11 Şubat 2014 Salı

Sıvı Yağlı Un Helvası



Malzemeler: 1,5 su bardağı sıvı yağ, 3 su bardağı un, 1,5 su bardağı su,1,5 su bardağı toz şeker


Yapılışı: Sıvı yağı tavaya alalım.Üzerine unu ilave edip unun rengi  iyice dönene kadar kavuralım.Yaklaşık yarım saat kadar.Helva yapmanın püf noktalarından biri de unu sabırla kavurmaktır.Ayrı bir kapta şeker ve suyu kaynatmadan sadece şeker eriyene kadar karıştırın ve ocaktan alın.Şerbeti sıcak olmamalı.Hatta bu işlemi helvayı kavurmadan önce yapın,şerbet bir kenarda beklesin.Rengi kahverengiye dönen kavrulmuş una şerbeti eklererek hızla karıştırın.Şerbeti çeken un kıvama gelince 2-3 dk kadar tahta kaşıkla  eze eze karıştırın ve ocaktan alın.İlk sıcaklığı çıkar çıkmaz kaşık yardımıyla veya dilediğiniz gibi şekil verebilirsiniz.
Afiyet olsun... 

14 yorum:

  1. Şule çok nefis görünüyorlar.. çok severim un helvasını ama fazla yapamıyorum, bizde sıvıyağla yaparız. ellerine sağlık canım, afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Saadet ablacım.Ben genelde tere yağlı tercih ederim ama bu da katı yağ yemeyenler için bir alternatif olsun istedim.Sevgilerimle...

      Sil
    2. bende un helvasını sıvıyağla yapanlardanım ...ılık ılık çok severim eline sağlık şulecim sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
    3. Teşekkürler Handan ablacım,sevgiler...

      Sil
  2. harika görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. ne kadar lezzetlı duruyor cok severım ıste ınsan usenıyor bazen ama bu sekılde de deneyeceğım elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben helvayı ilk yapmaya çalıştığım zamanlarda bana da çok zor geliyordu.Onun için ya anneme ya da kayınvaldeme yaptırırdım hep.Ama zamanla ustalaşınca yapmak zor gelmiyor.Kızım çok seviyor o istedikçe oranını azaltarak yaparım arada.Denemeni tavsiye ederim,Bakalım beğenecek misin.Teşekkürler sevgiler...

      Sil
  4. bittiğim andır sıcak sıcak mmm ellerine sağlık tatlım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıcak sıcak bayılırım ben de.Ayrı bir lezzeti olur tabii.Teşekkürler ablacım,sevgiler...

      Sil
  5. Ben bu helva konusunda biraz tembelim şulecim.belki de evde benden başka yiyen olmadığı içindir.irmik helvasınıda çok severim. Rahmetli Teyzem zamanın da köyden getirirdi.o eliyle şekil verirdi. Yumurta şeklinde olurdu.onunki baya bir kahverengi olurdu. Bu yandığından falan değil. Acayip lezzetli bir şeydi.o zaman merak edipde sormamısım. Şimdi olsa mutlaka öğrenirdim.ellerine sağlık canım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii irmik helvasının da lezzeti başka olur ama özellikle tere yağlı severim ben.Oh mis gibi kokacak.nefis olur valla.Kimbilir teyzenin helvası ne lezzetlidir tabiii.Teşekkürler ablacım,sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...