7 Nisan 2014 Pazartesi

Lokum Helva



MALZEMELER:
100 gr tere yağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5- 2 bardak kadar un
Şerbet için:
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
süslemek için : ceviz ve hindistan cevizi

YAPILIŞI:

  1. Önce tavaya yağları alalım.Üzerine unu ekleyip rengi kahverengiye dönene kadar kavuralım.
  2. Ayrı bir kapta ılık su ve şekeri karıştırarak eritelim ve şerbeti hazır edelim.Ama bu işlemi önceden yapın şerbetiniz hazır olsun
  3. Rengi dönen una şerbeti verelim  ve hızlı hızlı karıştıralım
  4. Kıvama gelen helvayı ocaktan alalım.
  5. Cevizli olanı küçük boy dikdörtgen bir borcama hemen sıcakken yaydım.Biraz ılınınca küçük karelere kestim ve borcamdan çıkararak kenarlarını hindistan cevizine buladım ve üzerine ceviz yerleştirdim.
  6. Silindir şeklinde olanı da helva tam ılınmadan ceviz kadar parçalar koparıp elimle şekil verdim ve hindistan cevizine buladım.

Afiyet olsun...

8 yorum:

  1. Ellerine sağlık :) Harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Şulecim gerçekten güzel fikir. İlk başta kek gibi birşey zannettim. Helva olacağı hiç aklıma gelmezdi.iyi fikir canım. Bu sefer sadece eline değil aklına da sağlık:) Şulecim birde çekiliş için , ilk resimle beraber blogunda duyurman gerekiyor canım.sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm tamam o zaman şartlardan biri yerine gelse olur gibi anladım ben,ondan faceden duyurdum.
      Teşekkür ederim ablacım,sevgiler...

      Sil
  3. cezerye sandım ilk basta, gercekten lokum gibi görüüyor.. ellerine saglık canım

    YanıtlaSil
  4. Off çok iştah açıcı :)

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık şulecim nefis görünüyor ...bende un helvasını süslemeyi çok severim sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...