4 Ocak 2014 Cumartesi

klasik mozaik pasta

mozaik pasta Mozaik Pasta Tarifi
Özellikle çocukluğumuzun nefis pastalarından biriydi. Annem sık sık yapardı bizim için.Bu klasik tatlının benim arşivimde yer alması için tarifini sizlerler de paylaşmak istiyorum.İşte mozaik pasta tarifi ve mozaik pasta nasıl hazırlanır hep beraber bakalım:
Malzemeler:
2 paket sade petibör büsküvi
100 gr margarin ya da tere yağı
2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı şeker
Dilerseniz içine yarım avuç kadar iri çekilmiş ceviz ilave edebilirsiniz.

Yapılışı:

  • Öncelikle margarin ya da ter yağını eritip içine süt, şeker ve kakaoyu ilave ederek pudink pişirir gibi pişirelim
  • Kaynamaya başladığı zaman altını kapatalım ve ocaktan alalım.
  • Bir kabın içine büsküvileri küçük parçalar halinde kırıp cevizi ilave edelim
  • Dilerseniz yağlı kağıda döküp üçgen şekli verebilirsiniz.
Not: Pasta sıcakken şekillendirmek zor olacağından biraz soğumasını beklemenizde fayda var.Yarım saat kadar bekledikten sonra daha rahat şekillendirebilirsiniz.

12 yorum:

  1. Bir zamanlar ne de çok yapardık. Unutulmaz tatlımız :) Harika görünüyor canım. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet :) büsküvili tatlıların kralı bence :)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim,ancak kakao miktarı konusunda kararsız kaldım,3 mü 4 mü,ikisi birden mi,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikkatin için teşekkürler canım.4 yemek kaşığı şeker olacak.Şeker yerine tekrar kakao yazmışım :) düzeltmeyi yaptım.

      Sil
  3. Eline sağlık canım Vazgeçilmezimiz çocukken çok sevdiğimiz halada vazgeçemediğimiz harika bir pasta nefis olmuş sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen canım.Çocukluğumuzda en çok sevdiğimiz tatlıydı :) sevgiler...

      Sil
  4. Şimdiye kadar hiç yapmadım. Ben bunu denerim, bloğada koyarım:) ellerine sağlık canım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman kolay gelsin.Sevgiler...

      Sil
  5. çocukken birileri yapsa da yesek diye hayal ettiğim bir tatlıydı hala çok severim. Birde bunu buzluğa koyardık yazın dondurma niyetine. Teşekkürler şuleciğim. Unuttuğum ama hatırlamaktan mutlu olduğum bir tarif. İyiki paylaştın eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de duygularına aynen katılıyorum canım.sevgilerimle...

      Sil
  6. Mozaik pasta kesinlikle mutfakların klasikleri arasında. Her ailede bir severi vardır herhalde. Görüntüsü harika. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kesinlikle canım :) sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...