2 Ekim 2014 Perşembe

Kavurma Tarifi

Bayram gelmeden tarifleri yayınlamak istedim ki takipçiler için faydalı olabilsin.Bir önceki yayında Kıyma Kavurma'nın nasıl yapılması gerektiğini anlatmıştım.Sırada etimiz var.Eti de yine aynı teknikle yapıyorum.Lezzetli olması için kuyruk yağını mutlaka kullanıyorum.Ama sevmeyenler Kıyma Kavurma da behsettiğim gibi tereyağı kullanabilirler.Şimdi gelelim leziz mi leziz kavurma tarifine:

 Malzemeler:
10 kg et
250 gr kuyruk yağı

Yapılışı:

  • Öncelikle önden biraz ısıttığımız tencereye küp küp doğranmış kuyruk yağını koyalım ve orta ateşte eritelim.Kuyruk yağları küçülüp kuruyana kadar bunu yapalım ve bir süzgeç yardımıyla küçülüp kuruyan yağları içinden alalım.
  • Erimiş olan yağın miktarı etlerin kavrulması için yeterli olacak.Yağı soğutmadan hemen eti üzerine ekleyerek rengi dönene kadar çevirelim.
  • Et yavaş yavaş sulanmaya başlayacak.Suyunu çektirene kadar arada karıştırarak kavurmaya devam edeceğiz.
  • Dilerseniz ocaktan almaya yakın biraz tuz serpebilirsiniz.
  • Daha sonra pişen eti hemen tepsilere boşaltarak soğumaya bırakalım.
  • Soğuduktan sonra bir kaşık yardımıyla eti dağıtalım.
  • Buz dolabı poşetlerine koyarak dondurucuya kaldıralım.
Afiyetler olsun...

Eti dondurucuda saklama şekilleriyle ilgili olarak merak ettiklerinizi Pratik Bilgiler'e bakarak öğrenebilirsiniz.

4 yorum:

  1. Dünyada Kötü Olan Her Ne Varsa Herşeye Rağmen Ne Güzel Bir Bayram Sevinci Var İçimizde, Tüm İslam Aleminin Kurban Bayramını Kutlar Hayırlara Vesile Olmasını Cenabı Haktan Niyaz Ederiz.








    Saygılarımla


    Ayşe ARKMAN

    Reklam Çanta Yöneticisi

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler siteni severek takip ediyorum çok güzel bir tarif paylaşmışsın yine :)

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...