18 Aralık 2013 Çarşamba

Bir Şeklinde Pasta Yapımı



MALZEMELER:
3 yumurta (küçükse 4 olmalı)
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvı yağ
2-2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İçine ve dışına kullanmak için: 1 kutu+1 poşet daha krem şanti kullandım.
İçindeki çikolatalı bölüm için:1 paket bitter çikolata ve kakaolu petibör büsküvi kullandım.
YAPILIŞI: Yumurtayı köpürene kadar iyice çırpalım.Daha sonra şekeri ekleyip krema gibi olana kadar çırpmaya devam edelim.Süt ve sıvı yağı da katıp tekrar çırpalım.Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek katalım ve spatula yardımıyla karışımı alttan yukarı karıştıralım.Bu sayede hamurun havası inmemiş olur.Tere yağıyla yağlanmış ve unlanmış büyük boy dikdörtgen borcama kek hamurunu dökelim ve 200 dercede önceden ısıtılmış fırında 20 dk kadar tutalım.Fırının kapağını kesinlikle açmayın.Fırından almaya aykın 180 dereceye düşürün ve 5 dk daha tutun.Bu şekilde kekimiz girintisi çıkıntısı olmadan düzgün bir şekilde kabaracak.Yukarıdaki resimde pişmiş halini görüyorsunuz.
Kek ılındıktan sonra ters çevirdim.Fırın tepsisini yağlayıp unladığım için rahatlıkla çıktı.
Kenarlarından keserek 1 şeklini verdim.
Daha sonra dikkatli bir şekilde keki ikiye ayırdım.Tabanını sütle ıslattım.Yoğun kıvamda hazırladığım şantiyi sürdüm.Benmari usulü erittiğim bitter çikolatanın içine kakaolu büsküviyi elimle ufalayarak kattım ve çikolatalı büsküvi karışımı elde ettim.Onuda şantinin üzerine serptim.Arkadaşlar pastanın dışını, içini elimin altında ne varsa kafamda şekillendirip ürettim.Yani bana özel bir pasta oldu.İçine veya dışına koyacaklarınızı siz kendiniz de belirleyebilirsiniz.Ya da benim yaptığım gibi farklı şeyler üretebilirsiniz. 
Daha sonra üstünü kapattım.

Geceden yarım bardak şekerli suya ayva çekirdeklerini katarak meyvelerin üstüne sürmek için jole hazırladım.Tabiiki şantı sıkma torbamı da hazırladım.Bu resmi süslemesinde hangi ucu kullandığımı göstermek için koydum.Dış süslemesi için 1 kutu(2 poşet) krem şanti kullandım.Anca yetti diyebilirim.Şantiyi paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın.
Öncelikle pastanın yüzeyini kaplayın.Üzerini meyvelerle kaplayacağımız için çok düzgün olması şart değil.Ama yine de ölçülü ve orantılı sürmeye gayret edin.Kenarlarınıda şekilli uçla süsledim. 
Üzerine portakal, kivi, muz ve frambuaz  ekleyek süsledim.Frambuazları yazdan dondurucuya pasta süslemesinde kullanmak için koymuştum 

30 yorum:

  1. pastan çok güzel gözüküyor meyveli meyveli ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. bloğunun birinci yaşı kutlu olsun canım benim. inşaAllah daha nice paylaşımlar yaparsın. senin maharetli, becerikli ellerinden çıkan lezzetleri bizde daima görürüz. Rabbim gönlünde ne varsa, hayırlısıyla gerçekleştirir inşaAllah. pasta ise süper. tam asyadan esintilere yakışır bir pasta olmuş. ellerine emeğine sağlık.sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fatma ablacım.İnşallah,güzel duan için amin diyorum.Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

      Sil
  3. Dolu dolu bir yıl geçmiş maşaAllah, bol tarili tavsiyelerde dolu nice yayınlar olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zeynepcim.Çok sağol,sevgilerimle...

