30 Ekim 2014 Perşembe

Patlıcanı Kızartmadan Dondurucuya Koyma Yöntemi

Yayınlamakta geç kaldığım bir post aslında ama, benimde dondurucuya koyduğum son sebzelerden biriydi patlıcan.Yapalı daha 10 gün filan oldu ama daha fazla geciktirmeden yayınlamak istedim.Patlıcanları Döküm Tepsi de pişirdim.Biraz İslim Kebap'lık biraz da  patlıcan oturtması yapmak için hazırladım.Hemen hemen ızgara gibi oldular.Patlıcanları alacalı soyup hem yuvarlak hemde uzunlamasına doğradım.Üzerlerine bir fırça yardımıyla zeytin yağı sürdüm. 

Öncelikle döküm tepsiyi iyice ısıtıyoruz.Döküm olan her ürün ısıyı çok güzel dağıtıyor.Bu ürün bana yurtdışındaki teyzemin hediyesiydi.Özellikle Avrupada yaşayanlar daha iyi bilirler.Sanırım bizim ülkemize bu tarzda olanı daha gelmedi.
Hem kısa sürede, hem kokusuz hem de bir o kadar sağlıklı oldular.Lezzeti konusunda size garanti veririm. O kadar hafif ve lezzetli oldu ki,yerken bunu hissedeceksiniz.
İşte sonuç.Patlıcanlar dondurucuya gitmeye hazır hale geldiler.Tabi ki soğuduktan sonra.Buzdolabı poşetine koyup kaldırıyoruz.İşte bu da size anlattığım döküm tepsinin resimleri.Üzerinde sıvı olmayan her şeyi rahatlıkla yapabilirsiniz.Gözleme, bazlama, krep,et, tavuk, balık, köfte,her türlü sebze sote vs... daha aklıma gelmeyen bir çok şey pişirilebilir.Silikon ve çıkabilen eksta kulplara sahip.Döküm olması sebebiyle biraz ağır bir ürün.
Peki biz neyle ve nasıl yapabiliriz derseniz Seramik veya teflon tavaları önerebilirim.Yada yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisinde yine sebzelerin üzerine bir fırça yardımıyla zeytinyağı sürerek fırında kızartabilirsiniz.




Asyadan Esintiler'i Face adresinden takip edebilirsiniz.

10 yorum:

  1. Canim benim merhaba,bu dökümlüden bendede var ama kapakli kocaman birsey,ben sadece tavuk veya ördek pisirirken kullaniyorum,büyük diye pek cikaramiyorum,ama iyi fikir bu seninkisi cok tesekkürler,ellerine saglik yaptigin hersey cok güzel,sevgiler Sulecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim O dediğin döküm dikdörtgen ve kapaklı tencereden bende de var.Eşim Almanyadan getirmişti.Aynen dediğin gibi ben de tavuk ve kaz pişirmede kullanıyorum.Ördeği yurt dışında pişirdim ama yayınlama fırsatım olmamıştı :) bu sene inşallah kazları yayınlayacağım.Onda olmaz zaten çünkü çok derin ve büyük.Bu tepsi Hollanda dan geldi.Çok işime yarayan ve en çok kullandığım mutfak eşyalarım arasına çoktaan girdi bile.Güzel yorumun için çook teşekkürler canım.sevgilerimle...

      Sil
    2. Sevgili Sule,Aralik ta Allah kismet ederse Hollanda dayiz,zahmet olmazssa bana bu aletin markasini yazabilirmisin? Bakarim gidince,cok sagol canim.

      Sil
    3. Tamam canım ben sana msj atarım.

      Sil
  2. bu döküm mutfak eşyları çok ağır oluyor ama demek ki varmış bir kerameti:) eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet her şeyi çok güzel pişiriyor.Teşekkürler ablacım,sevgiler...

      Sil
  3. Ellerinize sağlık,patlıcanları dondurucudan çıkarınca aynı lezzetini koruyor mu?Ben daha önce yağda kızartıp dondurucuya koymuştum ama hiç hoşuma gitmemişti,belki böyle denersem daha güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızartma da yaptım, bu şekilde de yaptım.Ama bu hali daha lezzetli bana göre.Her şeyden önce çok hafif oluyor.Kızartmadaki o ağır tadı bunda almıyorsunuz.Denemenizi tavsiye ederim.Teşekkürler,Sevgiler...

      Sil
  4. ohh hazır yiyecek pek kolaylık, ellerine sağlık Şulem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ablacım,teşekkürler,sevgiler...

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...