16 Eylül 2013 Pazartesi

Kayısı kurusu ve Erik kurusu nasıl yapılır?

Merhabalar...
Herkese güzel bir hafta diliyorum.Ben bu haftaya daha fazla geciktirmeden kayısı ve erik kurularını yayınlayarak başlayayım dedim.Her sene dondurucuya koyardım ama bu sene kurutmaya karar verdim.Hem ailecek çerez gibi yiyoruz.Özellikle kızlarım her gün bir avuç kadar cevizle beraber yiyorlar.Ev ortamında yapınca ardını düşünmeden rahatça tüketiyoruz.Çünkü dışarıdan alınca insan acaba hangi şartlarda kurutuldu  diye düşünmeden edemiyor.


Benim evimde iki taraflı büyükçe balkonlarım var.Bu sebeple bunları yapmak benim için zor olmadı.Resimde gördüğünüz gibi önce kayısılardan başlayayım.Toplam 20 kg kayısı aldık.Size çok gibi gelebilir ama kuruduktan sonra ne kadar azaldığını tahmin edersiniz.Kış boyunca tüketeceğimizi düşünürsek bize yetmeyecek bile :)Şimdiden azaldı.Analı-kızlı ekşi düşkünü olunca kayısılarımız da ekşi ve mayhoş tadlarda olunca yemeye doyamıyoruz.
Öncelikle kayısıları güzelce yıkıyoruz ve ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarıp temiz bir örtüye resimde gördüğünüz gibi seriyoruz.
Özellikle sabahtan akşama kadar güneş alan bir yere koymalısınız ki daha çabuk sürede büzüşebilsinler.Toplam bir hafta içinde kuruyorlar.
İşte sonuç :)
Şimdi de sıra eriklere geleyim.Yine aynı şekilde yapıyoruz.Güzelce yıkayıp ikiye kesip çekirdeklerini çıkarıp,temiz bir bezin üstüne serelim.Sabahtan akşama kadar güneş alan bir yere koyalım.1 hafta içinde kuruyacaktır.Eriği de 15 kg'dan yapmıştım.Malesef kurumaya yüz tutmuş haldeki resimlerini çekmeyi unutmuşum.Tabi bir sürü işle uğraşırsam unuturum öyle ;)
 İşte erik kuruları.Nefis bir lezzeti var.Sabırla beklenen günlerin sonucunda böyle güzellikleri elde edince uzun uzun seyredip Rabbime verdiği nimetler için şükrettim.


13 yorum:

  1. Harika olmuş ... Ellerinize sağlık.. Meyve kurularından çok leziz kek yapar annem. bu harika meyve kurularınla süper olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar bayaa bi ekşi, kek nasıl olur bilmem ama avuç avuç yemesi ayrı bir güzel oluyor:)teşekkürler canım...

      Sil
  2. gölgede kurutmak daha iyi deil mi? ya da gölgede kurutsak nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım malasef gölge olmaz,bir kaç gün içinde küf atmaya başlar,bozulur yani...

      Sil
  3. Yaşı ayrı bir lezzet, kurusu ayrı bir lezzet. Rabbimizin nimetlerine ne kadar şükretsek azdır. Sizde ailecek Güle güle yiyin canım. Eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablam yaa.Tüm güzel sözlerin için teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  4. cok lezız olumustur oranın ıklımı sıcak demekkı ben ıstanbulda bıle olacak gıbı gelıyor kısın cerez gıbı yenır elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.Evet oldukça sıcak oluyor yazın.sevgiler...

      Sil
  5. Merhaba bizim de bahcemizde kayisi agaci var ve kurutmak istiyoruz antalyadayiz sabah gunese koyucaz aksam iceri almamiz gerekirmi ve karinca sinek gelmemesi için ne yapmaliyiz tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. Merhaba bizim de bahcemizde kayisi agaci var ve kurutmak istiyoruz antalyadayiz sabah gunese koyucaz aksam iceri almamiz gerekirmi ve karinca sinek gelmemesi için ne yapmaliyiz tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba bizim de bahcemizde kayisi agaci var ve kurutmak istiyoruz antalyadayiz sabah gunese koyucaz aksam iceri almamiz gerekirmi ve karinca sinek gelmemesi için ne yapmaliyiz tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep hanım inanır mısınız ben hiç köy hayatı yaşamamış biri olarak yaptım bu kadar şeyi .Zaten balkonumda kurutmuştum.Öyle akşamları filan içeri de almadım.Normal bi şekilde her gün güneş alarak kurudu.Eğer yerde kıurutulacaksa da üzerine bir tül veya çok ince tülbentler serebilirsiniz.Ben teşekkür ederim ;)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...