11 Kasım 2013 Pazartesi

üzümlü ve cevizli Truff



MALZEMELER:
Artan kekiniz varsa onu kullanıyoruz yoksa hazır kek ya da kendi yaptığınız kakaolu bir kek olmalı
1 paket çikolata sos (tarife göre pişiriyoruz)Eğer  çikolata sosunuz yoksa profiterol tarifimin içinde kendi yapabileceğimiz çikolata sos tarifi var.Bakmak için tık tık lütfen...
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 su bardağı kuru üzüm
truffları bulamak için hindistan cevizi

YAPILIŞI:
  • Elimizle ufaladığımız keke pişirip soğuttuğumuz çikolata sosu döküp yoğurmaya başlıyoruz.Hamur kıvamına gelen keke ceviz ve üzümü ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Daha güzel kıvama gelmesi için buz dolabında 1 saat kadar bekletiyoruz.
  • Dinlenen harcdan ceviz büyüklüğünde toplar koparıp yuvarlak yapıyoruz hindistan cevizine bulayıp servis ediyoruz.

Afiyet olsun...

21 yorum:

  1. mmmm yemiş kadar oldum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) afiyet olsun ablacım.teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  2. Trufu çok severimm, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Bu tarife az önce bakıyordum ve elimde dün yapıp küçük silikon kalıptan parçalanarak çıkan kek vardı ve arkamı dönmemle bitmiş olduğunu fark ettim. Oğlum hepsini yemiş. Artık başka zamana kaldı. Ellerine sağlık. Görüntü harika. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun,oğluşuna afiyet olsun:) kekin parçalanmış olsa da ne kadar lezzetliymişki yiyip bitirivermiş:) İnş başka zamana yaparsın.Teşekkürler canım sevgiler...

      Sil
  4. cok yaparım bundan kek fazla yenmıyor kalanları buzluğa sonra cıkar sulenın tarıfını yap elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooh demi yani :) her şeye bir çözüm var.Mutfakta çareler tükenmez.teşekkürler,sevgiler ablacım...

      Sil
  5. Bende artan kekleri böyle truf yapıyorum yedikleri zaman yeni bir tarif gibi oluyor genelde çocuklar bayılıyor bunlara harika olmuşlar eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle,yepyeni bir tarif haline dönüşüyor.Biraz da hayal gücüyle ortaya çok güzel tatlar çıkarabiliriz.Teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  6. İrfan kardeşin gurbette ne yiyor ne içiyor heeeeç düşünme... anca yap millete yedir :-( :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkolsun İrfan.Kıyamam ablam ben sana.Ben bir döneyim istediğini yapıcam sana.Acaba sen mi gurbette ben mi:) Sen Sivas ben Kırgızistan heç düşündünmü? Sonuçta Türkiye dışına çıkmadın mı çok da gurbet sayılmaz diimi:) Belliki sen annemin yemeklerini özlemişsin bana patlıyon:) Söyle de Hollandaya gitmeden sana bir kargo hazırlasın:) hadii çook öptüüm.

      Sil
  7. Bi lokmacık.bunlar çok tatlı ve güzel olmuş Şule cim.eline sağlık canım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Fatma ablacım.Çok da lezzetli olmuştu.sevgilerimle...

      Sil
  8. teşekkürler canım.sevgiler benden...

    YanıtlaSil
  9. aaa çok kolaymış hemen denecekler listesine ekledim :) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık :) çok leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
  11. Havuclu kekten artmisti, ben de ondan yaptim.
    Çok lezzetli oldu.Teşekkürler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...