2 Aralık 2014 Salı

Cevizli Güllaç

Genelde ramazan tatlısı olarak karşımıza çıksa da arada sırada özleyince yapmak lazım bu nefis tatlıyı.Hem çok hafif hem de lezzetine doyum olmuyor. Güllaç'ı  çeşit çeşit tariflerle bir çok şekilde görebilirsiniz.Ben bloğumdaki ilk güllaç tarifimi en kolay ve klasik tarifiyle sizlerle paylaşacağım.Hem böylelikle daha önce denememiş olanlar bu tarifle kolayca yapabilirler.Tariften önce belitmeliyim ki ceviz normalde neye konursa konsun karartır ve rengini değiştirir.Sizin ki neden kararmamış derseniz eğer hemen püf noktasını aktarayım.Güllacı yapmadan bir gün önce cevizleri suya koydum ve kara suyu çıktıkça döküp yeniden suya koydum.Bu işlemi taa kii kara su gidene kadar yapabilirsiniz.Ben en az 5-6 defa değiştirmişimdir.Ya da benim vaktim yok ben uğraşamam derseniz ceviz yerine fındık kullanabilirsiniz.Bu püf noktasını da verdikten sonra artık tarife geçebilirim. 
Malzemeler:
13 adet Güllaç yaprağı
2 litre süt
4 su bardağı toz şeker
2 pk vanilya
ceviz içi veya fındık içi

Yapılışı:
  • Öncelikle bir tencerede sütü ve şekeri birlikte kaynatalım.Kaynadıktan sonra içine 2 pk vanilya ekleyerek biraz daha kaynatalım.
  • Güllaç yapraklarını daha kolay ıslatabilmek için büyük yuvarlak bir tepsiniz varsa onu kullanın.Ben öyle yapıyorum daha sonra kullanacağım borcama alıyorum.Bu işlem işinizi kolaylaştıracaktır.
  • Öncelikle ilk 7 yaprağı tek tek ılıktan biraz daha sıcak kıvamdaki sütümüzle ıslatarak büyük boy dikdörtgen veya kare borcama kat kat yerleştirelim.Arasına kıyılmış ceviz veya fındık serpiştirelim.
  • Kalan 6 yaprak güllacı da aynı şekilde ıslatarak üzerine kat kat yerleştirelim
  • Süt gözünüze fazla gelmesin hatta anca kafii geliyor diyebilirim.Çünkü Güllaç sütü çektikçe çekiyor.Kalan sütü de bir güzel güllaçların üzerine dökelim.
  • Soğuması için buz dolabına kaldıralım.En az 2 saat beklesin.
  • Soğuduktan sonra dilimleyelim ve arzuya göre süsleyelim.Süslemede farklı meyveler ve de kuruyemişler de kullanabilirsiniz. 
Afiyet olsun...
Asyadan Esintiler'i fACE adresinden takip edebilirsiniz.



4 yorum:

  1. Kız şule tatlı çok güzel olmuşta üstüne o yeşil zeytinleri neden koydun diye soracaktım sana:) gecenin dün yarısında bakarsan üzümü de zeytin görürsün:)ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha ha ha :) alemsin abla sen yaa...
      teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  2. aşure aşure gününde, güllaç ramazanda diye şartlamışız kendimizi :)
    tabiiki can çektiğinde yapmak en güzeli :)
    ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle şekerim :) teşekkürler sevgiler

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...