28 Mayıs 2014 Çarşamba

Mantar Kurabiye

Klasikleşmiş bir kurabiye olsa da lezzeti har daim taptazedir bana göre.Bildiğimiz un kurabiyesi tadından pek de farklı olmasa da kıyır kıyır lezzeti ve ağızda dağılmasıyla tadına doyum olmuyor.Üstelik kabartma tozu da kullanmıyorum.Zaten gerek de kalmıyor.Bu tarifin olmazsa olmazı değil yani.İşte tarifi:
Malzemeler:
250 gr oda ısısında yumuşamış tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı pudra şekeri
2 çay bardağı nişasta
aldığı kadar un
Üzeri için: Mantar şeklini vermek için kakao ve herhangi bir içecek kapağı

Yapılışı:

  • Öncelikle yağ ve pudra şekerini iyice yoğuralım
  • Üzerine sıvı yağı ekleyip yoğurmaya devam edelim
  • Üzerine nişasta ve aldığı kadar un ekleyerek Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar koparalım.Yuvarlayalım ve fırın tepsisine dizelim.
  • Yağlı bir hamur olduğu için tepsiye yağlı kağıt sermenize gerek yok.Yapışmıyor.Ama, benim için rahat etsin ben yağlı kağıtla yapayım derseniz o da olur tabiii :)
  • Çukur bir kaseye koyduğunuz bir miktar kakaoya, herhangi bir içecek kapağının ağız kısmını  batırarak kakaoya bulanmasını sağlıyoruz.
  • Daha sonra bu kapağı hamurların üzerine biraz bastırıyoruz ve bu şekli elde etmiş oluyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.

Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Çok lezzetli görünüyorlar. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. Şulem içine kabartma tozu konmadan olduğunu bilmiyordum..Artık bende koymam..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanii konmasa da oluyor.Çook yapınca artık tecrübe oluyo insan.Teşekkürler şeker :)

      Sil
  3. Bu kurabiyeye bayılıyorum ama başkası yaparsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkiler hiç tutmuyor da ondan :)

      Sil
    2. Artık bu tarifle tutar canım merak etme :)

      Sil
  4. aa ben bu kurabiyeyi çok severim..Sevdiğimden yapmışın canım.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Bir dönem efsaneydi bu kurabiye
    Uzun zamandır yemediğimi farkettim
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. :) ha ha evet aynen öyle.
    Teşekkürler şekerim...

    YanıtlaSil
  7. bir zamanlar çok modaydı severek yerdik eski tarifler yaşamalı paylaşım süper eline sağlık canım

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...