      Sil
  4. evet kızımız haklı:)) insan mı siten ? :)
    ah yavrum bilse ki bizim için ne değerli, büyütmeye çalıştığımız yavrumuz gibi...kıskanırlar mı acaba? :))
    Pasta da meyve cümbüşü sanki ..:) arkadaşların zevkle yemiştir..
    ellerine sağlık, nice yıllara canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,bilgisayarın başına geçince benimle ilgilenmiyorsun diyor hemen.Artık içinden ne geçirdiyse öyle dedi işte.Yazdığın cümlelere sonuna kadar katılıyorum.Çok emek veriyoruz tabii.Güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Sevgilerimle...

      Sil
  5. daha nıce senelere elıne sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık :) 1 sayısını pratik bir şekilde yapmışsın anlatım zaten harika

    YanıtlaSil
  7. Canım mükemmel bir pasta olmuş. Nefis gözüküyor. 1. yaşın kutlu olsun. Nice yaşlara inşallah. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok teşekkürker.sevgi ve selamlarımı yolluyorum.

      Sil
  8. Ooo hayırlı olsun birinci yılınız Rabbim daha pek çok güzel paylaşımlarda buluşmayı nasip eylesin! Benim bloğunda yaklaşıyor doğum günü. :)) Pasta çok şahane olmuş, çok beğendim yiyenlere afiyet olsun. ellerine kollarına sağlık Şulecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ablacım çook teşekkür ederim güzel yorumun için.Sevgi ve selamlar...

      Sil
  9. Canim emeğine,gönlüne saglik.nice uxun senelere insallah.hergun mutlaka bakiyorum(hergun yazmasamda)pastada cok guzel gorunuyor.yine farkini ortaya koymussun.biskek te olup o pastadan yemek isterdim.kolay gelsin .opuyorum.esra ablan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra ablacım çok teşekkür ederim.Keşke olsaydın da bende sana ikram edebilseydim.İnşallah bir gün Türkiye de bir araya geliriz.Benden de sevgi ve selamlar...

      Sil
  10. nice yıllara şule hanım istanbuldan selamlar canan

    YanıtlaSil
  11. canım 1. yaşın kutlu olsun. O pastanın tadı buralardan damağımıza deyiyor. Ben çok beğendim size de afiyet bal şeker olsun. İnşallah nice yaşlara. : ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Nihalcim.İnşallah bir gün gerçekten ikram edebilirim.sevgilerimle...

      Sil
  12. Canim benim birinci yas günün kutlu olsun,daha nice senelere nice paylasimlara diliyorum,sevgiyle hep beraber insallah.Ayva cekirdeklerinden de jöle hazirlamissin,tebrik ediyor ve de yanaklarindan öpüyorum seni! Gecen gün jöle arandim,evde yok kullanmiyorum,ne yapabilirim ,sonra vazgectim,bundan sonra ayvalarin cekirdeklerini mideye degil jöle olsun diye dogru bir kabin icine! Cok severim ayvayida cekirdeginide:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim,inşallah canım.Çok sağol.Güzel yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  13. Evet koca bir yıl geçmiş daha dün gibiydi bloğunu açma düşüncen uygulamaya geçmen seninle heyecanlanıp mutlu olmuştum.İnşallah nice seneler devam eder paylaşımların Şulecim.Pastanın tadı harikaydı ellerine sağlık.Gülcan ablan

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkürederim gülcan ablacım.güzel yorumun beni çok mutlu etti.inşallah daha nice seneler sizde beni izlersiniz.uzakta olsak gönüllerimiz her zaman bir olacak.

    YanıtlaSil
  15. ayyy bütün tarifler ayrı güzel maşallah maşallah ☺️

    YanıtlaSil
  16. pastanız çok güzel

    YanıtlaSil
  17. şuleciğim bu pastan çok güzel bu 4 şeklinde de olur değil mi

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...