16 Ocak 2014 Perşembe

Karnabahar Graten


Malzemeler: 
Küçük boy karnabahar
haşalamak için su

Beşamel sosu için:
2 yemek kaşığı tere yağı
1 dolu yemek kaşığı un
2,5 su bardağı süt
biraz tuz ve bir çimdik karabiber
 üzeri için: rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı: 

  • Öncelikle karnabaharı çiçek çiçek ayırıp, çok eritmeden haşlayalım.Fırında pişireceğimiz kabın içine alalım.
  • Ayrı bir tencereye tere yağını koyup eritelim.Üzerine unu ekleyelim ve kokusu çıkana kadar kavuralım.
  • Sararan una yavaş yavaş sütü ilave ederek hızla çırpmaya devam edelim.
  • Üzerine tuz ve karabiber ilave edelim göz göz olunca ocağın altını kapatalım.
  • Fırın kabına aldığımız karnabaharların üzerine eşit miktarde dökelim ve üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpelim.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kaşar peyniri eriyip kızarana kadar tutalım.Sıcak servis yapalım.
AFİYET OLSUN...

16 yorum:

  1. ahh bu erkekler , benim eşimde tam bir et düşkünü ,sebze yemeği ona yemek gibi gelmiyor:)
    Yurdum insanının şöyle bir acıklı durumuda söz konusu artık et fiyatları ateş pahası , yakında etin yanına yaklaşamıyacaklar maalesef.. Karnabaharı neyseki sever bu tarifden bende yaparım severiz, ellerine sağlık sevgili Şule..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sana tamamen katılıyorum canım.Teşekkürler, sevgilerimle...

      Sil
  2. sosla anlam kazanmış mmm nefis olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. dün okulda konuşması geçti .arkadaş unlu sosa bulayıp kızarttığından bahsetti. bana sen nasıl yapıyorsun dedi. hiç yapmadım ki dedim. çok acayip bir şey söylemiş gibi hepsi yüzüme baktı. çok komikti. bizim evde pek sevmiyorlar şule .aman boşver yemezse yemesinler.bu senin tarifte hoşuma gitti.bir deniyim bakalım.eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun ablacım az bişey kendin için yapıp tadına bakarsın sende :) Teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  4. bayılırım ben karnıbahar graten e
    ellerine sağlıkkk

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Cok lezzetli gozukuyor canim. Ellerine saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  7. Karnabahari cok severim,ama hep kizartiyorum,öyle sanki daha kolay yedirebiliyorum,yogurtla filan,besamel sosla baska seyler yapiliyor ama sade karnabaharida denemek lazim,yarina karnabahar! Eline saglik canim,yorumun icinde ayrica tesekkür ederim sana,sagolasin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bakalım, belki seversiniz.Rica ederim canım.Sevgilerimle...

      Sil
  8. ben bunu ogreten eau greten diye biliyordun ama şimdi baktım graten de deniliyormuş ve daha türkçe.Hatam düzelmiş oldu. Yeni bir şey daha öğrenmemi sağladığın için teşekkürler şeker : ))



    Ben bunu çok severim hatta lise yıllarımda o kadar çok yapar ve yerdim ki bizimkiler dalga geçerdi benimle ögreteni öğrenemedin geçti diye : ))

    YanıtlaSil
  9. Öyle mi, ben de seninkini hiç duymamıştım.Hep böyle biliyorum ve çoook seviyorum.Güzel yorumun için teşekkürler canım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Enkısa zamanda bunu deniyorum ,ellerine sağılık gönül bağım.Benim için çok iç açıcı görünüyor :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...