20 Kasım 2013 Çarşamba

Evde Sosis Yapımı

TAVUK SOSİS YAPIMI


Malzemeler: 1 adet tavuk göğsü, 100 ml süt, 1 yumurta, 30 gr yağ, küçük bir soğanın yarısı, tuz ve karabiber
Yapılışı: Resimde gördüğünüz gibi tavuk göğsünü ve diğer malzemeleri de mutfak robotuna alıp püre kıvamına gelene kadar çekiyoruz.Daha sonra derin bir kaseye alıp tuzunu ve karabiberini katıp karıştıralım.Streç film kesip hazırlamış olduğumuz tavuk püresini üzerine koyalım silindir şekli verelim ve iki ucunu ters yöne bükerek kapatalım.Tıpkı şeker kağıdını büker gibi yapıyoruz.Sonra iki ucuna düğüm atalım.Bu işlem ilk yapışta sizi biraz zorlayabilir ama bir iki yapmadan sonra eliniz alışacaktır.
 İşte sonuç...Bu şekilde hazırlanmış olacak.Bağırsak kullanmadan yapabileceğiniz en güzel yöntemlerden biridir.
 Sosislerim artık hazır.Neredeyse yarım kilo kadar çıktı.Tam 472 gr geldi.
Bir tencereye yeteri miktarda su koyup kaynatalım..Kaynayan suya sosisleri koyalım ve pişmeye bırakalım.Yaklaşık 10 dk içinde olacaklar.Zaten değişimi pişerken gözlemleyeceksiniz.Pişen sosisleri kevgir yardımıyla alalım ve soğumaya bırakalım.Soğuyan sosisleri streç filmden ayıralım.Bir tavaya biraz sıvı yağ koyup arkalı önlü nar gibi kızartalım. 
AFİYET OLSUN...

41 yorum:

  1. Valla ne diyim arkadasım supersın ellerin dert görmesin seni tanıdığıma çok seviniyorum çok güzel şeyler öğreniyorum senden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çook teşekkürler canım.Aynı duygular benim için de geçerli.Sevgilerimle...

      Sil
  2. Çok güzel teşekkür ederim.
    Ben bunu denerim yapmayı eşimle :)

    YanıtlaSil
  3. Çok farklı :) çok ta leziz görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Yapması biraz zahmetli galiba ama sonuç nefis görünüyor. Afiyetler olsun...Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elin alışınca zor gelmiyor.Ama tabiki de sonuca değiyor.Teşekkürler canım.sevgiler...

      Sil
  5. şulecim çok güzel görünüyor.Bunun etlisi nasıl olur canım hiç denedin mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nihalcim.Etlisini de ene kısa zamanda yapıp yayınlayacağım inşallah.

      Sil
  6. Ellerine sağlık. Dışarıdan almaktansa evde yapman çok sağlıklı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. ellrine sağlık Şulecim.Harika bir tarif olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Öncelikle bu tarifi bulduğuma çok sevindim paylaşan ellerine yüreğine sağlık
    Sormak isteğim şey şu naylon zararlı değilmi
    İçne konulan sıcak şeye (yemeğe) bile içindeki zararlı maddeleri geçerken bunu tencerede kaynatınca zararlı olmazmı Başka bir çözüm yağlı kağıt veya fırın pişirme naylon torbası mı denesem
    Umarım yanlış anlamazsın Sadece başka bir önerin var mı diyerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım ne demek,tabiki yanlış anlamadım.Elbette bunu sormaya hakkın var.Ama alüminyom folya kadar zararlı olduğunu sanmıyorum.Ayrıca yağlı kağıt ve fırın poşetinde olmaz.En sağlıklısı ince bağırsak ama bu yöntem de bağırsak kullanmadan yapılabilecek en iyi yöntemlerden biri.Marketten aldığımız sosislerin içinden neler çıktığını düşünürsek eğer,sterç film onun yanında masum kalır diimi:) Teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  9. İlk defa duydum böyle birşey olduğunu, sağlıksız diye hiç yemek istemezdim.Denemeye değer. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah gülüm,nihayet sesini soluğunu duyabildim.Nerelerdeydin bunca zaman.Denemeni kesinlikle tavsiye ederim.teşekkürler,sevgilerimle...

