3 Haziran 2013 Pazartesi

Evde erişte yapımı

Merhabalar hanımlar...
Geçenlerde canımız bir erişte istedi ki sormayın.Ben de yazdan sebze,meyve stoğu yapmaktan erişte kesmeye fırsat bulamamıştım.eeee  haliyle mutfakata çareler tükenmez deyip biraz kendimize göre hamur yoğurdum ve erişte kestim.Zaten 2 pişirimlik kadar oldu.Ama o da nefsimizi köreltmeye yetti.Normalde çok makarnacı bir aile değilizdir.Makarna bizim evde aparatif olarak sayılan ve  malesef yemek yerine geçmeyen bir yiyecektir.Aslında bu söylediğim bana göre değil eşime göre böyledir:)İşte pratik ve kolay erişte tarifinin nasıl yaptığıma gelince:
MALZEMELER: 2 yumurta,1 su bardağı su,1 çay kaşığı tuz,alabildiği kadar un
YAPILIŞI: Önce yumurtayı suyu ve tuzu kabımıza alalım.elimizle tuz eriyene kadar çırpalım.Unu ekleyip kulak memesinden biraz daha sertçe bir hamur elde edelim.Yoğurduğumuz hamuru 10 dk kadar dinlendirelim.Büyük açabiliyorsanız 2 beze yapın.Yok ben fazla açamam diyorsanız kendinize göre bezeler hazırlayıp açın ve 2-3 parmak genişliğinde boşluklar bırakarak şeritler kesin.Sonra o şeritleri üst üste koyarak ince ince şeritler kesin.Fırın tepsisine yerleştirin ve kızarıp kuruyana kadar fırında tutun.İşte hepsi bu kadar.
Daha sonraki postlarda yoğurtlu ve peynirli erişte tariflerim peş peşe gelecek. izlemeye devaaam:)sevgilerimle..

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım. Ev yapımı erişteyi kızım çok seviyor ben de geçen yaz yapmıştım...Diğer tarifleri merak ettim şimdi izlemedeyimmm:...))
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım.Tarifler de en kısa zamanda geliyor.

      Sil
  2. Erişte'nin lezzeti bir başka oluyor
    Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  3. Sen erişteyi kastamonu usülü yapmışsın şule cim.onlar aynen böyle yapar.sadece biraz daha kalın keserler.biz ise bezin üstüne serip dışarıda kuruturuz.bende çok severim. Yapılmış hallerini bekliyorum. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. aaa,öylemiymiş,bak bunu şimdi öğrendim.Evet zaten biz de normalde bez üstünde kurutarak yapardık.Diğer tarifler en kısa zamanda geliyor.Yorumun için teşekkürler.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. merhaba canım bağlantın gözükmüyor ondan bulamadım buloğunu.. benim ki gözüküyor mu acaba merak ettim.. tanıştığımıza çok çok memnun oldum..

    YanıtlaSil
  6. merhaba.bloğuma hoşgeldin Ceyda'cım.güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Biz bu erişteyi mercimekle birlikte çorbasını da yaparız.. sen hemsehrim olarak bilirsin mutlaka :) ellerine saglık Şule:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa,bilmezmiyim,bayılırım hem de.İçine anneannem bir de kıtır yapar,teryağında kızartır onu.Şimdilerde yapamasam da küçükken herkesin tabağındaki kıtırlara göz dikerdim:)Teşekkürler canım sevgiler...

      Sil
  8. Ellerine saglık Şulecigim cok guzel olmuş. Bende yakın zamanda yapacagım . BENDE EVDE HERŞEYİ DOGAL YAPMAYA CALIŞTIGIM ıcın coook önemli

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...