7 Ağustos 2013 Çarşamba

Reyhan Şerbeti,Reyhan şebeti nasıl hazırlanır?

 Harika bir güne ve herkese Bişkek'ten Merhabaaa.....
Tüm müslüman aleminin Ramazan Bayramı mübarek olsun.Bu gün size tatlılarınızın yanında soğuk soğuk misafirlerinize ikram edebileceğiniz nefis bir şerbet tarifi vereceğim.Ben çoktan hazırladım ve ikram etmek için misafirlerimi bekliyorum.Sizde hemen yapabilirsiniz.Emin olun misafirleriniz bu lezzetli şerbeti çok beğenecek.Özellikle iftarlara yaptığım ve soframızda en çok rağbet gören içeçek oldu.Şimdi size bir litre üzerinden tarif vereceğim.Ben çok yaptım.Siz de litre ölçüsü üzerinden çoğaltarak yapabilirsiniz.İşte ölçüler:



Malzemeler:
1 litre su
1 bağ reyhan
7 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu

Yapılışı: 
1.aşama: Reyhan yapraklarını güzelce ayıklayıp yıkadıktan sonra kavonozlara dolduruyoruz.Üzerine şekeri ve limon tuzunu ekliyoruz.
2.aşama: Kaynatılmış sıcak suyunu da üzerine ekleyip karıştırıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
3.aşama: Bekledikçe rengi çıkıyor.Tamamen ılınınca içinden yapraklarını çıkarıp buzdolabına koyup soğumasını bekleyin.

 İşte gördüğünüz gibi hepsi oldu.Harika görünüyorlar.Kokusu ve tadı da ayrı bir güzel.
Reyhan şerbetimiz iyice soğudu ve artık buz eşliğinde servise hazır.

32 yorum:

  1. Bayildim serbetine, normalde hic yapmam serbet ama oyle guzel kolay anlatmissin ki inan yapasim geldi. reyhan bulsam yaparim hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yapmalısın canım.Harika bir lezzeti var.Teşekkür ederim.sevgilerimle...

      Sil
  2. rengine hayran oldum eline sağlık...Huzurlu mutlu bayramlar dilerim..

    YanıtlaSil
  3. elıne sağlık hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil
  4. Ahh canım ne güzel bir bayram karşılaması böyle :)Şerbete bayıldım. İyi Bayramlar canım..

    YanıtlaSil
  5. Ramazan içinde yayınladığın tarifler birbirinden harikaydı şule cim.o karsambalığın arasında bakmadım sanma.fakat yorum yapamadım. Ellerine sağlık olsun. Bende senin bayramını kutlarım canım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Fatma ablacım.İyi bayramlar.sevgilerimle...

      Sil
  6. Şuleciğim reyhanı çok severiz ama şerbetini hiç duymamıştım bunu yaz sıcaklarında deneyeceğim eline sağlık, bu arada hayırlı bayramlar diliyorum sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şükran hanım,muhakkak denemelisiniz.Kesinlikle apayrı bir lezzet.size de iyi bayramlar.sevgilerimle...

      Sil
  7. Hiç duyduğumu hatırlamıyorum bu şerbeti.. Eline sağlık,Hayırlı bayramlar :)

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı bayramlar..Benim de bayram ikramlarımın arasında idi..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkram edilebilecek en güzel içeceklerden biri.İyi bayramlar:)

      Sil
  9. Canım arkadaşım iyisin belli formun yerinde maşallah bizsiz bir ramazan geçirdin eminim çok yoğundun ziyafetlerin için Allah kabul etsin. ALLAH bin fazladını sana ve aikene versin eline koluna yüreğine sağlık kızları öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim.tüm güzel duaların için teşekkür ederim.Bende kızını ve seni öpüyorum.Allaha emenet olun.sevgilerimle...

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım, ben de çok seviyorum reyhanın kokusunu :))
    Dolapta bekleyen reyhanlarım için harika bir tarif buldum :)))))
    Çok öpüyorum, afiyetle için inşallah...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Hiç duymamıştım daha önce. Çok merak ettim tadını. Deneyeceğim ben de. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Şulecim İyi geçmiş bayramın kutlu olsun tatlım:)Reyhan şerbetini hiç duymamıştım ama sanırım ilk fırsatta deneyeceğim.Ellerine ve emeğine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Zeynepcim.Denemeni şiddetle tavsiye ederim.Sevgilerimle...

      Sil
  13. Eline saglik balim nefis olmus nice bayramlara sevgilerimi gönderdim.

    YanıtlaSil
  14. Eline sağlık canım.Soğuk soğuk kaldıysa bir brdak alabilirmiyim.? sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. İlk defa duydum ama çokda merak ettim ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler.Kesinlikle denemelisiniz.Çok farklı ve bir o kadar da lezzetli bir içecek.

    YanıtlaSil
  17. merhaba bloğunuza baktım beğendim daha sık görüşmek üzere Allah a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. bloğuma hoşgeldiniz.inşallah görüşmek dileğiyle.sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...