      Sil
  10. Süper oldu bu tarif. Ama strech film sıcak suda sıkıntı olur gibi geldi bana. Sonuçta plastik. İnce bağırsakla daha iyi olur sanırım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeldacım bir arkadaş daha sormuş.Cevabımı oradan okuyabilirsin.Yorumların içinde güllerle dikişe bak canım.teşekkürler,sevgiler...

      Sil
    2. Okudum canım. Teşekkürler. Dediğin gibi hazır aldıklarımızda neler var acaba? Onlarda bence böyle plastik bir şeye kaplanıyor. sonra da soyulup ambalajlanıyor. Ben mutlaka denemek istiyorum. Tarif için tekrar teşekkürler. Bu arada salam tarifi de var mı acaba? :)

      Sil
  11. Çok pratiksiniz, normalde sosis sevmem, sadece pizzaların içinde yiyebiliyordum ama görüntü muhteşem olduğu için bunu da deneyip yemek isterim, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler.Tabiki deneyebilirsiniz.Sonuç gerçekten muhteşem.

      Sil
  12. Pratik isleri ne kadar çok sevsemde bu süper olmuş şulecim.hazır sosisi oldum olası sevmem eve de almam.geniş bir zamanda bunu yapmaya çalışıcam. Ellerin dert görmesin. Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ablacım denemeni kesinlikle tavsiye ederim.Mutlaka geniş bir zamanında yap.Çook teşekkürler,sevgi ve selamlar...

      Sil
  13. bravo sana bununda en sağlıklısını yapmısın emeklerıne sağlık

    YanıtlaSil
  14. cok güzel ellerinize sağlık harikasınız banada beklerim sanırım 223 izleyiciniz ben oldum

    YanıtlaSil
  15. tarifiniz çok güzel inşallah bende yapmaya çalışacağım.bu şekilde hazırlayıp kızartmadan buzdolabında saklana bilinirmi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, haşlanmış bir şekilde buz dolabında saklayabilirsiniz.Ama en fazla 3-5 gün kadar.Sonrasında kızartıp servis edebilirsiniz.

      Sil
  16. Çok ilginç buldum bunudamı evde yaptın canım çok marifetler var sende ama şarkütericiler kızacak sana eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki de evede yaptım ablacım.Üstelik zor değil.Sadece biraz el oyalıyor o kadar.Teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  17. şulecim tek kelimeyle süpersin..ellerine sağlık canımm..afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  18. Kız ne bu tarifler şaşırarak izlemekteyim seni hamarat arkadaşım sen böyle oldukça sedat bey eve gelmeden siparişe devam edecektir. Kızları öpüyorum kocaman..... Süpersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E yanii öyle oluyor tabii :)teşekkürler, Canımsın,ben de sizi öpüyorum.

      Sil
  19. Çok güzel bir fikir ve tarif olmuş. Elinize sağlık yalnız, streç film plastik ve sağlığa zararlı olduğunu düşünürsek bağırsak sanırım daha iyi bir alternatif. Tavukta GDO'suz olursa:)) Çok güzel olur.
    Aklımın bir köşesinde bu tarif kalacak.Gerçekten çok çok güzel bir fikir.Görsellerde hafızamda kaldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel fikirler sunmuşsunuz,İnşallah onu da siz yaparsınız biz de bakarız :) bloğuma hoş geldiniz.Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  20. Süper fikir!sosislerin içinde ne olduğunu bilemediğimizden yemeye korkuyoruz ama çocuklar da seviyor,dediğiniz gibi...kesin deneyeceğim,elinize sağlık...http://benbuara.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Tabiki,deneyebilirsiniz.Zor olmadığını göreceksiniz.Ham bu sayede sosis yapımı konusunda tecrübe kazanmış olursunuz.

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...