22 Eylül 2013 Pazar

Kurut, Keşli omlet yapımı

Başlık,kimilerinize belki tanıdık belki de farklı gelecek ama Bişkekdeki arkadaşlarıma kesin tanıdık gelecek.Bizde Bolu yöresinde bulunan Keş peynirinin burada küçük küçük toplar halinde hazırlanmışı diyebilirm.Eminim Bolulular hemen bilmiştir.Bilmeyenler için Keş peynirinden ve buradaki Kurut ekşisinden biraz bahsedeyim.


Keş peyniri tabiri caizse taş gibi bir peynir türüdür.Kimileri peynir demez ama ben öyle diyorum.Nasıl yapıldığını merak edenler için hemen kısaca anlatayım.

Kurut ya da Keş peyniri nasıl yapılır: Yoğurda bolca tuz katılır ve karıştırılır.Temiz bezlerin içine dökülerek suyu iyice süzdürülür.Süzme yoğurt kıvamına gelen yoğurda şekil verilerek bol güneş alan yerde açık havada kurutulur.İşte bu kadar basit bir yöntemle yapılıyor.

Aslında bunu evde ben kendim bile yaparım ama Bişkek bunlarla dolu.Her yerde kurut satılıyor.Her an rahatlıkla bulmak mümkün.Bu sebeple bizde hazır almıştık.Yalnız biz, az tuzlu olanından aldık.Özellikle Bişkekteki arkadaşlar yapmak ya da denemek isterseniz bunlar tuzluluk oranlarına göre satılıyor.Az tuzlu olanından almanızı tavsiye ederim.Yoksa yumurta bile onun tuzunu almaz ve omlet çok tuzlu olur.Birde buranın insanı hatta bizim arkadaşlar bile bu  kurutları çerez gibi yiyorlar.Ama ben bu halini çok sevdim ve Türkiye de Keş peyniri olanlar bu şekilde yapımını bilirler.Bilmeyenlere de denemelerini öneriyorum.Bunu nereden öğrendiğime gelince,bundan bir kaç sene evvel Boluya gitmiştik.Eşimin doğduğu yere.Akçakoca doğumlu kendisi.İşte o zaman orada öğrenmiştim.Geçenlerde kahvaltıya ne yapsam diye düşünürken aklıma kurut ekşisi geldi.Birde buranın kurutuyla deneyeyim, nasıl olsa aynı şey diye düşünüp yaptım.Ve sonuç mükemmel oldu. Hemen sizlere nasıl yaptığımı resimleriyle anlatayım:
Malzemeler:
10 adet kurut yada bir miktar keş
1 bağ maydanoz
5-6 adet yumurta 
yarım çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı:
  • Üstteki resimde kurutları ve rendelenmiş halini göstermiştim.Öncelikle işe kurutları rendelemekle başlıyoruz
  • Rendelenen kurutu derin bir kabın içine alıp üzerine çırpılmış yumurta ve ince kıyılmış maydanozu ekliyoruz.Tüm malzemeyi harmanlıyoruz.
  • Tavaya sıvı yağı koyuyoruz.Biraz kızdırıyoruz.
  • Üzerine karışımı ekliyoruz,altını arada kontrol ediyoruz.Kızarmışsa tavanın içindeyken üçgen şekillerde kesip,bir spatula yardımıyla çevirerek üstte kalan yüzünü de kızartıyoruz.
  • Sıcak sıcak servis ediyoruz.

Belki sizler için farklı bir kahvaltı alternatifi olabilir.Keş peyniriyle ve  kurut ekşisiyle tanışmamış olanlar bu sayede tanımış olurlar.Herkese iyi pazarlar diliyorum.
sevgi ve selamlar...


12 yorum:

  1. tesekkür ederim canım beğenmenize sevindim afiyet olsun. sayende bizde sucuğumuzu evde yapıyoruz sağlıkla yiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de afiyetler olsun canım.Ne güzel birbirimize faydamız dokunuyor.sevgi ve selamlar...

      Sil
  2. Açıklamaların çok faydalı oldu bende bilmiyorum bu peyniri adı demekki kurutmaktan kurt koymuşlar çok mantıklı bulmak için Bolu da olmak lazım sanırım bizim Ankara Polatlıda hiç rastlamadım ama tarif mükemmel eline sağlık canım öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardelen Hanımcım,güzel yorumunuz için çook teşekkür ederim.Sevgilerimi yolluyorum.

      Sil
  3. Yine leziz bir yemek çeşidi daha :) her ne kadar "omlet" desek te içeriği çok önemli bence. Zaten bu postta sadece omlet değil leziz bir yemek tarifi var bence. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim.Resmen postu bir kaç cümlede özetlemişsin.Güzel yorumun için çook teşekkür ederim.sevgilerimle...

      Sil
  4. Ben şimdi tanıdım, peynir ve yumurtayı da çok yakıştırırım ..
    eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok farklı bir tarif olmuş canım.Denemk isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bir gün denersin canım :) teşekkürler...

      Sil
  6. Şulecim, rahmetli teyzem köyde çok yapardı. Fakat o tuzlu suyun içine atardı.suyun içinde de olsa taş gibi olurdu.ama çok lezzetli olur. Eline sağlık canım. Şifa olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Fatma ablacım.sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...