10 Ocak 2015 Cumartesi

Hamsi Buğulama


Malzemeler:
1 kg hamsi
2 adet orta boy soğan
2 adet domates
1 adet patates(dilerseniz ekleyin,ben eklemedim)
1 adet limon
tuz,karabiber,pulbiber
Üzeri için maydanoz

Yapılışı:
  • Temizlenen hamsileri bol su ile yıkayıp suyunu süzdürelim.
  • Suyu süzülen hamsilere tuzunu ve baharatlarını damak zevkimize göre katalım.
  • Ben kılçığını çıkarıp  2 hamsiyi birbirine yapıştırdım.Yani hamsi kuşu şeklinde hazırladım.Ama vakti olmayanlar böyle yapmak zorunda değil tabii...
  • Yayvan bir tencereye en alta koyacaksanız eğer yuvarlak dilimlenmiş patatesle başlayın.
  • Üzerine soğan halkalarını dizin
  • Soğan halkalarının üzerine hamsileri sırasıyla dizin.
  • Hamsinin üzerine domates ve limon dilimlerini yerleştirin.Em üste de maydanozları ekleyin.
  • Eğer hamsileriniz arttıysa aynı sıralamayla tencereniz dolana kadar dizmeye devam edin.
  • Kısık ateşte kendisi sulanarak pişecektir.
  • Kesinlikle su eklemeyin.

Afiyetler Olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...