24 Aralık 2013 Salı

Sıvı yağlı Elmalı Kurabiye



MALZEMELER:
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı süt
1/2 bardak bardak toz şeker
2,5 su bardağı un (az gelirse ekleyebilirsiniz)
İç Malzemesi İçin: 3 adet elma, 4-5 yemek kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tarçın, yarım su bardağı dövülmüş ceviz içi
YAPILIŞI:

  • Öncelikle elmalı harcımızı hazırlayalım.Elmaların kabuklarını soyup rendeleyelim.Bir tavaya alalım ve içine şekerini ekleyip suyunu çekene kadar kavuralım.Tarçını ekleyip,cevizini katarak karıştıralım ve altını kapatıp soğumaya bırakalım.   
  • İç harcımız soğurken hamuru hazırlayalım.Sıvı malzemeleri elimizle karıştıralım.Unu ve kabartma tozunu ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. Hamuru 5 dk dinlendirelim.Hamurdan avucunuzun içi kadar bezeler koparıp yuvarlak yapalım.Merdaneyle açalım ve üçgenler elde edelim.İçine elmalı harçdan koyup rulo yapalım.
  • Önceden ısıttığımız fırında beyaz kalacak şekilde pişirelim

26 yorum:

  1. üfffff elmalı kurabiye yerken dilin ayrı tat alıyor....ama göbek te cıkacak diye ayrı ayrı düşünüyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte onun olmaması için epey bir frenlemek lazım bünyeyi :)

      Sil
  2. şuleciğim daireyi bu şekilde bolmek çok pratik eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihalcim teşekkürler dee başka türlü de mi oluyor ki,Sen öyle deyince şaşırdım.Normalde hep böyle olur zaten :)

      Sil
  3. Canim eline saglik olsun.. Harika olmus ayrica sivi yagla olmasi ayri guzellik.. Yagi cok fazla kullanmak istemeyen icin bire bir tarif..
    Emeklerine saglik olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın.Güzel yorumun için çook teşekkürler.

      Sil
  4. Çok severim Elmalı kurabiyeyi. Çocukluğumuzun lezzetidir. Sıvı yağla hiç yapmamıştım. Nefis görünüyor canım. Birde senin tarifinle yapacağım. Eline emeğine sağlık. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım bende çok severim.her zaman aklıma gelen ilk kurabiye türü elmalı kurabiye olur.tabii mutlaka denemelisin.beğeneceğini tahmin ediyorum.teşekkürler.sevgiler...

      Sil
  5. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Kurabiyeler nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  6. Çok severim elmalı kurabiyeyi... Ellerine sağlık harika görünüyor ✿✿✿

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık nefis görünüyorlar :)
    Elmalı kurabiyeleri hep margarinli yapıyordum ama hep de içime dert oluyordu ne kadar sağlıklı diye. Bundan sonra tarifine uygun bi şekilde yaparım artık. İçim daha rahat olur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Margarin yerine tereyağı kullanabilirsin.bu her ikisini de kullanmayanlar için alternatif bir tarif.tabii denemeni tavsiye ederim.teşekkürler canım, sevgiler...

      Sil
  8. ellerine sağlık canım banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Siviyagla olmasina bayildim bu kurabiyenin sulecim bende ayvali olarak denemeye karar verdim senin tarifinle ellerine saglik sevgilerimle..:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Arzucum.Tabii ayvalı da olur.hurmalı,incirli... bu hamurun iç harcını çeşitlendirebilirsin yani.Beğeneceğini umuyorum.Şimdiden kolay gelsin.Sevgilerimle...

      Sil
  10. eskıden sık yapardım bu tarıfı hatırlattın bana ama margarınle yapardım bır dahakıne boyle denıyecem ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ablacım.Böyle hem hafif hem de oldukça lezzetli oluyor.Tabii mutlaka denemeni tavsiye ederim.

      Sil
  11. sıvıyağla daha da hafif olur... ama görüntüsü çok güzel maşaAllah.. ben de çok severim elmalı kurabiyeyi ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ablacım.Evet oldukça hafif ve lezzetli oluyor.Sevgiler...

      Sil
  12. Şuan senin tarifini yapıyorum. Güzel olacağına eminim. Tariflerini beğeniyle takip ediyorum. Ellerine sağlık canım benim...

    YanıtlaSil
  13. tariflerimi beğenip denemen beni çok mutlu etti.Güzel yorumun için çook teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  14. bende ilk defa denedim çok güzel oldu yalnız içi arttı.onu dolapta saklasam olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetler olsun.Dolapta mı dondurucu bölümünde mi onu tam anlayamadım ama ben, artan iç harçlarımı daha sonra kullanmak üzere dondurucuya koyuyorum

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...