16 Ocak 2014 Perşembe

Soslu Köfte Patates

Arada sırada pratik olmak lazım.Bu tarifi eminim hepimiz evlerimizde yapıyoruzdur..Ben de geçtiğimiz günlerde bu gün ne yapsam diye düşünürken aklıma epeydir soslu köfte patates yapmadığım geldi ve hemen yaptım.Yanına da makarna haşladım.Oh akşam yemeğim neredeyse bir saat içinde hazır oldu.İşte tarifi:

Köfte için gerekli malzemeler:
300 gr orta yağlı dana kıyma
1 adet orta boy soğan
1 diş sarımsak
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı tepeleme galeta unu
tuz,karabiber,toz kırmızı biber,biraz kekik (baharatların oranını damak zevkinize göre ayarlayın)
Yanına kızartmak için 2 adet orta boy küp doğranmış patates

Sos malzemesi için:
Yazdan hazırladığım Domates sosu kullandım.Eğer sizin domates sosunuz yoksa 2-3 adet rendelenmiş domates kullanabilirsiniz.
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı biber salçası
bir tutam karabiber
bir tutam tuz
Yapılışı:
  • Kıymayı derin bir kabın içine alalım.
  • Üzerine soğanı ve sarımsağı rendeleyelim ve diğer malzemeleri de katıp 10 dk kadar yoğuralım.Biraz dinlendirelim.
  • Bir yandan patatesleri soyup küp doğrayalım ve kızgın yağda kızartalım.
  • Misket şekli verdiğimiz köfteleri da az yağda kızartalım.
  • Ayrı bir tavaya sıvı yağı alalım ve üzerine domates sosu veya rendelenmiş domates püresini koyalım.
  • İçine biber salçasını da ekleyerek pişmeye bırakalım.Bu arada tuzunu ve karabiberi de atmayı unutmayalım.
  • Servis tabağına kızarmış patates ve köfteleri alalım.Üzerine domates sosunu gezdirip sıcak sıcak servis yapalım.  

6 yorum:

  1. oo mis gibi , eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. şimdi aklıma getirdin. ne zamandır bende yapmadım şulecim.aynen katılıyorum.bana göre her zaman pratik olmak lazım:) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diimi :) teşekkürler ablacım,sevgilerimle...

      Sil
  3. Çokk severim harika görünüyor ellerine sağlık :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...