1 Mayıs 2013 Çarşamba

Yumurtalı Çiriş Otu Kavurması

 Merhabalar değerli izleyenler
Çiriş otu tariflerime devam ediyorum.Bir-iki gün önceki postta  çiriş otu yemeği tarifi vermiştim..Şimdi de sırada Yumurtalı Çiriş Otu Kavurması var.Dediğim gibi zamanı neredeyse geçmek üzere olan bu otun ne kadar şifalı olduğundan bahsetmiştim.Nisan ayı bu otun zamanıdır.Sonrasında olmaz ve ömrü çok kısadır.Şifa niyetine yaptığım yumurtalı çirişi de kahvaltıda yemiştik.Lezzeti harika oldu.Biraz da acılı yapmıştım.Eşim de çok severek yedi.İsterseniz nasıl yaptığımı kısaca anlatayım.Zaten oldukça basit ve bir o kadar da lezzetli.


Malzemeler: 2 adet orta boy soğan,yarım kg çiriş otu,sıvıyağ,tuz,karabiber,toz kırmızı biber,pul biber,
2 yumurta.
Yapılışı: Öncelikle iyice yıkadığımız otları küçük küçük doğruyoruz.Ardından tavaya biraz sıvı yağ döküp üzerine küp küp doğradığımız soğanları ekleyerek pempeleşene kadar kavuruyoruz.Üzerine çiriş otunu da ekleyip tavanın kapağını kapatıp otun biraz kendini bırakıp çökmesini bekliyoruz.Otlar kendini çekince orta ateşte kavuruyoruz.Tuzunu ve baharatlarını ekliyoruz.Son olarak yumurtayı içine kıracak kadar otun aralarına boşluklar oluşturup yumurtayı kırıyoruz ve dağıtmadan pişmesini bekliyoruz.Sonrasında porsiyonluk olarak servis ediyoruz.

NOT: çiriş otlu gözleme tarifi de gelecek.izlemeye devan edin arkadaşlar.sevgilerimle:)

15 yorum:

  1. elıne sağlık sayende oğrendık bu otu bu aylarda taze otlardan faydanmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol ablacım.Bu sene geçiyor.seneye inşallah bu zamanı unutmazsan,bu ottan da bulursan şifa niyetine yapıp yersiniz.sevgiler..

      Sil
  2. Şulecim ben ıspanak kavurmasını çok yaparım.görüntüsünü aynı ona benzettim.bugün pazarımız var.bi etrafıma bakınıyım bakalım varmı bu ottan.ellerine sağlık canım.afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet,haklısın.ona da benziyor.inşallah bulursun bu şifalı ottan.teşekkür ederim,sevgileer..

      Sil
  3. çiriş otunu hiç duymadım ama enfes görünüyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. bu otu sadece izlediğim bloglarda görüyorum, daha önce hiç görmemiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım her yerde yetişmiyor.Zaten sadece nisan ayı içinde oluyor.

      Sil
  5. Umarım bu hafta da görebilirim bu ottan pazarda. İş çıkışı uğrayıp alacağım. Yumurtalısını da mutlaka deneyeceğim. Sayende şifalı bir otla daha tanışmış olacağım. Teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bulursun canım.şifa niyetine yapıp yersiniz.sevgiler..

      Sil
  6. hiç duymadığım bir ot ama çok merak etmeye başladım:)
    güzel gözüküyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ben tekirdağdan yazıyorum ve geçtiğimiz haftada gördüm şu an pazarda çok fazlasıyla satılıyor..biliyorum ama faydalarını araştırmak için girdim sorguladım hemen alıp yapıcamm....sevgiler

    YanıtlaSil
  8. evet sadece Nisan ayında olan bir ot türüdür.Ömrü kısadır.Bu ay içinde tüketebildiğiniz kadar tüketin derim :) Mayıs ta da olur ama artık kartlaşır.Çok bi lezzeti olmaz.Oldukça faydalı ve şifalı bir ottur.mutlaka alıp yapın tabii.Size şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. ben çok severim şuleciğim hatta buzluğa atarım yazım canım çektiğinde tüketmek için o kadar yani

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...