18 Aralık 2013 Çarşamba

Pastane Açması



MALZEMELER:
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıcak su
1 paket yaşmaya (yaş mayası olmayanlar 1 dolu çorba kaşığı kurumaya kullanabilirler)
2 yumurta (birisinin sarısı üzerine)
1 çay bardağı sıvı yağ
6 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz (çok dolu koymayın)
1 tatlı kaşığı mahlep (eklemeniz şart değil)
Aldığı kadar un
Arasına sürmek için: 100-150 gr kadar margarin ya da tere yağı (oda sıcaklığında ama fazla yumuşamış olmamalı)
YAPILIŞI:

  • Süt, su, şeker ve mayayı yoğurma kabına alalım.Maya ve şeker eriyene kadar karıştıralım.5 dk bekleyelim.
  • Daha sonra içine sıvı yağ, tuz,mahlep ve yumurtayı ekleyip yumurta dağılana kadar elimizle tekrar karıştıralım.
  • Yavaş yavaş un ilavesi yaparak kulak memesi kıvamında ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim.İyice özdeşleşene kadar yoğuralım ve temiz bir bezle üzerini örtüp 5 dk dinlendirelim.
  • Hamuru mayalandırmadan mandalina büyüklüğünde 16 beze yapalım.
  • Merdane yardımıyla küçük servis tabağı boyutunda açalım.İçine elimizle margarini sürelim.
  • Rulo yapıp iki ucunu birbirine ters yönde bükelim ve uçlarını birleştirerek simit şekli verelim.Bütün bezelere aynı işlemi uygulayalım ve aralıklı olarak fırın tepsisine dizelim.
  • Eğer fırınla işiniz yoksa fırının içine koyup 1 saat kadar tepsi mayasının gelmesini bekleyin.Ben genelde fırının içinde mayalandırıyorum.Kapalı olunca daha güzel mayalanıyor.Ya da fırınla işiniz varsa tepsilerinize poşet geçirerek sıcak bir ortamda mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanan hamurların üzerine silikon fırçayla yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin.Önceden ısıttığınız fırında kızarana kadar pişirin.




17 yorum:

  1. Ellerine sağlık arkadaşım. Nefis görünüyorlar. Bir tanesini aldım bile...:))
    Afiyetler olsun. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun canım.Çok teşekkür ederim.Benden de sevgi ve selamlar...

      Sil
  2. Şule cim, görüntü her seyi anlatıyor canım. Harika olmuş bunlar.ellerine sağlık. Mutlaka yapacağım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatma ablacım.Kesinlikle denemelisin.Çok güzel oluyor.Sevgiler...

      Sil
  3. puff puff görünüyor ellerine sağlık Canım

    YanıtlaSil
  4. Yanına bir de sıcacık çay nefis olur canım. Çok severim açmayı. Eline emeğine sağlık. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. Sevilmicek gibi değil ama :) sevgiler...

      Sil
  5. Gözlerimi alamadım Şulecimm!! ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar açmalar. maşaAllah nazar değmesin! :) yakınlarda bir yerlerde olsaydın birbirinden lezzetli mamaları tatmaya gelirdik bir ara! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy ne güzel olurdu,ben de dikiş öğrenirdim senden.Güzel yorumun için çok teşekkürler ablacım.sevgiler...

      Sil
  6. goruntu bellı elıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. Açmaya bayılırım. Ellerine sağlık... harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  8. mmmmm süper görünüyorlar
    valla ben öyle bir taneyle yetinemem,tepsiyi aliverdim bile :)
    ellerine saglik canim benim sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim tabii ne demek alabilirsin :) teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  9. Nefis olmuslar bende cok severim yemesinide yapmasinida,eline saglik!

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...