31 Temmuz 2013 Çarşamba

Orjinal Özbek pilavı'nın yapılışı


MALZEMELER: 
1 kg kırmızı pirinç
500 gr dana eti
1,5 kg havuç
yarım kg soğan
1 baş sarımsak
etleri kızartmak için sıvı yağ
yeteri kadar tuz
ve bu pilavın en önemli baharatı ZİRE
Not: Hanımlar Zire kimyonun öğütülmemiş halidir.Yani tane kimyon diye aktarlardan bulabilirsiniz.Asıl yeri Hatay 'dır.


YAPILIŞI:

1 Aşama: Avuç içi büyüklüğünde doğranmış etleri yıkayıp kanından arındırdıktan sonra etleri temiz bir bezin üzerine alıp iyice kurumasını sağlayalım.
2.Aşama: Bu pilavı yaparken derin bir döküm tencere kullandık.Tencerenin içine bol miktarda sıvı yağ koyup kızdırdığımız yağın içine etleri atıp kızartmaya başlıyoruz.
3. Aşama:Nar gibi kızaran ve yumuşayan etlerin üzerine yağın içinden almadan üzerine piyazlık doğradığımız soğanları atıyoruz.
4.Aşama: Etleri soğanlarla beraber kavurmaya devam ediyoruz.Sotelenen soğanların üzerine kibrit gibi doğradığımız havuçları ilave ediyoruz.Ve tekrar sotelemeye devam ediyoruz.
5.Aşma: Nasıl sotelendiğini ve rengini bu resimden anlayabilirsiniz.Soteleme işlemi bittikten sonra üzerine kaynamış su ilave ediyoruz.Üzerini geçecek kadar olması yeterli.Bu renk, et suyu karamelize olduğu için ortaya çıkıyor..
6.Aşama: İşte tam da bu esnada tuzunu,zire'yi ve bir baş sarımsağı olduğu gibi üzerine bırakıyoruz.Biraz da bu şekilde kaynaması gerekiyor.
7.Aşama: İyice yıkayıp su da beklettiğimiz kırmızı pirinci süzdürdükten sonra kaynayan suyun içine bırakıyoruz.
8.Aşama: Şöyle bir karıştırıp orta ateşte yavaş yavaş suyunu çekmesini bekliyoruz.
Gördüğünüz gibi suyunu çekiyor ve göz göz olmaya başlıyor.
9.Aşama:Pilavımız göz göz olduktan sonra bir kevgir yardımıyla kenarlarından ortaya doğru toplayarak minik bir tepecik oluşturuyoruz.Yani bizdeki pilav pişirme tekniği gibi karıştırılarak yapılmıyor.Neredeyse hiç karıştırılmadan kendi kendine pişiyor.Bu tepeciğe kaşığın sapı yardımıyla delikler açılıyor.Üzerine bir tabak kapatarak tekrardan kısık ateşte demlenerek pişmeye bırakıyoruz.
Tüm aşamalarıyla pişme süresi  yaklaşık iki saati buluyor.Normalde pişen pilavı büyük bir tepsiye ters çevirip etleri üzerine gelecek şekilde servis yaparlar.Ama bizimki ev usulü olunca biz kişi başı servis yaptık.Etleri pilavın içinden çıkarıp küpler halinde doğrayıp pilavla beraber servis ediyoruz.

16 yorum:

  1. canım ellerine sağlık çok değişik vede güzel bir tarif olmuş :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. kırmızı pirinci ilk kez duyduğum gibi bir baş sarımsağında yemeğe konması ilginç geldi.ama görüntü muhteşem, ellerine sağlık saadet ablanın..sana da teşekkürler sevgili şule..

    YanıtlaSil
  3. canımmmmmm
    saadet abla bizleri de iftara çağırsın çok canım çekti.Ah ah keşke yakın olsaydık arkadaşımla iftara belki beni de götürürdü;)demi?

