3 Mart 2014 Pazartesi

Evde Trabzon Ekmeği Yapımı



  • Daha önceleri de bahsetmiştim ekmeğimi ben hep evde kendim yapıyorum diye.Dışarıdan mecbur kalmadıkça almıyoruz zaten.
  • Daha önceden yaptığım ekmek hamurundan yaklaşık 100-150 gram kadar ayırmıştım.Trabzon ekmeğini hazırlamadan 10 gün önce bu hamuru Maya olarak kullanmak için ekşimeye bıraktım.
  • Aşağıda tarifini verdiğim ekmek hamurundan bir miktar ayırarak ekşi maya elde edebilirsiniz.ben öyle yapıyorum.Buz dolabınızda bir kabın içinde muhafaza edebilirsiniz.Mayalı olduğundan sürekli kabaracaktır.Arada sırada kaşıkla karıştırıp havasını alabilirsiniz. 
MALZEMELER: 1kg un,1 tatlı kaşığı tuz,2 tatlı kaşığı şeker,1çorba kaşığı instant  maya(kuru maya),ılık su
YAPILIŞI: 

  • Genişçe bir kabın içine su hariç bütün malzemeleri katın.
  • Suyu yavaş yavaş ekleyerek cıvık bir hamur elde edin.Kolunuz biraz yorulabilir ama macun kıvamına gelene kadar yoğurun.
  • Üzerini kapatıp bir saat mayalanmaya bırakın.Mayalanan hamuru  bir kaşık yardımıyla karıştırarak havasını alıyoruz.
  • Hamurdan yumruğumuz büyüklüğünde bir parça ayıralım.Bu hamuru örgüler için kullanıcaz.Ayırdığınız bu hamura biraz un ekleyerek toparlanmasını sağlayın.
  • Pişireceğimiz kabın içine öncelikle bir miktar un serpip hamuru pişirme kabına alıyoruz.
  • Ortasına bıçakla bir yarık açıp örgüyü o kısma yerleştirelim..Kenarlara da ayırdığımız hamurdan rulo yaptığımız parçayı yerleştirelim.
  • Önceden ısıttığımız 200 derecelik fırında yaklaşık 1 saat kadar pişiriyoruz.

Mis kokulu ev yapımı Trabzon ekmeğimiz artık hazır.Afiyet şifa olsun...

25 yorum:

  1. görüntü harika, içine tereyağ sürüp çıtır çıtr yemelik, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. harika bir ekmek. Canım tariflerinş uygulamak hem kolay hem de güzel eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık. Be Trabzon ekmeğini çok severim. Maya olarak kullanılacak hamuru az miktar yapıp da ekşitsek nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii canım olur.Az miktarda hazırlayıp ekşitebilirsin.Teşekkürler...

      Sil
  4. Nefis olmuş canım. Eline emeğine sağlık. Ev ekmeğini çok severim. En kısa zamanda deneyeceğim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  5. Şulecim uzun zamandır uğrayamadım bilgisayarım bozulmuştu şükür tamir edildi:)) bende ekmeğimi kendim yapıyorum harika oluyor gönül rahatlığıyla yiyoruz:))ellerine sağlık canım mis gibi görünüyorr:) sevgilerimmle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Elifcim,kendi yaptığının lezzeti bir ayrı oluyor zaten.teşekkürler canım...

      Sil
  6. bende kendi ekmeğimi yapmaya karar verdim ,bakalım başarabilecek miyim sizin gibi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin,genelde çevremde yapanlar çok güzel oldu dediler ama bilemiyorum artık.İnşallah güzel olur diyelim :) teşekkürler...

      Sil
  7. ellerine sağlık canım şimdi sıcacık yemek vardı.nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Evde ekmek yapan biri olarak ve tabii Karadenizli olarak ekmeğinize bayıldım..Ellerinize sağlık süper olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,Ben Karadenizli değilim ama bir karadenizlinin ekmeğimi beğenmesi de beni ayrıca mutlu etti.sevgiler...

      Sil
  9. Nefisss! Bende dünden biraz eksi maya hazirladim,yarin ekmek yapacagim,artik Trabzon ekmegi yaparim,karar veremiyordum cünkü,eline saglik canim,harikasin sen!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin canım,afiyetler olsun.Teşekkürler,sevgilerimle...

      Sil
  10. Ne becerikli hatunsun sen şulecim...ekmeğini evde yap, beynirini evde yap.süpersin valla..görüntü süper, tadıda eminim görüntüden daha güzeldir ellerine sağlıkk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim,güzel yorumun için teşekkür ederim.sevgilerimle...

      Sil
  11. ablacım ellerine sağlık nefis olmuş ekmeğin..
    afiyetle..

    YanıtlaSil
  12. Şule cim tam trabzon ekmeği olmuş bu.hicbir fark yok.harikasın. Zonguldak'ta tarhanaya koymak için fırından ekmek hamuru istemistik.zor verdiler bize.harhalde formülü çalacağız zannettiler:)) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam işte, artık benim formülle yaparsın ablacım :) teşekkürler,sevgiler...

      Sil
  13. ev yapımı ekmek ıımmm nefis görünüyor içine booollca tereyağ sürüp çıtır çıtır nede güzel yenir ellerine sağlık şulecim

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...