16 Şubat 2014 Pazar

Dilber Dudağı Pastası

DUDAK ŞEKLİNDE PASTA YAPIMI
Merhaba sevgili blog izleyicileri
Tamamen bana ait başka sitelerde göremeyeceğiniz dudak pasta yapımı tarifi ve yapım aşamalarıyla sizlerle paylaşmak istedim.Aslında aklımda başka bir pasta yapma fikri varken kekin kestiğim kısımlarından dudak şekli ortaya çıkınca ben de pastamı böyle yapmaya karar verdim.Sevdiğiniz insana pasta yapma fikri geçiyorsa aklınızdan o zaman bu pasta tam sizlik diyebilirim.İşte tarifim:

MALZEMELER:
3 yumurta (küçükse 4 olmalı)
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvı yağ
2-2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası ekledim
ayrıca keki ıslatmak için süt
İçinin kreması için: 1 kutu(2 poşet) çilekli krem şanti, 1 su bardağı süt bir miktar beyaz damla çikolata
Dışının kreması için:1 poşet sade krem şanti, 1 çay bardağı süt, üzerindeki dudaklı bölüm için çilekli şantiden bir miktar ayırın.

YAPILIŞI: Yumurtayı köpürene kadar iyice çırpalım.Daha sonra şekeri ekleyip krema gibi olana kadar çırpmaya devam edelim.Süt ve sıvı yağı da katıp tekrar çırpalım.Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek katalım ve spatula yardımıyla karışımı alttan yukarı karıştıralım.Bu sayede hamurun havası inmemiş olur.Tere yağıyla yağlanmış ve unlanmış büyük boy yuvarlak borcama veya aynı oranlarda yuvarlak fırın tepsisine kek hamurunu dökelim ve 200 dercede önceden ısıtılmış fırında 20 dk kadar tutalım.Fırının kapağını kesinlikle açmayın.Fırından almaya aykın 180 dereceye düşürün ve 5 dk daha tutun.Bu şekilde kekimiz girintisi çıkıntısı olmadan düzgün bir şekilde kabaracak.
  • Kek ılındıktan sonra ters çevirdim.Fırın tepsisini yağlayıp unladığım için rahatlıkla çıktı.
  • Yuvarlak olan kekimizi kenarlarından orantılı bir şekilde keserek kare olmasını sağlayalım
  • Yukarıdaki 1. resimde kare haline getirdiğim kekin ikiye kesilmiş halini görüyorsunuz.
  • Parçaları birleştirirken keki sütle ıslatmayı unutmayın
  • 2. resimde arasına 1 su bardağı sütle çırptığım şantiden yayıp üzerine beyaz damla çikolata serptim.
  • 3.resimde kenarlardan çıkardığım parçalarada aynı işlemi uygulayarak yanlarına ek yaptım
  • 4.resimde üzerini düzgün bir şekilde şantiyle kapladım ve kalan iki parça kekimi dudak şekli olan yere yerleştirdim.Üstte kalan parçadan küçük bir V parçası çıkardım.
  • Ayırdığım çilekli şantiyle kaplayıp beyaz çikolatayla süsledim.Üzerine kalpli şekiller yaptım ve renklendirilmiş hindistan ceviziyle süsledim.  

İşte pastamız hazır.Tabii profesyonelce yaptığım söylenemez ama yine de yiyenlerin beğenisini kazanan bir pasta oldu.İçinin nasıl göründüğünü aşağıya koyduğum resimlerden görebilirsiniz.Tabii siz daha farklı süslemelerle daha farklı yapabilirsiniz.Zaten bu pasta süslemeleri tamamen hayal gücüyle alakalı öyle değil mi?
Bu arada söylemeden geçemeyeceğim bir husus daha var.Pastamın iki tane isim annesi var :) Pastamı yapar yapmaz faceye koydum ve arkadaşlarımdan isim bulmalarını rica ettim.Bir çok farklı isimler geldi.Onları sizinle de paylaşacağım.Ama öncelikle ismi veren arkadaşlarım Neriman ve Gül ablaya teşekkür ederim.Dilber Dudağı tatlısı var  bu da pastası olsun dediler :) faceden önerilen diğer isimler şöyleydi, bakalım siz en çok hangisini yakıştıracaksınız:
pembe dudaklı pasta, aşk pastası, sevgi günü pastası, sevgiyi konuşan pasta, öpücük pastası, sen ve ben pastası, yeme de yanında yat pastası, buseli pasta ve son olarak da Dilber dudağı oldu :) 
sevgi dolu günler dilerim...

11 yorum:

  1. Çok çok harika özgün bir pasta olmuş şulecim.dilber dudağıda hoş ama ben en çok öpücük pasta ismini beğendim.dilber dudağı da olsa, öpücük pastası da olsa her halükarda nefis görünüyor:)) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım ablam.Evet aslında, özgün bir pasta oldu :) beğenmene sevindim.Sevgilerimi yolluyorum.

      Sil
  2. çok değişik ve güzel olmuş.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Pastanın görüntüsü kadar tadıda harikaydı herzamanki gibi .Ellerine sağlık Şulecim. Gülcan ablan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,afiyetler olsun Gülcan abla,sevgilerimle...

      Sil
  4. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com.tr/ canım ellerine sağlık....degısık bır sunum ..cok lezzetlı gorünuyor...sevgıler

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım nefis olmuş SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. Harika bir pasta tarifi eline sağlık canım

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...