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık canım Her zaman ki gibi çok güzel olmuş.Benim özbek pilavıyla tanışmam 13-14 yaşlarında rahmetli babamın arkadaşının çocuğunun sünnetinde olmuştu çok beğenmiştim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ne güzel.Gerçekten çok lezzetli bir pilav.yedikçe yiyesiniz geliyor.teşekkürler...

      Sil
  5. Yemek bloglarında dikkat ettiğim en önemli şeylerden biri aşama aşama anlatılması. Aşama olarak tarifleri anlatıyor olmanız çok güzel. Çünkü fazlasıyla anlaşılır oluyor. Nice güzel paylaşımlara... :)

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim.Ben de aynen öyle detaylı anlatımlara daha dikkat ederim.Bazen daha kolay tarifler oluyor.Onları çok detaylı anlatmıyorum.Ama çoğunlukla tariflerimi aşamalı olarak beni takip edenler de faydalansın diye elimden geldiğince detaylı aktarmaya çalışıyorum.Yorumların için çook teşekkürler.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Tarifiniz çok ilgimi çekti. Yapmak istiyorum fakat kırmızı pirinç ilk defa duydum. Esmer pirinç derler o olmasın? Ya da normal beya pirinçle yapılma olmaz mı? Kırmızı pirinci nedenen bulacağımı hiç bilmiyorum. Ayrıca incelediğim tariflerinizi beğendim. Paylaşımlarınız için teşekkür ederiz. Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım Esmer pirinç değil, tabiii normal pirinçlede olur.Ben orjinali öyle olduğu için kırmızı pirinç yazdım.Orta asya da oldukça yaygındır.Pirincin rengi kiremit rengi gibidir.Yıkadıkça açılır ama o kırmızı benekleri üzerinde kalır.O olmadan yapmazlar.Öyle yani farklı bir pirinç.Ama dediğim gibi şart değil.arada ben de beyaz pirinçle yaparım.Sadece beyaz pirinç daha hızlı pişer lapa olmamasına dikkat etmelisin.Çünkü bu pilav normalde uzun süre pişen bir pilav.umarım yardımcı olabilmişimdir.
      Tariflerimi beğenmeniz beni ayrıca mutlu etti.Teşekkür ederim.
      Sayfamı face üzerinden de takip edebilirsiniz Asyadan Esintiler(Topluluk) grubum var. beklerim.Sevgilerimle...

      Sil
  8. enfes görünüyor canım ben tavuklu olanı yemiştim hiç etlisini yemedim deneyecepğim

    YanıtlaSil
  9. merhaba, pilav cok guzel gorunuyor. ozbek bir yardimcimiz vardi cok da guzel yapardi. ve o da ayni sizin tarif ettiginiz gibi yapardi ama daha degil koyun koyduklarini soylerdi. ama biz koyun yemedigimiz icin bize tavuklu yapardi. tavuklu da cok guzel olurdu. ama denemek konusunda beni en cok engelleyen sey su: ne kadar su koymak gerekiyor? olcmeden pilav yapamayanlardanim. yardimcimiz da goz karari yaptigi icin ondan da ogrenemedim. bir olcu biliyorsaniz ve paylasirsaniz sevinirim. aysenur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler.Resimlerden de anlayacağınız gibi suyu üzerini geçecek kadar ekliyoruz.Özellikle bu pilav için herhangi bir ölçü vermek biraz zor.Burada önemli olan pilavı kontrollü olarak pişirmek.Yani bildiğimiz demleme yönteminden biraz daha farklı.Tabii göz kararı ve tecrübe de çok etkili :) sevgiler...

      Sil
  10. Evet orjinali bu sekilde taciklere gelin giden ben burdan bakip yapiyorum genelde. Elinize saglik

    YanıtlaSil
  11. Ramazanda Bunu Yapana Kadar Mümin Aç Kalır çok Zor

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...