30 Ekim 2013 Çarşamba

Yaprak Sarması



MALZEMELER:
yarım kilo salamura olmuş yaprak
İç harcı için:
2-3 su bardağı pirinç
4 adet orta boy soğan
3-4 diş sarımsak
yarım demet maydanoz
1 adet domates
yarım çay bardağı nar ekşisi
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı domates salçası
1yemek kaşığı biber salçası
karabiber,kırmızı toz kırmızı biber,kimyon,kuru nane(hepsinden 1 çay kaşığı kadar koymanız yeterli) ve tuz.

YAPILIŞI: Öncelikle ben iç harcımı pişirmediğimi belirtmek isterim.Harcı çiğden yaprakların arasına koyup öyle sarıyorum.Bence böylesi daha güzel oluyor.Şimdi nasıl hazırladığımı sırasıyla anlatayım:

  1. Pirinci yıkayıp çukur bir kaba alalım
  2. Soğan ve sarımsağı minik küpler halinde incecik kıyarak pirincin üzerine ekleyelim
  3. Maydanozu incecik kıyıp ekleyelim
  4. Domatesi rendeleyerek harca ekleyelim
  5. Üzerine nar ekşisi,zeytinyağı,domates salçası ve biber salçasını ekleyelim
  6. Baharatlarını ve tuzunu da ekleyip iyice karıştırarak iç harcımızı harmanlayalım.
  7. Bir gün önceden suya koyup tuzunu aldığımız yapraklarımızı tane tane açıp ortasına iç harcını yerleştirip kenarlarından kapatarak rulo şeklinde kalem gibi sarıyoruz.
  8. Ezilmeden daha güzel pişmesi için tencereye dik vaziyette sıkıca yerleştiriyoruz.Üzerini geçmeyecek şekilde 1 su bardağı kadar su ekliyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.
NOT: Pişme esnasında sarmaların üzerine yarım çay bardağından biraz daha fazla olacak şekilde zeytin yağı gezdirin.Böylelikle dolmalarınız parlak bir görüntüde olacaktır ve kuru gözükmeyecektir.

20 yorum:

  1. bu nasıl çekim böyle uzansam alacak gibiyim ellerine sağlık arkadaş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ay teşekükkür ederim ablacım.Resimlerim güzel çıksın diye çok uğraşıyorum.Beğendiğine sevindim.sevgilerimle...

      Sil
  2. teşekkür ederim Seldacım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle ananenin ellerine sağlık demek istiyorum Allah uzun ömürler versin:)) canım harika görünüyor yaprak sarmalar ellerine sağlık:) sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.amin inşalllah.Sevgiler benden...

      Sil
  4. Ne güzel bi kare bu böyle :) tadı da eminim harikadır :) ellerine saglık sulecim, sevgilerimle canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.Beğenmene sevindim.sevgiler benden sana gelsin canım.

      Sil
  5. şulecim nasıl sarmışsın öyle hepsi bir boy ve kalem gibi. Ellerine sağlık. Yine canım çekti sütlü sütlü. Ellerimi kokladım.O kadar güzel yemekler yapıyorsun ki.Eee kaliteli yemek kaliteli hayat:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim güzel yorumun için çok teşekkürler.Evet yediğimiz her şeyin doğal olmasına özen gösteriyorum,emek vererek ve severek yapğıyorum.Bu da yaşam kalitemizi yükseltiyor tabii.Zaten seçici bir aileyiz.Hatta eşim bu konuda benden daha fena bir durumda.Her şeyi ve her yerde yemek yiyemeyen biri.Bu bazen beni zorlasa da idare ediyorum :) sevgilerimle canım...

      Sil
  6. Anneannenin ömrüne saglik,ne kadar sanslisin Sule,sarmalarda tencereden elimi uzatsam alinacak gibi duruyorlar ellerine saglik,bu nar eksisinide ben burda ögrendim,bizim oralarda limon koyulurdu,sevgiler canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke öyle olabilseydi canım.Umarım bir gün yapıp ikram edebilme şansım olur.Ben hiç limon koymam.Süsü dışında :)Nar ekşisinin ayrı bir lezzeti var bence.Onun için sarmamı nar ekşisi olmadan yapmam.Teşekkürler canım.Sevgiler...

      Sil
  7. Ellerine sağlık Şulecim nefis görünüyorlar..Bu arada tencereye diklemesine koymayı deneyeceğim bende.Ben yatay koyarım ve üzerine de uygun boyutlarda bir tabak kapatırım dağılmasın diye..Bir daha yaptığımda senin yöntemini de deneyeceğim canım..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Zeynepcim.Evet canım diklemesine sıkı bir şekilde dizince harika pişiyor.İşte kalem tabiri o zaman devreye giriyor :) sevgiler...

      Sil
  8. bazıları kavurarak yapıyor bende böyle yapıyorum daha lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle.Bence kavurmadan daha güzel oluyor.Teşekkürler...

      Sil
  9. Adsız yorum gönderen arkadaş.Yorumunu yayınladım ama çıkmadı.Malesef face kullanmıyorum.Senin gibi istekte bulunanlar çok oluyor ama en kısa zamanda bloğumun adına açacağım.O zaman takip edebilirsin.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. şule cim ellerine sağlık.tabiki anneannenin de eline sağlık.sarmada yaprağıda içide çok önemli.birinin iyi olmaması lezzetini değiştiriyor .ben kavurmadan yapılan içleride çok severim. tam tamamına bunuda deniycem. malatya da üzüm yaprağına tevek derlerdi. afiyet olsun canım.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatma ablacım.Evet denemeni tavsiye ederim.Aaa çok ilginçmiş ilk kez duydum.Her yerin kendine göre özelliği var işte.
      sevgi ve selamlarımla ablacım...

      Sil
  11. Ellerine sağlık canım Bende pirincini çiğden koyup yapıyorum Bizde böyle alıştk çok seviyoruz.Nefis görünüyorlar sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Semacım,benim annem de hep böyle yapar,bana da ondan kalma bir alışkanlık sanırım.Her zaman çiğden yaparım.Pişmiş olarak hiç denemedim zaten.
      Teşekkürler canım,sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...