9 Mayıs 2013 Perşembe

Evde kaymak yapımı

Selam gönlü güzel blog dostları.Epeydir biriktirdiğim süt kaymakları en nihayetinde kremaya dönüştüler vee bu haliyle benim çook işime yaradılar.Tadıyla ve kıvamıyla o kadar güzel oldu ki,Hamur işlerinde ve tatlı yapımında kullandım.Tabikii en güzeli de kahvaltıda oldu.Dolaba koyunca biraz daha katılaştı.Üstüne süzme bal döküp kızarmış ekmeklerin üzerine sürüp afiyetle yedik.İnşallah sırasıyla nasıl ve nerede kullandığımı da tariflerimin arasında belirteceğim.


Şimdi hemen nasıl yaptığımdan bahsedeyim.Sütün üzerinden topladığım yaklaşık 1 kg dan fazla biriktirdiğim kaymak vardı.Ben onu derin bir kabın içine koyup el blendırıyla takriben ama arada duraraktan(e yoksa makina yanar tabii:) 45 dk kadar çırptım.Sırasıyla yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi yavaş yavaş kıvamı değişiyor.Burada ki önemli nokta bıkmadan sıkılmadan uzun süre çırpmak,anca kıvam alıyor ve bu biraz uzun sürebiliyor.Ama sonucunu düşünürsek eğer bu emeğe değiyor.

İşte,1 kg'lık dondurma kabına koyduğum ev yapımı nefis kaymağım.Deneyecek olanlara hemen bir püf noktası daha vereyim.Eğer uzun süreli kullanım için düşünüyorsanız dondurucuya koymakta fayda var.Kullanacağınız zaman yeteri miktarda çıkarıp iyice yumuşayana kadar dışarıda bekletebilirsiniz.Dolabın içinde en fazla 1 hafta 10 gün kadar kalabilir.Daha fazla kalması durumunda ekşime ve acıma yapar.
Ev yapımı ürünlerimi arada vermeye devam edeceğim.Ev yapımı her şeyin tadı bir başka oluyor.
Şimdilik benden bu kadar.Selametle kalın..

23 yorum:

  1. ohh ekmeğe sur sur ye maasallah sana

    YanıtlaSil
  2. canımm bu tarif çok iyi oldu biz de böreklerin iç malzemesine katarız kaymağı ev kaymağı gibisi yok ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,faydalı olabildiysem ne mutlu bana.sevgilerimle..

      Sil
  3. Vallahi ne kadar teşekkür etsem az :) Ben kaymak sevmiyorum yoğurt yapacağım zaman da süt kaymağını atıyordum.. Bu şekilde değerlendirip kaymağı çok seven eşimi sevindirebilirim :) Çok teşekkürler,ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım,faydalı olabildiysem ne mutlu bana.sevgilerimle..

      Sil
  4. Ellerine sağlık Şulecim. Ev yapımı çok iyi fikir....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Canım güzel yazı olmuş, artık izleyicinim.

    Benim bloguma da beklerim

    www.visnetadinda.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Cansıncım.Bloğuma hoşgeldin.Güzel paylaşımlarda bulunmak dileğiyle..

      Sil
  6. kaymak nefis görünüyor canım.bayağı emeği varmış bunun.maşallahın var.ben imkanı yok 45 dakika başında duramam.eh buda senin farkın.bana bugün bir tanıdıktan avuz geldi bilirmisin.ineğin doğumdan sonraki ilk sütü.biz çok severiz.karıştırarak kaynatırız.sonra üzerine şeker ekip yenir.normal süt çökmüğü gibi olmaz.çok lezzetli olur.ama biraz fazla getirmiş.ben bunun birazını buzluğa koysam tadı değişirmi acaba?bu konuda bilgin varsa yazıver canım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ablacım duydum ama malesef o konuda bilgim olduğunu söyleyemiicem.Açıkçası yorumun beni gülümsetti.Hatta eşim,galiba bloğunu izleyenler senin köy hayatını epey bir bildiğini sanıyorlar dedi.Halbu ki ben şimdiye kadar köye gitmemiş ve köy hayatı yaşamamış biriyim.Ama keşke yaşabilseydim.Bak bu konuda yardımcı olamadım sana:(Arada senin gibi sorular soranlar oluyor.Ben çoğu şeyi Bişkekte öğrendim.Sorarak araştırarak filan..Güzel yorumun ve verdiğin bilgi için teşekkürler.sevgiler..

      Sil
  7. çok güzel bir tarifmiş, evde yapılan herşey satın aldıklarımızdan daha güzel oluyor çok haklısın.

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık, çok güzel ....

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler, çok emekli ama çok faydalı bir paylaşım olmuş.Öğrenmiş oldum, kısmetse bende yapayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.Faydalı olabildiysem ne mutlu bana.sevgilerimle..

      Sil
  10. ayy harika olmuş ellerinize sağlık,1 kg kaymak biriktirmek için epey süt kaynatmış olmalısınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada nerdeyse hiç hazır süt kullanmıyoruz.Bu sebeple sık sık süt alıyorum.yoğurda,tatlılara, çocuklara derken bi an da bitiveriyor. bir de en güzeli süt çok yağlı olduğu için her defasında dolu bir kase kaymak topluyorum. onun için kısa sürede kaymak epeyce birikiyor.bende böyle değerlendiriyorum..yorumun için teşekkür ederim canım.sevgiler...

      Sil
  11. Çok güzel paylaşım olmuş ellerinize sağlık birşey sorabilir miyim?
    Bu kaymağı biriktirirken kaç günde biriktirirsek bozulmaz bir hafta ? 2 hafta yani ilk gün koyduğum kaymak ne kadar dayanıyor tecrübe ettiniz mi acaba?
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Ben sıklıkla süt aldığım için kısa sürede biriktirebiliyorum.Ama sütün üstünden topladığım kaymakları derin dondurucu da saklıyorum.Yoksa dolabın için de tabiki de bozulur.Mesela 3-4 hafta da biriktirdiğim kaymak epey oluyor.Dondurucudan çıkarıp açılmasını bekledikten sonra Postta da anlattığım gibi yapıp kahvaltılarda balla beraber ya da tatlı,poğaça..vs yapıp kullanıyorum.Yok ben bu kadarı hemen bitiremem derseniz bu haliyle(yani krema olmuş haliyle) tekrar dondurucuya koyup kullanacağınız zamanlarda istediğiniz kadar çıkarıp yumuşamasını bekleyip kullanabilirsiniz.Yine krema haliyle dolapta bozulmadan bir hafta durabilir.Bu bilgileri yazımda da anlatmıştım.Bloğumda yayınladığım her şey tecrübelerimin sonucudur.Denemediğim hiç bir şeyi koymuyorum.Her şey evimde hep yaptığım ürünlerdir.Bu konuda içiniz rahat olabilir.Yorumunuz ve sorularınız için teşekkürler.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Tereyağı yapıyorum ama kaymağın çırpma derecesini nasıl anlayacağız tereyağına dönmeden yani kıvam konusunda açıklık getirirseniz memnun olurum şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...