2 Ekim 2013 Çarşamba

porsiyonluk soslu salat












Merhabalar...
Hadi bu gün kendimizi şımartalım.Harika bir salata hazırlamaya ne dersiniz.Sadece size özel olmalı.Şöyle keyifle televizyonun karşısına geçip,afiyetle yediğimiz bir salata olsun diimi....Bu salatayı geçtiğimiz günlerde kendime bir öğün olarak hazırlamıştım.Oldukça doyurucu ve tok tutuyor.Dolabımdaki malzemeleri birleştirerek ortaya çıkardığım bir salata türü oldu.Ben lezzetine doyamadım.Belki sizlere alışılmışın dışında çok farklı bir salata olarak gelebilir.Ama soslu salataları sevenler için harika bir tarif diyebilirim.Size de tavsiye ediyorum ve malzeme listesine geçiyorum.


MALZEMELER:
5-6 tane kıvırcık
4-5 dal maydanoz
4-5 dal dereotu
küçük bir kuru soğanın yarısı(incecik piyazlık doğranacak)
2 tane haşlanmış yumurta
1 adet küçük boy domates(ince dilimlenecek)
1 adet küçük salatalık veya salatalık turşusu(rendelenmiş)
bir avuç kadar haşlanmış mısır taneleri
tuz, karabiber,toz kırmızı biber
rendelenmiş kaşar peyniri
Üzerinin sosu için: 3 yemek kaşığı krema,1 yemek kaşığı mayonez,1 yemek kaşığı yoğurt

YAPILIŞI: 
  • Öncelikle yumurtaları haşlayalım.Yeşillikleri ince ince doğrayalım.
  • Listedeki malzemeleri parantez içinde nasıl hazırlamanız gerektiğini belirttim.
  • Yumurta haricinde tüm malzemeleri salata tabağımızın içine alalım.
  • Üzerine haşlanmış yumurtayı doğrayalım.Tuz,karabiber ve toz kırmızı biber serpelim.
  • Artık tüm malzemeler hazır olduğuna göre üzerine sosunu dökebiliriz.Sos malzemesini ayrı bir kasede biraz çırpalım ve salatamızın üzerine dökelim.
  • En üste de biraz kaşar rendelenmiş kaşar peyniri serpelim.Taze kaşar olmasını tavsiye etmem.Ben hollanda kaşarı kullandım.Eski kaşar da kullanabilirsiniz.Çünkü salatayı yerken  aroması baskın olan kaşarlar ayrı bir lezzet hissettiriyor.
İşte benim kendime özel salatam hazır.Bazen evdeki malzemelerle bir şeyler oluşturmak ve lezzetiyle ortaya harika bir şey çıktığını görmek beni çok mutlu ediyor.Seviyorum üretmeyi ben yaaa :)
Lezzetli teriflerde buluşmak dileğiyle,sevgilerimle...

14 yorum:

  1. bu ne olmuş böyle resmen doyurucu leziz mmmm afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle:) arada bir olsun o kadar diimi ama.teşekkürler.

      Sil
  2. Rusların Şobu diye bir salatası vardı bilmem tattınız mı? ona benzettim ama sizinki bol yeşillikli çokta lezzetli görünüyor. Şobuyu tuzlu balık, kırmızı pancar, patates ve havuçla yapıyorlar. yumurtaları görünce hatırladım. çok severdim de. ellerinize sağlık)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuzu görünce bir an gülümsedim.Evet ben de zaten rusların yaptığı salatalardan esinlenerek evdeki malzemelerle böyle bir şey yaptım.Özellikle ruslar salatalarını böyle soslu yerler.Yaşadığım yerdeki restoranlarda böyle salatalara çok rastlıyorum ve çok seviyorum.Teşekkürler sevgiler...

      Sil
  3. gerçekten de çok farklı olmuş ama eminim ki çok da lezzetlidir denemek lazım :) canım seninde ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet farklı ve lezzetli bir salata oldu.Teşekkürler...

      Sil
  4. ablacım ellerine sağlık salatan nefis görünüyor...
    bloğum için yaptığın yoruma teşekkür ederim ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım.sevgilerimle...

      Sil
  5. bu tam öğünlük bir yiyecek olmuş şulecim.şimdi buna salata demeyelim kırılır bize:))çok güzel bir tarif.eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii ablacım.Sen ne dersen o olsun :) teşekkürler,sevgilerimle...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık ...çok leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. Kesinlikle denemeliyim harika bir sey olmus bu sulecim ellerin dert gormesin sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Arzucum.Bence de denemelisin.harika bir salata.sevgiler benden...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...