3 Haziran 2014 Salı

Sakallı Poğaça

Sunumuyla göz dolduran ve lezzetiyle beğeni toplayan bu nefis poğaçaların tarifini daha fazla geciktirmeden vermek istedim.Ben yeşilliklerle yaptım süslemesini ama rendelenmiş kaşar peynir de kullanılabilir.Hatta içine krem peynirle beraber dilimlenmiş tavuk veya dana jambonlar yerleştirebilirsiniz.Zaten poğaça çok yumuşak ve lezzetli oluyor.Siz de içine koyduğunuz malzemelerle daha lezzetli ve şık bir hale getirebilirsiniz.
Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
10 gr kuru maya
aldığı kadar un
Üzeri için:1 yumurtanın sarısı
Arasına sürmek için: krem veya labne peynir
Süslemek için: Dereotu ve maydanoz

Yapılışı: 
  • Öncelikle yoğurma kabına su, süt, şeker ve mayayı alalım ve karıştıralım
  • Maya ve şeker eriyince yağ ve tuzu ilave edelim ve bu defa tuz eriyene kadar karıştıralım.
  • Unu ilave ederek kulak memesi kıvamında ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim
  • 1 saat kadar mayalanmaya bırakalım.
  • Mayalanan hamuru şöyle bir yoğurup gazını aldıktan sonra yumurtadan biraz küçük bezeler yapıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim.
  • Üzerine yumurta sarısı sürelim ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.
  • Fırından alınca üzerini temiz bir bez örtüp soğumaya bırakalım.
  • Poğaçaların arasını kesip krem peynir sürelim.
  • Kestiğimiz kısmın dışına da biraz peynirden sürüp ince doğranmış yeşiliklere bulayalım.
Poğaçalarımız servise hazır,afiyet olsun...

3 yorum:

  1. canım ben buna bayılırım . yalnız krem peynir değilde süzme yoğurt koyuyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii o da olabilir şekerciğim :)

      Sil
  2. Bende çok görüyorum pastaneler de, ama sakallı denildiğini bilmiyordum. Kız Şule sen mi uydurdun yoksa bu ismi:) bende çok yaparım bu poaçadan, yalnız icine domates koyuyorum. Çocuklar öyle çok seviyor.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...