluyor.Mutlaka denemelisin.

      Sil
  8. Harika görünüyor şule, ellerine sağlık.. doğumdan sonra ben de yicem inşallah;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım.Hayırlısıyla bebeğini bir kucağına alda,sonra yiyemediklerinin acısını çıkarırsın.Teşekkürler.sevgiler...

      Sil
  9. Merhaba ben ilk defa yapıyorum ve sizin sayenizde teşekkür ederim tarif için

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...