4 Aralık 2013 Çarşamba

Muzlu Piramit Pasta

PRATİK MUZLU PİRAMİT PASTA
Epeydir yapmadığım bir tatlıydı.Ama annem biz küçükken hep yapardı.Bu tarifin farkı arasında muz olması.Muzlu da ayrı bir keyifli oldu zaten. Klasikleşmiş tatlılar arasında çoktan yerini alan bu pratik ve bir o kadar da lezzetli olan tarife geçeyim ben:

Malzemeleri oldukça basit ve hemen hemen, her evde bulunabilecek malzemeler.Sevgili Handan abla da bu tarifi yapmış ve ben de onda görünce evde de malzemeler olunca hemen yaptım.

Malzemeler:
1 paket petibör büsküvi
1 paket kakaolu puding(ben bitter çikolatalı olanından kullandım)
2 adet muz
süt
üzeri için: hindistan cevizi

YAPILIŞI:
pudingi üzerindeki tarife göre hazırlayıp pişiriyoruz.Ocaktan alıp direk içine bisküvileri iri olacak şekilde parçalayıp karıştırıyoruz.Streçi tezgahın üzerine serip bu karışımı döküyoruz.elimizi ıslatıp parmak kalınlığında dikdörtgen şekilde yayıyoruz.tam ortasına iki muzu yerleştirip iki yanını üçgen olacak şekilde kapatıyoruz piramit şekli verip buzdolabına kaldırıyoruz. Soğuduktan sonra dilim dilim servis ediyoruz...

NOT: Bisküviler pudingin kıvamına göre azaltıp çoğaltabilirsiniz.Kıvam ne çok sert ne çok yumuşak olmamalıdır.Bisküvilerin heryerinin ıslanması yeterlidir.İçine ceviz, fındık vs. koyup zenginleştirebilirsiniz.Çikolata parçacıklarıda çok güzel yakışıyor ve dış kısmını hindistan cevizi ile kaplayıp şık bir sunum elde edebilirsiniz  bu sizin yaratıcılığınıza kalmış benden size küçük bir öneri afiyet olsun...

Yapılışını  Handan  abladan kopyala yapıştır yaptım.Tarif için kendisine teşekkür ederim.

12 yorum:

  1. handan hanımın ve senin ellerine sağlık şulecim. pratik bir o kadar da güzel bir pasta olmuş. ayrıca görünüşü de çok hoş. sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,kesinlikle öyle Fatma ablacım.Aynı zamanda pratiklik açısından tam senlik diimi :) teşekkürler,sevgiler benden...

      Sil
  2. nefis bir lezzet..hangimiz çocukluğunda yememiştir...
    ben içine portakal ya da limon kabuğu da rendelerdim..
    aklıma düşürdün ben de yapayım çocuklarım sever.. muzlu da cazip olmuş...
    Ellerine sağlık canım ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tabii onların aromasıyla da ayrı bir güzel olur.Teşekkürler...

      Sil
  3. Çocuklar bayılır buna görüntü gibi tadda muhteşemdir denemek lazım
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.Teşekkürler.

      Sil
  4. ellerine sağlık canım harika görünüyorr

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık, çok güzel görünüyor....beğendiğinize çok sevindim eminim hiç bir çocuk bu pastayı reddetmez...SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hele de benimkiler asla hayır demez :) Teşekkürler ablacım,sevgiler benden...

      Sil
  6. bende çocuklarıma yapıyorum atıyorum dolaba canları çektimi çıkarıyorum ama muz ilk gördüm fena olmamış eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,muzlu olarak da ayrı bir lezzeti oluyor.denemenizi tavsiye ederim sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...