26 Ağustos 2013 Pazartesi

Evde Pestil Yapımı-1 Kayısı Pestili

KAYISI PESTİLİ VE YAPIM AŞAMALARI

 1.Aşama:Ben beş kilo kayısıdan yaptım.Kayısıları güzelce yıkayıp çekirdeklerini ayırdıktan sonra tencereye alıyoruz.Kısık ateşte iyice sulanıp kayısılar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
2.Aşama: Kayısılar sulanıp yumuşayınca bir kaç taşım kaynatıp şekerini ilave ediyoruz.Ben beş kiloya bir çorba kasesi kadar koydum.Pestilin özelliği ekşi olmasında.Bu sebeple şeker miktarını az tutuyoruz.Eğer meyveniz tatlıysa hiç koymaya da bilirsiniz.Benim kayısılarım oldukça ekşiydi.Ekşiliğini biraz kırmak için bir kase kadar koydum.
3.Aşama: Şekeri ilave ettikten sonra karıştırıp bir iki taşım daha kaynatalım.Sonra ocaktan alalım ve blendırdan geçirelim.Son resimde gördüğünüz gibi püre kıvamına gelecek.Bu aşamadan sonra artık ılınmaya bırakıyoruz.
Muhakkak güneş gören bir yerde yapmalısınız.Masanın üzerine büyükçe bir temiz bez koyuyoruz.Üzerine buzdolabı poşetlerini ek yerlerinden koparmadan uzun dikdörtgenler elde edecek şekilde ayarlayıp seriyoruz.Üzerlerine kayısı püresini düzgün ve çok ince olmayacak şekilde yayıp kurumaya bırakıyoruz.Eğer ince yayarsanız olmaz ve poşetten ayırmak da sıkıntı olur.Çünkü kuruma esnasında kendini çekecek.4-5 günde pestil kuruyup yenebilecek hale geliyor.
Kuruduktan sonra pestili katlayıp buzdolabında muhafaza edebilirsiniz.

21 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım. Çok güzel anlatmışsın ben de yapmak istiyorum bakalım artık kısmet...:)
    Yaptığın kış hazırlarını Allah ağız tadıyla yemek nasip etsin....:))
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim.Güzel yorumuna çook teşekkür ederim.sevgilerimi yolluyorum.

      Sil
  2. Maşallah kırkbinkere :)
    Evde pestil yapılabileceği bir de bu kadar güzel olabileceği hiç aklıma gelmezdi.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Şule,
    Pestil nefis görünüyor.
    Çok emek vermişsin ama müthiş bir sonuç almışsın, afiyetle yiyin : )

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,Benim için çok ilginç bir post oldu. Yerken hep merak etmiş, yedikten sonra hiç sormamıştım yapılışını... Şimdi görünce "hmmm demek bu kadar zormuş" dedim. Çok güzel bir paylaşım oldu. Her pestil yiyişimde kesin aklıma gelecek... Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında zor değil,siz de kolaylıkla yapabilirsiniz.Seviyorsunuz da madem.Bence denemelisiniz.teşekkürler,sevgiler...

      Sil
    2. Merhaba bende yaptım kayısı pestili 3gun oldu yağlı kağıd serdim tepsiye ince doktum ama hala kurumadı ne yapmaliyim

      Sil
  5. Ellerin dert görmesin bacısı dememe bile gerek yok süpersin.Seninle yakınlarda bir yerde otursaydık ortak bir yöresel yemek veya pasta dükkanı açabilirdik ,ne derdin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne de güzel olurdu diimi.İnşallah.bakarsın bir gün bir yerlerde olur.Sağol güzel yorumun için.canımsın...

      Sil
  6. ablacım ellerine sağlık nefis görünüyor pestillerin harika :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. S.a arkadaşım ellerine sağlık kırgızistan da son kışlık hazırlıklarınıda tamamlamışsın bakıyorum. Bayağı birşeyler yapmışsın yine afiyet olsun. Çok öpüyorum herkese selamlar :)

    YanıtlaSil
  8. S.a arkadaşım ellerine sağlık kırgızistan da son kışlık hazırlıklarınıda tamamlamışsın bakıyorum. Bayağı birşeyler yapmışsın yine afiyet olsun. Çok öpüyorum herkese selamlar :)

    YanıtlaSil
  9. S.a arkadaşım ellerine sağlık kırgızistan da son kışlık hazırlıklarınıda tamamlamışsın bakıyorum. Bayağı birşeyler yapmışsın yine afiyet olsun. Çok öpüyorum herkese selamlar :)

    YanıtlaSil
  10. Yaa evet.Ah keşke sen de olsaydın.Ne koştururduk ama.Bu sene tadım yok.Dondurucum dolmadı bile.Her şeyden yaptım ama Yüzde elli azaltarak yaptım.Nasıl olsa artık az kaldı.İstanbulu özledim,kendi evimi özledim.Burası gözümde küçülmeye başladı.Demekki dönmeye yakın böyle oluyormuş.Arkadaşlar diyorlardı da yok yaa o kadar olmaz diyordum ama oluyormuş meğer.Soğol canım.inşallah rabbim ağız tadıyla yemeyi nasip eder.Benden de selamlar.öptüm.

    YanıtlaSil
  11. bu sene özenerek yaptığım pestillerimi ne yazık ki arılar talan etti:( arılar bu yıl burada resmen insanların üstüne üstüne saldırır haldeler evden dışarı çıkmıyorlar küçücük tatlı birşeyin kokusunu almasınlar dadanıyorlar .merak ettiğim siizn oralarda arı yok mu? leyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.Gerçekten çok ilginç.Arılar geldi ama bir kaç tane.Öyle zarar verecek boyutta olmadı tabii.O da çok normal.O sebepten ben işin o kısmına hiç takılmadım.Nerede yaşıyorsunuz merak ettim.

      Sil
  12. Dışarıda kurutacağımıza göre toz olmadan nasıl kurutabiliriz yani üzerine ince bir bez aralık bırakarak örtersek kurur mu?şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık. Ben de erik,şeftali,incir,kayısı,elma,armut ne bulursam karışık pestil yapıyorum ve fırın pişirme kağıdı üzerine yayarak yapıyorum.Naylon,plastik kullanmadığım için daha sağlıklı oluyor.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...