9 Ocak 2014 Perşembe

Bıyık Pasta

BIYIK ŞEKLİNDE PASTA YAPIMI
 Geçtiğimiz hafta sonunda bir arkadaşımın isteği üzerine yaptığım bıyık şeklinde pasta yapımını sizlerle de paylaşmak istedim.Bence beylere özel yapılabilecek harika bir pasta.Tüm yapım aşamalarını fotoğraflı olarak verdim.Denemek isteyenler kolaylıkla yapabilirler.Özel günlerinizde eşinize,nişanlınıza veya sevdiğinize özel bir pasta yapmaya ne dersiniz.Hadi o zaman bakalım, ben neler yapmışım:

 Pandispanyası  1 YAŞ PASTASI tarifinin aynısı olacak. Yalnızca buna ek olatak 25 gr kakao ekleyerek, kakaolu bir pandispanya hazırlıyoruz. Pandispanyasını ben büyük boy yuvarlak borcamda pişirdim.Yukarıdaki resimlerde de gördüğünüz gibi kekin üzerine S şekli çizerek düzgün bir şekilde kesiyoruz.Kestiğimiz parçaları bir de arasından keserek 4 parçaya ayırıyoruz.Tepsinin üzerine alıp kenarlarına kağıt koyalım ki süsleme yaparken tepsimiz kirlenmesin.Bu arada kestiğimiz parçaları sütle ıslatmayı unutmayalım.
Krema malzemeleri için:1 kutu beyaz krem şanti (2 poşet)'yi 1 su bardağı sütle çırptım.Ara katına şantiyi yayıp üzerine doğranmış çikolata parçaları serpiştirdim.Daha sonra üzerine sütle ıslattığımız keki yerleştiriyoruz.Önce kakaolu şantiyle dışını sıvıyoruz.Sonra şekilli pasta süsleme aparatıyla dilediğimiz gibi süslüyoruz.
Üzerinin Malzemeleri İçin: 2 kutu kakaolu krem şanti kullandım.(4 poşet) yine aynı şekilde bu sefer 2 su bardağı sütle hazırlıyoruz.Pasta büyük boy bir pasta olduğu için krem şanti oranı biraz fazla olmalı.Süsleme yapacaksanız eğer anca kafi geliyor.
İşte bıyık şeklinde pastamız hazır.Hem beylerin hem bayanların kalbine giden yol bence önce mideden geçiyor :) Sevdiklerinizi mutlu etmek sizin elinizde.Denemek isteyenlere kolay gelsin...
Afiyet olsun...

25 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.Hangi erkeğe gitmişse çok sanşlı zannımca.
    Yüreğine aklına sağlık gönül bağım.
    Allah'a emanetsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.Ben bu pastayı yaparken arkadaşlar da senin gibi düşünmüştü :)
      sevgilerimle...

      Sil
  2. Bu pasta babalara mı afiyetler olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama bizim babamıza değil.Bir arkadaşım için yaptım.Teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  3. yaratıcı ve güzel olmuş.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. cok espırılı olmus babalar gununde babamıza yapalım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diimi, Biz de öyle düşünmüştük.Kaytan bıyık pastası desek daha iyi olur :) Teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  5. çok şeker olmuş, hiç aklıma gelmemişti bıyık şeklinde pasta. Tam babalar günü hediyesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, babalar gününde yapabilirsiniz.
      sevgilerimle canım...

      Sil
  6. ayy harika olmuş yaa bayıldım bu pastaya ellerine sağlık canım tarifi aldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,sevgilerimle...

      Sil
  7. Cok ilginc gercekten! Ilk kez görüyorum,eline saglik seninde,bu ara o kadar cok pasta tükettikki sorma!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım,sevgilerimle...

      Sil
  8. Çok iyi yaaaaasa üstünü nasıl süsledin öğle düzenli süpersin :)))

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi yaaaaasa üstünü nasıl süsledin öğle düzenli süpersin :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E o kadar olsun diimi ama :) canım benim çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. çok hoş olmuş bu şulecim.nerden aklına geldi.ellerine sağlık canım.sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım nefis görünüyorr

    YanıtlaSil
  12. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım elllerıne sağlık...canım bende beklerım sayfama.sayfanı yenı kesfettım.takıbe aldım senı..sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Bloğuma hoş geldin Pınar.En kısa zamanda ziyaretine gelicem.Sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...